2016-09-21, 07:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det handlar snarare om att de inte bryr sig. Clintons största huvudfråga är utbildning och försvara Obamacare. Mest utbildning. Hon kopplar även dessa två frågor ihop med kvinnofrågan att kvinnor får inte samma utbildning som män får. Därför är det så många som kallar henne lögnare.

...
Det är väl bara på politisknivå man behöver försvara obamacare, på folklig nivå så är det populär i bägge belägrarna som jag förstått det.
2016-09-21, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är väl bara på politisknivå man behöver försvara obamacare, på folklig nivå så är det populär i bägge belägrarna som jag förstått det.

Du har inte förstått det.

Många får betala höga premier för Obamacare. Det är inte populärt.
2016-09-21, 07:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Enormt konstigt att hon skulle ställa in ett event för att gå på ett annat event. Varför inte båda?
Något är lurt och hon framstår som mycket oärligt mot sina väljare att inte vara öppen om vad som händer - typ som Trump är mot sina väljare.
För det blev för mycket med hennes sviter efter lunginflammation?
Eller är det aliens som anfallit som konspiration idag?

Med facit i hand, så skulle dom varit tydligare.
Speciellt efter diagnosen lunginflammation, för här borde de förstå att det kommer uppstå en del problem ur.
Som tex orka.
En sak att se pigg ut, en annan och vara det, därför skulle dom informerat att det blir max ett framträdande max 30min per dag.
Då hade alla vetat som gäller, nu ser det ut som ett lotteri i vad som kommer ske i antalet framträdande och tid.
Finns risken att hon är så tjurskallig och försöker och försöker, att hon bränner ut sig totalt istället.
2016-09-21, 07:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du har inte förstått det.

Många får betala höga premier för Obamacare. Det är inte populärt.
Måhända, men obamacare är populärt ibland folket ändå.
Det är det politiska de haft större liv kring, räcker det med att de försökt riva upp det 50ggr?
2016-09-21, 07:22
Medlem
Citat:
Måhända, men obamacare är populärt ibland folket ändå.
Det är det politiska de haft större liv kring, räcker det med att de försökt riva upp det 50ggr?

Du är inte på högskolan nu, grabbben.

Här duger det inte med att säga "populärt ändå!" när jag påpekat att många får betala höga premier för Obamacare och att de inte gillar det.
2016-09-21, 07:25
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Det är helt sjukt att hon har supportrar och leder i många delstater. Antar att många amerikaner inte har koll på hur situationen ser ut i Europa.

Hillary Clinton lever enbart på sitt efternamn.
Oja, hon fått mycket gratis där.

Amerikanerna har knappt koll vad som händer i deras eget land, än mindre vad som sker i Europa.
Sen vad det är för koll de ska ha i Europa vet jag inte, invandring?
USA är ett invandrar land, hela USA är bara en jävla massa invandrare.
Så de är rätt vana med detta, det dom däremot inte vill ha mer av och det tror jag även förekommer inom D en del.
Och det är en massa muslimska invandrare, dessa är inte så populära pga av en del kraftigt våld som kommit ifrån dom.
Mexikaner behöver de inte vara rädda för det ska komma mer just nu i alla fall, då strömmen går åt andra hållet nu(om än sakta).
2016-09-21, 07:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du är inte på högskolan nu, grabbben.

Här duger det inte med att säga "populärt ändå!" när jag påpekat att många får betala höga premier för Obamacare och att de inte gillar det.
Härskarteknik trevligt.

Jo, det är populärt, även efter höjningen så innebär det massor som inte ens varit nära ha tillgång till sjukvård som inte kostar fullpris, har nu sjukvård via obamacare.
Dock på politsknivå, så har det aldrig varit populärt inom R och det är detta de tragglar om.
2016-09-21, 07:53
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Härskarteknik trevligt.

Jo, det är populärt, även efter höjningen så innebär det massor som inte ens varit nära ha tillgång till sjukvård som inte kostar fullpris, har nu sjukvård via obamacare.
Dock på politsknivå, så har det aldrig varit populärt inom R och det är detta de tragglar om.

Obamacare skulle vara populärt?

Skämtare där! Det är 10 % fler av befolkningen som är emot (49 %) Obamacare än som är för (39 %).

http://www.realclearpolitics.com/epolls/other/obama_and_democrats_health_care_plan-1130.html
2016-09-21, 08:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Obamacare skulle vara populärt?

Skämtare där! Det är 10 % fler av befolkningen som är emot (49 %) Obamacare än som är för (39 %).

http://www.realclearpolitics.com/epolls/other/obama_and_democrats_health_care_plan-1130.html
Ja, populärt, eller du tänker nu i svartvita termer eller?
2016-09-21, 09:14
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Hon hackar med ögonen. Detta betyder att hon är hög. Om du t.ex. tar mediciner och du blir hög och sedan håller du fingret framför ögonen och rör fingret horisontalt vänster->höger fram och tillbaka så kommer ögonen röra sig i diskreta positioner. Du kommer inte kunna ha möjlighet att mjukt ställa in en perfekt grad eller mjukt följa fingret. Antingen tittar du åt höger eller vänster eller i mitten. Det blir alltså svårt att följa fingret.

När jag menar hög så menar jag inte bäng eller borta. Hon kan ha fått mediciner bara. Men det räcker nog för att man ska bli lite borta.

Jag ska ärligt erkänna att jag inte har särskilt stor koll på droger och dess inverkan på kroppen, men en snabb sökning ger inga som helst resultat som tyder på att höga personer skulle skela som Clinton gör i klippet jag länkade till. Det får du gärna leverera en källa på.
2016-09-21, 09:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
För det blev för mycket med hennes sviter efter lunginflammation?
Eller är det aliens som anfallit som konspiration idag?

Med facit i hand, så skulle dom varit tydligare.
Speciellt efter diagnosen lunginflammation, för här borde de förstå att det kommer uppstå en del problem ur.
Som tex orka.
En sak att se pigg ut, en annan och vara det, därför skulle dom informerat att det blir max ett framträdande max 30min per dag.
Då hade alla vetat som gäller, nu ser det ut som ett lotteri i vad som kommer ske i antalet framträdande och tid.
Finns risken att hon är så tjurskallig och försöker och försöker, att hon bränner ut sig totalt istället.
Med det läkarteamet hon har omkring sig är det högst märkligt att det kunde gå så långt som det gjorde i NY, än märkligare att hon inte skulle vara återställd vid det här laget. Om det hade varit frågan om lunginflammation.

Sug på den!
2016-09-21, 09:51
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Breitbart skriver att hon ställt in en fundraiser i North Carolina idag utan förklaring. Vissa av biljetterna kostade så mycket som 100 000 dollar.

Hon har ett evenemang inplanerat imorgon i Orlando. Ska bli intressant att se om hon lyckas släpa sig dit och hur länge hon orkar tala i så fall. Bilder på twitter visar dessutom att hon behövde hjälp att gå uppför en trappa för ett par dagar sedan när hon talade i Philadelphia.

Det går snabbt utför nu. Håller hon hela vägen fram till valet?

http://www.breitbart.com/2016-presidential-race/2016/09/20/hillary-clinton-campaign-postpones-north-carolina-fundraiser/

Det låter på amerikansk Clintonmedia som att hon fått en släng av "lunginflammation" igen. Problem två; hon drar liten eller ingen publik alls. Hon är definitivt på väg utför. Detta i kombination blir inom kort slutet för Madame Sectretary.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in