Finns en del saker som är lite märkliga. Bl a att du var tvungen att slå på strömbrytaren. En sådan slår inte av sig själv.
Du har utan tvekan trefas in i lägenheten då du har en trefasgrupp till spis på 3x16 A. Grupp 1a, 1b och 1c.
En jordfelsbrytare brukar man sätta bredvid en central som har diazed-säkringar (smältproppar) och sitter i så fall i en egen liten plastlåda i anslutning till den stora centralen. Den känns igen och skiljs från automatsäkringar/personskyddsautomater genom att det står "0.03 A" på den vilket är felströmmen den bryter på. Här är en referensbild:
Jordfelsbrytare
En huvudsäkring brukar hålla längre än de mindre säkringarna i centralen. De du visar på bild ser hela ut men det kan vara missvisande då den lilla "pluppen" (röd 10 A eller grå 16 A) i toppen på säkringen ibland kan fastna och inte trilla av som den är menad att göra.
I vilket fall är det inte bara en enda säkring eller huvudsäkring som gått. I så fall hade inte hela lägenheten varit död då det finns ytterligare två faser.
Om det skulle vara så att en eller flera huvudsäkringar gått är det ett allvarligt fel som så gott som garanterat inte löst ut på grund av din kyl och frys.
Som sagt. Ytterst märkligt att du har det helt strömlöst. Känns spontant som att det beror på något utanför din lägenhet.
Det är inte så att det utförs något arbete i ditt hus? Huvudledningen kan ha blivit skadad vid håltagning. Vet av erfarenhet att sådant där är betydligt mer vanligt än man tror.
Kan vara något glapp i huvudbrytaren men det är ganska sällsynt och då brukar det oftast handla om gamla backelitbrytare. Testa att slå av och på ett par gånger.
Ledsen att jag inte kan hjälpa dig mer. Det är svårt när man är fast bakom en skärm. Jag hade kunnat dra fler och bättre slutsatser om jag haft möjlighet att mäta lite. Hoppas att det löser sig smidigt i vilket fall. Meddela gärna här vad felet berodde på. Kan vara lärorikt att veta och erfarenheter ska man alltid skaffa sig fler av.