Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-19, 21:12
Medlem
Snapcounts avatar
Förresten..., en annan "liten" historisk anekdot jag blir att tänka nu på kvällskvisten..

I våras när Trump börjades ses som en möjlig kandidat för GOP.., så var det "prat" om i msm om hur hela USA skulle koka över i protester under sommaren, och under själva partikonventet.

Inte rena inbördeskriget, men mycket, mycket illa !

Nu är man här.., i mitten utav september.., och..solen förefaller även gå upp imorgon !
2016-09-19, 21:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Trump rally Florida nu:

https://www.youtube.com/watch?v=-zW66rb4D6I

Snart galen Trump på scen.

Galen? Jag tycker att Trump är riktigt lugn.

Det är du som är galen för du stödjer Trump samtidigt som du kritiserar han hårt och ser Inger positivt i han. 2 Face!
2016-09-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är mycket enkelt. Trump vinner.

Du och många andra är besatta över "polls". Jag tycker att det är lustigt. Jag tror att det grundar sig i samma feltänk som du gjorde med "demografi". "Polls" försöker sig på gissningar på vilka som ska gå och rösta. De utgår från valen 2008 och 2012.

Redan där har de gjort generalfel.

Polls börjar numera närma sig en beskrivning av verkligheten. Det är allt. Observera: närma sig.
Absolut inte besatt av "polls" men de är intressanta och relevanta att diskutera. Bor inte heller i USA med möjligheten att gå ut, prata med människor och känna var "vindarna blåser" som i Sverige. De enda jänkare jag känner är tre tokkommunister som drömmer om en monsterregering, inte mycket information att hämta där. Således blir opinionsundersökningar det lilla man har att luta sig på.

Jag har dock sen månader tillbaka spelat stora pengar på Trump och tror också han tar det. Gjorde ingen större analys för att komma till den slutsatsen.

Citat:
In 2008, the last time the Democrats did not have an incumbent on the ticket, they had approximately 38 million Primary voters. In 2016, that number slipped to approximately 30 million. A loss of 8 million primary voters.

In 2008, Republicans had 21 million primary voters. In 2012, the number slipped to 19 million. In 2016 however, the GOP had over 30 million primary voters – approximately 9-10 million more than 2008.

That is a change of approximately 17-18 million voters in favor of the GOP.

Trump vände under primärvalen trenden uppåt och engagerade republikaner till att gå ut och rösta. För Hillary var det krasch nerför en backe, hon lockar inte.

Citat:
In 2012, the voting age population was 235 million, but only 129 million voted.

Both parties left a possible 106 million votes on the table.
https://the-politik.com/2016/08/04/trump_will_win_landslide/

Detta tror jag avgör. USA har på tok för många soffliggare. Gemensamt för dem är en åsikt om att USA är på väg åt fel håll. De utgör "monsterrösten" som Moore och Adams gillar att prata om. Endast en kandidat i racet kan få dem att lyfta arslet från soffan och det är Trump.
2016-09-19, 21:36
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Roande tyst snarare. Pajasarna i partiet börjar nu sent om sider inse att Trump går mot en jordskredsseger. Bättre att knipa käft i det läget. Nu när "polls" (som många av er är skrattretande besatta av) börjar närma sig en korrekt beskrivning av verkligheten så håller råttorna (RATs) tyst.

"Beggars can't be choosers"..

Sen finns det väl ett spansk ordspråk som går "ungefär så här"..

"När Fan är fattig, så äter han även flugor.."

Polls.., har varit ett sätt för Trump supporters att finna tröst i all stygg msm rapportering.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det enda som har hänt är att Trump har lugnat ned sig lite.

Hoppas han bibehåller sitt lugn. Då kan något riktigt bra inträffa..

(men tror att i kvällens rally.., så kommer han att höja rösten.. )
2016-09-19, 21:39
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Spännande utveckling i mätningarna, och kolossalt vad osäkert det är. Alla "experterna" dömde ut Trumps chanser med start för ett år sedan, jag roade mig med att läsa förra sommarens diskussioner. Dom är inte så malliga längre.

Men till syvende och sist så är det inte väljarna själva som avgör nästa val i USA, det är Diebold och dom andra tillverkarna av alla e-röstsystem som själva bestämmer vem som ska vinna.
2016-09-19, 21:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

(men tror att i kvällens rally.., så kommer han att höja rösten.. )

Men allt beror vad det handlar om också. Handlar det om terrorism och 9/11 så kanske man inte ska skratta eller ens vara glad.

Men handlar det om svarta så kanske man ska vara lite mera färgglad.
2016-09-19, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Spännande utveckling i mätningarna, och kolossalt vad osäkert det är. Alla "experterna" dömde ut Trumps chanser med start för ett år sedan, jag roade mig med att läsa förra sommarens diskussioner. Dom är inte så malliga längre.

Men till syvende och sist så är det inte väljarna själva som avgör nästa val i USA, det är Diebold och dom andra tillverkarna av alla e-röstsystem som själva bestämmer vem som ska vinna.

Nej, de vågar inte fuska bort detta. Fuska bort val kan funka när marginalerna är små som i Österrike senast. Och där misslyckades fusket.

Gällande våra vänner experterna...

Precis. Jag valde mitt användarnamn här med just det syftet. Som en ironisk kommentar över experter - oavsett område och i synnerhet vad gäller politik.
Senast redigerad av experten10 2016-09-19 kl. 21:55.
2016-09-19, 21:53
Medlem
Tecken på att man följt för många Trump rallies? Följer Right Side Broadcasting och sjunger med till pre-rally låtarna.

Mycket fin musik.
2016-09-19, 21:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]

Oj-oj..., så många ledande politiker i Europa (och Bryssel) som sagt att de tar offentligt avstånd för allt vad Trump står för !

Tror någon ärligt att de kommer att ta sitt ansvar (i.o.m deras myyycket stora aversion för Trump) och avgå ? Ännu mindre det fullständigt smaklösa att lägga sig i andra länders preferenser över kandidater..
2016-09-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Oj-oj..., så många ledande politiker i Europa (och Bryssel) som sagt att de tar offentligt avstånd för allt vad Trump står för !

Tror någon ärligt att de kommer att ta sitt ansvar (i.o.m deras myyycket stora aversion för Trump) och avgå ? Ännu mindre det fullständigt smaklösa att lägga sig i andra länders preferenser över kandidater..

Exakt som 1980. Med undantag för Thatcher.

Jag läste att ryssar är de enda icke-amerikaner som föredrar en Trump-seger. Exakt som 1980 då också - ryssar de enda (utanför partiet) som föredrog Reagan framför pellejönsen Carter och cirkusapan John Anderson. Den mannen är ett legitimt skäl över att skämmas för att vara svensk.

"Experterna" höll låda i svensk media också. Har hört släktingar berätta att det kom som en fullständig chock att Reagan vann det valet i USA för svenskar. Inte så konstigt om man läser Dagens nyheter eller ser på SVT.
2016-09-19, 22:10
Medlem
Snapcounts avatar
Gingrich som "warm up"...

Han är ju vanligtvis tämligen "crisp" i tankar och ord.., och just nu.., lite eftertänksam... Vill väga orden på vågen innan han talar..., ovanligt..
2016-09-19, 22:25
Medlem
Snapcounts avatar
Trump börjar tämligen sakligt kvällens tal (och lågtonat) om immigration och terrorism.

Inget aggresivt !

(de som kommer in, skall älska vårat land och system !)

När blev sådana egentliga självklarheter..., stygga och falskt ?
Senast redigerad av Snapcount 2016-09-19 kl. 22:30.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in