Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-20, 21:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Detta är frågan..

Personligen gillar jag honom för hans "America first" politik. Tänk om Bryssels politiker istället vore befästa med människor som vill, önskar och har drivkraften att behålla jobben i EU.

Istället för att "kroma" sig på bilder med andra liknande välbetalda politiker.., som säger hur allt bara är bra och "mera integrering" är lösningen på allt...

Tror inte Trump är lösningen.., men en början.

Jag tror att han kommer få igenom muren och stoppa muslimer att träda in i landet. Detta är enkla saker som inte kräver så mycket.

Han får säkert upp fler jobb. Det handlar egentligen om att sänka skatter och göra det mer vinstbart att ha sin verksamhet i USA än i Kina. Detta innebär att fattiga amerikanare kommer få kinesjobb. Men då har dem iallafall ett jobb.

Utbildningsmässigt tror jag inte han kommer fixa. Mycket av utbildningen handlar om att tvinga barn lära sig. Nu för tiden är skolan i praktiken frivillig.

I Asien har man löst utbildningsproblemet redan från första början. Hårda tag där. Så skolan kommer vara kaos oavsett.
2016-09-20, 21:13
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det handlar om att sänka rätt. Att ta bort Obamacare är en sak man kan göra exempelvis. Att ta bort polisen är inte så smart.

Det kommer inte påverkar något på Sverige. Putin kommer aldrig vilja attackera Sverige eller Finland. Vi har för bra relationer och icke-konflikter med landet. Att Ukrina fick sig en smäll har med gamla konflikter att göra. Slaviska länder är ständigt skäftiga emot varandra - Ingår i den slaviska kulturen att aldrig ge sig.

Men att sänka skatten och ta bort Obamacare är ju vad republikanerna driver med, varför inte välja dem?
Hela disskussionen om att båda partierna tillhör etablissemanget och är korrupta är ju löjeväckande, och oavsett om så är fallet: sålänge republikanerna driver sin politik så är det på samma väg som Trump.

Och Trump har till skillnad mot republikanerna inte många kandidater till de olika posterna, det känns som han måste anställa efter hand och det ger en oseriös känsla. Varför jag inte ser anledningen till Trump istället för en traditionell republikansk kandidat.

Vad gäller din kommentar om de slaviska länderna och Rysslands motiv till Finland & Sverige så tolkar jag det som att du går på känsla och inte fakta, jag negligerar den dock inte du kan mkt. väl ha rätt
2016-09-20, 21:14
Medlem
Citat:
Trump lovar mycket. Tror ni han kommer fixa det?

Han kommer få göra om USA helt. Prioritera exakt om allt. Han lovar att bilindustrin ska växa igenom att allt ska underlättas.

Vad tror ni? Är det lätt att ro hem med högerpolitik?

Få se vilka sektorer av amerikanska staten som stödjer. Militärindustriellakomplexet.

Även andra aktörer som fbi cia nsa är bra att ha som kompisar
2016-09-20, 21:37
Medlem
Trump leder reuters poll igen men båda störtar ner till rekordlåga nivåer ingen verkar gilla dessa två kandidater.

Trump 39%

Clinton 37%

Fy fan vad USA hatar dessa två.
2016-09-20, 21:55
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Jag tror att han kommer få igenom muren och stoppa muslimer att träda in i landet. Detta är enkla saker som inte kräver så mycket.

Haha, jag orkar inte. "Inte kräver så mycket"... du får det att låta som att muren kommer stå uppe dagen efter han svärs in.

Du får gärna utveckla.
2016-09-20, 21:58
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump leder reuters poll igen men båda störtar ner till rekordlåga nivåer ingen verkar gilla dessa två kandidater.

Trump 39%

Clinton 37%

Fy fan vad USA hatar dessa två.

Men du måste tänka på att ca 10 % röstar Johnsson och 5 % röstar Stein. Sedan är väll resten som är ointresserade.

Bara för att 39% röstar Trump betyder inte att man "aja, finns inget annat att välja".

Du känner väll till nummret 87? 87%.
2016-09-20, 21:59
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Haha, jag orkar inte. "Inte kräver så mycket"... du får det att låta som att muren kommer stå uppe dagen efter han svärs in.

Du får gärna utveckla.

