2016-09-19, 15:26
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling

Ponera att det finns 20% invandrare i Sverige och att ingen röstar SD, vilket inte stämmer. Av de kvarvarande 80% väljer då 55% av väljarna att det är OK att deras egen, deras barns och deras föräldrars välfärd minskar till bekostnad för andra länders medborgare. 55% tycker det är OK att det brinner en skola om dagen och att det eldas bilar en masse nästan dagligen, att skottlossningar nu kan ske på allmän plats, att det rapporteras om våldtäkter/gruppvåldtäkter/övergrepp nästan dagligen. Äldreboenden och handikappboenden läggs ner tillförmån för andra länders bidragstörstande våldsamma vuxna män. Unga svenskar utsätts för rasism både på boende och arbetsmarknaden och får samtidigt höra att de är lata, odugliga och bortskämda. Är det inte ett misslyckande att max en tredjedel av alla svenskar tycker det här är ett problem stort nog att vilja ändra på? Mer eller mindre varenda håla i Sverige är nu besudlad av eländet och två tredjedelar tycker det är OK.

Samhällsvetare lyfter fram enhetligheten bakom vår framgång och att välfärden alls ska vara möjlig. Men Sverige går till att bli ett splittrat land. Det i sig betyder inte en sämre utveckling, utan är det som behövs för att mångkulturprojektet, massinvandring och plundringen av våra tillgångar ska upphöra. Vansinnet har kunnat fortgå för att ingen större kraft har protesterat.

Beakta utvecklingen i media. Många ledare skriver nu som man gör här i flashback. Man häpnar. DN med Wolodarski och kulturfantasterna i Aftonbladet fortsätter med desinformationen och distanserar sig allt mer. Samtidigt har vi alternativ media som är väldigt stor idag och man växer. Det är det enda medium som har potential att bli ännu större. Bara en sådan sak: det är alternativ media som gjort att S och M sjunker och att deras väljare uteslutande går till SD som blir största parti. Hade vi inte haft räddande liberaler som Arpi, Dahlberg, Sanandaji med flera hade väl M legat på 10 procent. Dessa ledare har dock inte växt av egen kraft, utan blivit stora för att just alternativ media lyft fram dem. Moderaterna börjar förstå den kraften som slutligen gör att M tvingas samarbeta med SD.

Jag tror inte att M är besvärad över att SD växer. De blir större på bekostnad av att S blir mindre eftersom väljarna ratar detta partis invandringspolitik. Väljarna hamnar därmed på rätt sida av blocket. M kan inte närma sig mer mitten än vad Reinfeldt gjorde. Man är dessutom på väg bort från hans position. Alltså är det SD som ska ta röda väljare till den blåa sidan. Väl där kan M arbeta sig uppåt igen.
2016-09-19, 17:53
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
http://nyheteridag.se/nu-okar-sd-igen-storsta-parti-med-marginal-i-sentio/

Moderaterna 21,0 (21,6)
“Liberalerna” 4,9 (4,2)
Centerpartiet 6,8 (6,2)
Kristdemokraterna 2,8 (3,5)

Socialdemokraterna 21,5 (22,8)
Vänsterpartiet 8,6 (10,9)
Miljöpartiet 4,8 (3,5)

Sverigedemokraterna 24,5 (23,5)

Fi 2,8 (2,6)
Piratpartiet 1,0 (0,9)
Du ska ha stort tack för att du skrev ut det i tråden!

SD är störst trots de andra partiernas svängning. Det är för att det går inte att lita på de andra i invandringsfrågan, se bara vad mkt skit Persson och Reinfeldt tog in och förstörde landet.
2016-09-19, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

SD är störst trots de andra partiernas svängning. Det är för att det går inte att lita på de andra i invandringsfrågan, se bara vad mkt skit Persson och Reinfeldt tog in och förstörde landet.
Blir väl ett lätt val,Björklund friar ju till SD så det är väl bara att slå ihop Liberalerna med SD
L med sina 5% + SD med 25% nytt partinamn LSD.
2016-09-19, 20:16
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Där har du fel. Med ett SD över 25% är det i princip oundvikligt att något parti åker ut. Och moderater har inte längre råd på samma sätt att stödrösta på KD ,och inom borgeligheten finns ingen tradition med "kamrat 4%" som vänstern räddats av många gånger,då det stora partiet Socialdemokraterna hade många missnöjda som aldrig kunde tänka sig att rösta borgeligt.
Där har du fel, jag vet flera moderater som stödröstade på både KD och C 2006 och 2010 för att rädda allahiansen.

Däremot tror jag att KD och/eller L kommer vara bortom räddning 2018, även Mp kommer leva farligt.

SD kommer få mellan 25-30 % av rösterna och bli största parti, när man hör borgerliga skribenter och opinonsbildare som tvärsäkert hävdar att det aldrig kommer ske så är det ett tecken på det motsatta.
På samma sätt kunde inte Brexit hända och Trump kan aldrig bli USA´s president, för det tycker syltryggsliberaler att det vore förskräckligt, sålunda är det omöjligt i liberalernas värld.
2016-09-19, 20:29
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240

Verkligheten har tvingat S + M åt SD´s håll i invandringspolitiken, även om man vägrar erkänna det.
Problemen kvarstår dock, det närliggande hotet för en fullständig samhällskollaps är undraröjt, men det lite mer långsiktiga hotet kvarstår dock.

