2016-09-16, 15:28
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad kommer det sig att han inte skriver på för säsongen ut?
Han fick väl inte dispens eftersom han inte hade försökt hittat klubb tillräckligt mycket under fönstret som jag uppfattade det.

Konstig regel tycker ju jag.. Vad spelar det för roll hur mycket han har försökt? Han har uppenbarligen inte lyckats få ihop nått tillräckligt bra. Nu har han det med ÖIS.
2016-09-16, 15:58
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Han fick väl inte dispens eftersom han inte hade försökt hittat klubb tillräckligt mycket under fönstret som jag uppfattade det.

Konstig regel tycker ju jag.. Vad spelar det för roll hur mycket han har försökt? Han har uppenbarligen inte lyckats få ihop nått tillräckligt bra. Nu har han det med ÖIS.
Snillet syftar nog på att hans kontrakt går ut nästa sommar och inte efter säsongen.

Visst fast hur svårt skulle det vara för honom att skriva på tidigare för ÖIS, det är ju en anledning varför vi har fönster som reglerar övergångarna.
2016-09-18, 20:52
Medlem
nomadics avatar
Hur är nuvarande status på Faltsetas respektive Philip Haglund i sina 08-klubbar? Båda har ju spelmässigt blandat och gett en del under sin tid i klubbarna men allt som oftast ändå varit ordinarie.

Anledningen att jag frågar är att båda sitter på utgående kontrakt och jag funderar lite på om inte någon av dessa skulle kunna fungera som ersättare till RÅP hos oss om han nu skulle lyckas hitta något utomlands.

Hur går snacket kring eventuella kontraktsförlängningar för dessa herrar, är det aktuellt? Eller vill båda klubbarna månne ha in något sexigare och mer glamoröst till nästa år?
2016-09-18, 21:03
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Hur är nuvarande status på Faltsetas respektive Philip Haglund i sina 08-klubbar? Båda har ju spelmässigt blandat och gett en del under sin tid i klubbarna men allt som oftast ändå varit ordinarie.

Anledningen att jag frågar är att båda sitter på utgående kontrakt och jag funderar lite på om inte någon av dessa skulle kunna fungera som ersättare till RÅP hos oss om han nu skulle lyckas hitta något utomlands.

Hur går snacket kring eventuella kontraktsförlängningar för dessa herrar, är det aktuellt? Eller vill båda klubbarna månne ha in något sexigare och mer glamoröst till nästa år?
Från Hammarbys sida vet jag inte, det verkar mer eller mindre knäpptyst gällande förlängningar av utgående kontrakt (Kennedy, Boo Wiklander och Haglund sitter ju på sådana). Personligen skulle jag nog ändå behålla Haglund om vi kommer fortsätta med den typen av spel vi har idag. Han är väldigt nyttig att ha i truppen när han spelar på sin högsta nivå, mycket fysiskt spel och vinner många närkamper. Men han är inte en spelare man plockar in för att få teknik och bättre passningsspel, det är helt klart hans svagare sidor.

Nu vet jag i och för sig inte hur Örebro i så fall tänkte använda honom eller hur RÅP är som spelare i jämförelse? Men visst, får man honom som bosman har man ju helt klart en god truppspelare om han används på rätt sätt. Allt beror väl på vad ambitionen med spelet är och vilken typ av spelare man letar efter.
2016-09-18, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad kommer det sig att han inte skriver på för säsongen ut?

När nästa säsong börjar kommer Elmander inte ha spelat en tävlingsmatch på nästa ett år och det efter en sämre tid i Bröndby. Jag tror att han vill känna på det först under våren innan han låser upp sig några längre tid. Om det går bra lär han bli kvar i alla fall säsongen ut. Innan dispensen blev avslagen var det tal om 1.5-års kontrakt.
2016-09-18, 21:24
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Från Hammarbys sida vet jag inte, det verkar mer eller mindre knäpptyst gällande förlängningar av utgående kontrakt (Kennedy, Boo Wiklander och Haglund sitter ju på sådana). Personligen skulle jag nog ändå behålla Haglund om vi kommer fortsätta med den typen av spel vi har idag. Han är väldigt nyttig att ha i truppen när han spelar på sin högsta nivå, mycket fysiskt spel och vinner många närkamper. Men han är inte en spelare man plockar in för att få teknik och bättre passningsspel, det är helt klart hans svagare sidor.

Nu vet jag i och för sig inte hur Örebro i så fall tänkte använda honom eller hur RÅP är som spelare i jämförelse? Men visst, får man honom som bosman har man ju helt klart en god truppspelare om han används på rätt sätt. Allt beror väl på vad ambitionen med spelet är och vilken typ av spelare man letar efter.

RÅP är i nuläget vår enda riktigt bollvinnande mittfältare, så han är nästan ovärderlig med sin fysik när han på mitten omges av bollvirtuoser som Astrit, Gerzic, Besara eller Nordmark.

Det är med andra ord inte för tekniken Haglund i sådant fall skulle vara tänkt. Även om jag faktiskt håller hans fötter som bättre än RÅPs.
2016-09-18, 21:27
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
RÅP är i nuläget vår enda riktigt bollvinnande mittfältare, så han är nästan ovärderlig med sin fysik när han på mitten omges av bollvirtuoser som Astrit, Gerzic, Besara eller Nordmark.

Det är med andra ord inte för tekniken Haglund i sådant fall skulle vara tänkt. Även om jag faktiskt håller hans fötter som bättre än RÅPs.
Då låter det ju helt klart som att Haglund skulle kunna vara ett gott alternativ för er.
2016-09-18, 21:36
Medlem
Otroligs avatar
Jag hoppas verkligen att Hammarby förlänger med Boo Wiklander, unnar verkligen honom att fortsätta spela fotboll på den högsta nivån i Sverige. Med tanke på vilken injektion han har varit borde väl dessutom allt annat än förlängning vara en smärre skandal?
2016-09-18, 21:54
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Jag hoppas verkligen att Hammarby förlänger med Boo Wiklander, unnar verkligen honom att fortsätta spela fotboll på den högsta nivån i Sverige. Med tanke på vilken injektion han har varit borde väl dessutom allt annat än förlängning vara en smärre skandal?

Ja han lyfter ju knappast en hög lön och verkar trivas som handen i handsken med Aidoo, så allt annat än en förlängning vore märkligt från Hammarbys sida.
2016-09-18, 22:08
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz

Hur DIF tänker vet jag inte, men jag vill behålla Faltsetas. Verkar vara en vattendelare i Djurgårdsleden men jag tycker att han höjt sig en aning i en ny klarare roll och att vi inte har någon ersättare i truppen. Dessutom har han tydligen haft en lös benbit i knät som hämmat honom men nu opererats bort. Han behöver höja sig och jag tycker att han sakta men säkert tar kliv och att han vid enstaka tillfällen visat bra nivå tidigare. Lite knivig timing på det kontraktslutet således.

Jag tror att han har en dröm om att någon gång få lira i Grekland och dit lär han inte komma om han inte går gratis så..

Hade säkert tillfört något till ÖSK.
2016-09-18, 22:09
Medlem
girigfans avatar
om djurgården kan ersätta tim björkström till nästa år, kanske få hem kim källström samt att mrabti och haris tillfrisknar lär vi se ett dif i kamp om sm guld på allvar för första gången på riktigt länge.
2016-09-18, 22:24
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Sannerligen. Så som Boo Wiklander har styrt upp backlinjen (och i förlängningen hela laget med sitt eviga peppande och uppmuntrande) vore det totalt tjänstefel att inte erbjuda honom en förlängning. Helt underbar spelare!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in