Allt handlar om hur invecklat man vill göra det. Att smälla upp en mur är inga problem. Sånt har folk gjort i över 1000 år utan några diskussioner.
2016-09-20, 22:06
Medlem
Trump är snart förbi Clinton i fivethirtyeights prognos. Han har ökat kraftigt de senaste dagarna. Just nu är prognosen 56,3 mot 43,7 procent chans att vinna.

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=rrpromo
2016-09-20, 22:09
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sällan jag använder så starka ord, men nu: Död åt Bush.

http://www.expressen.se/geo/mats-larsson/bush-rostar-pa-clinton--precis-som-flera-andra-republikaner/

Snacka om dålig förlorare. Trump har startat ett fantastiskt movement inom det republikanska partier och har mosat alla motståndare. Inklusive Jeb Bush.

Den äckliga Bush-familjen, som mutat och trixat sig till makten, och som verkligen representerar det mest extrema med establishment i Washington. Nu röstar alltså Bush-familjen på Hillary Clinton i presidentvalet. Har man hört.... Död åt Bush.

Tja, men är någon egentligen förvånad? Kaka söker maka. De två är av samma skrot och korn. En typ av politiker som förhoppningsvis är på utdöende.
2016-09-20, 22:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Men att sänka skatten och ta bort Obamacare är ju vad republikanerna driver med, varför inte välja dem?
Hela disskussionen om att båda partierna tillhör etablissemanget och är korrupta är ju löjeväckande, och oavsett om så är fallet: sålänge republikanerna driver sin politik så är det på samma väg som Trump.

Och Trump har till skillnad mot republikanerna inte många kandidater till de olika posterna, det känns som han måste anställa efter hand och det ger en oseriös känsla. Varför jag inte ser anledningen till Trump istället för en traditionell republikansk kandidat.

Vad gäller din kommentar om de slaviska länderna och Rysslands motiv till Finland & Sverige så tolkar jag det som att du går på känsla och inte fakta, jag negligerar den dock inte du kan mkt. väl ha rätt

Jag väljer Trump för just att han är en person som bryter den politiskt korrekta trenden. Han kanske inte är en slipad politiker, men folk kräver inte slipade politiker verkar det som. Folk vill snarare ha en person som talar ärligt.

Sedan Trump sparkade ett helt gäng från sin kampanj och lät Breitbart sköta allt så har han ökat som en raket. Tecken på att han valde rätt personer.

Jag går på känsla. Putin är inte så hemsk som Svensk media ser det som. Putin är anti-EU och Svensk media är pro-EU. Du kan aldrig få ett jobb inom de 10 största medierna i Sverige om du är anti-EU. Bara glöm det. Du kommer inte ens in på en arbetsintervju.
2016-09-20, 22:17
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Juniors liknelse stammar från den store folkbildaren Julius Streicher (som mördades av ZOG för det grova brottet att publicera satirteckningar):

https://theintercept.com/2016/09/20/nazi-who-originated-donald-trump-jr-s-skittles-metaphor-was-hanged-at-nuremberg/

Okej... Det går uppenbarligen att hitta precedence till uttalandet på allehanda håll. Men själv vet jag att jag har hört något liknande förut i valrörelsen. Kontentan som jag ser det är att man måste väga intresset av att skydda medborgarna, mot viljan att hjälpa individer som migrerar eller flyr. Det är ett perspektiv som länge var helt frånvarande, ofattbart nog, trots de stora migrantströmmarna.

Edit: kanske kan Trumps extreme vetting vara nog för att tillförsäkra medborgarnas säkerhet.
Senast redigerad av RogerRoger 2016-09-20 kl. 22:21.
2016-09-20, 22:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Trump är snart förbi Clinton i fivethirtyeights prognos. Han har ökat kraftigt de senaste dagarna. Just nu är prognosen 56,3 mot 43,7 procent chans att vinna.

http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=rrpromo

Fortsätter han så här så vinner han. Vad var det som egentligen hände i Augusti när han sjönk som en gud? Var det att han kritiserade muslimfamiljens fru?

Enligt media har Clinton slut på ammunition och kan endast hålla på med gamla argument så som "Love Trumps hate". Medan Trump själv kan vara på två ställen samtidigt och tala i flera timmar i sträck utan att ens dricka vatten.

Det ser mörkt ut för Clinton.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in