Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-19, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Trump börjar tämligen sakligt kvällens tal (och lågtonat) om immigration och terrorism.

Fan alltså många kvinnor och svarta, något har verkligen hänt den senaste veckan.
2016-09-19, 22:30
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fan alltså många kvinnor och svarta, något har verkligen hänt den senaste veckan.
De 10 personer som syns bakom Trump är nog rätt noga utvalda.
2016-09-19, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Det är ofta mycket tanter på hans sammankomster. Det var lite färre under en period när liberaler och "utbildade" ägnade sig åt våldsamheter. Men nu är de tillbaka.

Afrosvenskarna känner sig trygga med att gå dit nu.
2016-09-19, 22:32
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nej, de vågar inte fuska bort detta. Fuska bort val kan funka när marginalerna är små som i Österrike senast. Och där misslyckades fusket.

Gällande våra vänner experterna...

Precis. Jag valde mitt användarnamn här med just det syftet. Som en ironisk kommentar över experter - oavsett område och i synnerhet vad gäller politik.

Experter är flockdjur de vågar inte sticka ut. Det är som med forskare de vågar inte framföra en revolutionerande upptäckt på tvärs mot majoriteten, då riskerar de förlora sina forskningsanslag.

Experterna får dåligt anseende och de som är beroende av att sälja sig får inga jobb. Mycket tryggare att vara en del i flocken.

Känner ni igen resonemanget när det gäller vilket parti man får tycka om och vilket man måste tycka illa om?!

Snart kan man sätta en "tusing" på Trump och vara säker på pengarna. Vad säger oddsen just nu?
2016-09-19, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal

Fast är väl inte så när det är arenor, bara när det är någon scen med stå plats bakom.
2016-09-19, 22:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal

Jag tänker på när pappan till Orlando-mördaren satt alldeles bakom Hillary på ett tal

Var han också noga utvald av Hillary?
2016-09-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Experter är flockdjur de vågar inte sticka ut. Det är som med forskare de vågar inte framföra en revolutionerande upptäckt på tvärs mot majoriteten, då riskerar de förlora sina forskningsanslag.

Experterna får dåligt anseende och de som är beroende av att sälja sig får inga jobb. Mycket tryggare att vara en del i flocken.

Känner ni igen resonemanget när det gäller vilket parti man får tycka om och vilket man måste tycka illa om?!

Snart kan man sätta en "tusing" på Trump och vara säker på pengarna. Vad säger oddsen just nu?

Ja, experter funkar så. Vad man dessutom ofta se är att "experter" inom helt olika områden stödjer "experter" inom ett annat område. Expertklubben stödjer varandra - även om de inte är direkt relaterade till varandra.

Det handlar om mer än forskningsanslag, det handlar om anseende, det handlar om världsbild, det handlar om att få gigg på TV eller uttala sig i tidningar. Prestige.

Det vi i dag kallar experter kallades tidigare hovgycklare.

Expertens jobb är att krypa för makten.
2016-09-19, 22:48
Medlem
RogerRogers avatar
Hehe, The Snake är tillbaka vid ett pågående rally i Florida.
2016-09-19, 22:53
Medlem
Snapcounts avatar
Mycket överraskad att Trump tar "the snake" dikten såpass sent..., nu i september..

"Hardcore"..., men med en lägre ton. Han lovar hårda bullar..

Skall ärligt säga att jag att inte hade förväntat mig detta (trots attentatet). Ikväll är talet om ISIS och immigration.
2016-09-19, 22:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Mycket överraskad att Trump tar "the snake" dikten såpass sent..., nu i september..

Skall ärligt säga att jag att inte hade förväntat mig detta (trots attentatet). Ikväll är talet om ISIS och immigration.

Och plus att babbarna hade spränkt några smällare också i New York.
2016-09-19, 23:20
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:

Det handlar om att återkoppla. Ge tillbaka till gamla supportrar att det är samma Trump trots att tonen blivit mjukare senaste tiden. En intressant balansakt.
2016-09-19, 23:56
Medlem
Kan vara så att Trump håller på att göra en missbedömning på North carolina.

Ser faktisk Ohio och Florida som säkrare för Trump än North carolina,

Donald Trump 462,413
Ted Cruz 422,621

Cruz fick nästan lika många röster som han så det finns folk där som inte gillar honom.

Demokraterna leder Absentee ballot ganska stort de som accepterats.

https://twitter.com/ElectProject/status/777951801605709825

OCh Clinton har varit före i ganska många högklassiga polls. Så Trump måste sätta fart där.

Av alla stater som kan fälla Trump så tror jag att North carolina tro det eller ej av alla kan vara den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in