Kul att det börjat vända uppåt igen efter en tyngre period. Visst man förstod att omsvängningarna hos S och M skulle kosta SD i det korta perspektivet, men är den första att erkänna att jag trodde det skulle svänga uppåt igen tidigare.
Sen ser många i tråden som tänker att opinionssiffrorna är väldigt låga med tanke på allt som hänt, och ja det är dom. Det jag tror ni inte riktigt tar med i beräkningarna är hur "orörda" visa områden fortfarande är. Har tidigare bott i en "förort" precis bredvid ett riktigt dåligt område. Det gör att jag fortfarande ser, hör och förstår varför vissa saker sker även fast jag nu bor i ett helvitt och lugnt område.
Bor man i ett sånt område som jag, aldrig åker kollektivt och har ett väl betalt jobb samt barn som går på skolor där nästan inga flyktingar/ej integrerade invandrare går så är kejsare fortfarande klädd. Ser bara ramaskrin som blir när det ska byggas baracker i Äppleviken (riktigt fint område i Bromma) för att flyktingbarn ska gå i skola tillsammans med elitens barn.
edit,
Citat:
Ursprungligen postat av
Kolgrill-ftw
Om dagens opinionssiffror står sig eller ökar för SD fram till valet om 2 år så blir det M som får stödja SD. Men det blir utan Batra. Finns inte en chans i helvetet så länge hon är kvar. Och bra är det. Otäcka falska Reinfeldthäxor har vi inget behov av.
Trevligt med ökning i Sentio. 24,5% stämmer ganska bra med min spåkula som ligger ca 1% högre.
Senaste stora utspelet om helt stopp (
http://avpixlat.info/2016/09/15/sds-vallofte-totalstopp-for-asylansokningar/ )och återvandring ligger mkt bra i tiden och borgar för fortsatta ökningar.
Heja SD!, kämpa Sverige

Tror inte M skulle acceptera att bli ett stödparti, oavsett storlek på SD. Se på Danmark och hur Dansk Folkeparti var stödparti trots att de var större än motsvarigheterna till Moderaterna.
Gillar det där utspelet skarpt, precis den typen av offensiv som SD nu måste visa!
Tror och hoppas SD kan våga ta fler offensiva kliv igen. Kanske fel tråd och lite OT men om man är intresserad av att engagera sig, vart borde man börja? (skicka dm i så fall)
Oavsett så blir det väldigt spännande att följa, hoppas kunna blicka upp mot det där magiska 30 % strecket igen under hösten!