Citat:
Ursprungligen postat av
nomadic
Hur är nuvarande status på Faltsetas respektive Philip Haglund i sina 08-klubbar? Båda har ju spelmässigt blandat och gett en del under sin tid i klubbarna men allt som oftast ändå varit ordinarie.
Anledningen att jag frågar är att båda sitter på utgående kontrakt och jag funderar lite på om inte någon av dessa skulle kunna fungera som ersättare till RÅP hos oss om han nu skulle lyckas hitta något utomlands.
Hur går snacket kring eventuella kontraktsförlängningar för dessa herrar, är det aktuellt? Eller vill båda klubbarna månne ha in något sexigare och mer glamoröst till nästa år?
Från Hammarbys sida vet jag inte, det verkar mer eller mindre knäpptyst gällande förlängningar av utgående kontrakt (Kennedy, Boo Wiklander och Haglund sitter ju på sådana). Personligen skulle jag nog ändå behålla Haglund om vi kommer fortsätta med den typen av spel vi har idag. Han är väldigt nyttig att ha i truppen när han spelar på sin högsta nivå, mycket fysiskt spel och vinner många närkamper. Men han är inte en spelare man plockar in för att få teknik och bättre passningsspel, det är helt klart hans svagare sidor.
Nu vet jag i och för sig inte hur Örebro i så fall tänkte använda honom eller hur RÅP är som spelare i jämförelse? Men visst, får man honom som bosman har man ju helt klart en god truppspelare om han används på rätt sätt. Allt beror väl på vad ambitionen med spelet är och vilken typ av spelare man letar efter.