Övriga partier ser vart vinden vänt och alla tassar mer eller mindre efter, den utvecklingen kommer fortsätta. Kvar på godhetens strand kommer några ytterlighetspartier stå och ropa, i övrigt kommer alla seriösa partier stadigt gå mot skärpt invandringspolitik.
Jag tror att på sikt kommer det undgå väldigt få att SD faktiskt har haft rätt och såg vart det barkade. Det kommer ge SD en ökande trovärdighet och det kommer avspeglas i opinonssiffror och i valreslutatet.

Om SD mot förmodan skulle hållas utanför inflytande efter valet 2018, trots ett nytt rekordval så kommer SD nå mellan 35-40 % i det val som kommer efter 2018, antagligen ett extraval i förtid.
2016-09-19, 20:37
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Där har du fel, jag vet flera moderater som stödröstade på både KD och C 2006 och 2010 för att rädda allahiansen.

Däremot tror jag att KD och/eller L kommer vara bortom räddning 2018, även Mp kommer leva farligt.

SD kommer få mellan 25-30 % av rösterna och bli största parti, när man hör borgerliga skribenter och opinonsbildare som tvärsäkert hävdar att det aldrig kommer ske så är det ett tecken på det motsatta.
På samma sätt kunde inte Brexit hända och Trump kan aldrig bli USA´s president, för det tycker syltryggsliberaler att det vore förskräckligt, sålunda är det omöjligt i liberalernas värld.

Måste opponera mig något här. Jag tror att Kd blir sveriges fjärde största parti år 2018.

Ebba BT är den enda i alliansgänget som inte är bakbunden av tidigare kölhalningar av sd. Övriga trojkan har bränt sina skepp, trovärdighet är long gone och de får nu snällt vänta till efter valet (deras egna egoistiska val dock). Då lär småttingarna L och C komma krypande likt strykräddda pekineser, allt för att få vara med och dela på kakan.

Sd sitter i vinnarhålet och likaså Kd, vänta och se.
2016-09-19, 20:54
Medlem
Gammelfirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Måste opponera mig något här. Jag tror att Kd blir sveriges fjärde största parti år 2018.

Ebba BT är den enda i alliansgänget som inte är bakbunden av tidigare kölhalningar av sd. Övriga trojkan har bränt sina skepp, trovärdighet är long gone och de får nu snällt vänta till efter valet (deras egna egoistiska val dock). Då lär småttingarna L och C komma krypande likt strykräddda pekineser, allt för att få vara med och dela på kakan.

I en rättvis värld skulle detta vara en självklarhet. Men trenden talar inte för det alls. Vad skulle få icke-SD sympatisörer att flockas till KD för att KD varit mindre hårda mot SD? Och varför kommer detta hända inom de två kommande åren om det inte hänt ännu?
2016-09-19, 20:54
Medlem
Svithjods avatar
Citat:

Nej där har du fel, KD är en schizad församling som inte vill ha DÖ, men som heller inte vill stödja sig på SD. Det är en omöjlighet. I partiet har du både värdekonservativa och bleeding hearts som vill sälja kyrkslivret så att negerbyråkrater kan åka mercedes och dansa hula hula dans i Schweiz för SIDA pengar.

Jag tror aldrig att SD och KD kommer sammarbeta, däremot kan SD knycka en hel del KD väljare.
2016-09-19, 21:13
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammelfirre
I en rättvis värld skulle detta vara en självklarhet. Men trenden talar inte för det alls. Vad skulle få icke-SD sympatisörer att flockas till KD för att KD varit mindre hårda mot SD? Och varför kommer detta hända inom de två kommande åren om det inte hänt ännu?

Det kommer att bli allt absurdare för alliansen att inte bjuda in sd i stugvärmen. Lööf kommer aldrig att göra det, Majoren försöker lite smått men har alldeles för många tokliberaler i ledningen varför han måste ligga lågt. Batra har för många polare från Södermalm vilket gör vettiga uttalanden i sd-frågan omöjliga (tragiskt men sant).

...återstår Ebba och KD.
2016-09-19, 21:14
Medlem
För att anknyta, det viktigaste är att SD blir stort. Att det finns några partier på vänsterkanten som aldrig går under 4% kan jag stå ut med, även om det är riktiga folkförrädare. Sossarna är och förblir huvudfienden för värre pragmatiker och kappvändare existerar inte på jordklotet... .... Många drömmer här om samarbete med lortgrisarna M och nationalromantiska SD, men det går inte ihop. Jag vet att många som håller på M kan rösta SD, men det är enbart på grund av att Stridshästen fördärvade allt. M är idag inga Nationalister, dom är utsugare.... ...

Jag röstade på M men jag blev grundlurad, dom brydde sig aldrig om NATIONEN Sverige. Nu är jag Nationalist och endast SD kan komma ifråga nu och forever.

Jag håller med om att KD står närmare SD än vad Lortgrisarna M gör. När Ebba fött barn kommer hon tillbaka och hamrar in budskapen om Svenska värderingar och att grunden är familjen. Ett vackert och sött budskap.

"Jag kan visst ta mig en kvinna från Irak-----bara hon håller tyst i sängen och kan sin sak".....
2016-09-19, 21:25
Medlem
Gammelfirres avatar
Citat:
Det kommer att bli allt absurdare för alliansen att inte bjuda in sd i stugvärmen. Lööf kommer aldrig att göra det, Majoren försöker lite smått men har alldeles för många tokliberaler i ledningen varför han måste ligga lågt. Batra har för många polare från Södermalm vilket gör vettiga uttalanden i sd-frågan omöjliga (tragiskt men sant).

...återstår Ebba och KD.

Jo men det förklarar ju bara hur SD skulle kunna få sitt första samarbete, då med KD. Det förklarar inte varför väljarna skulle börja strömma till KD. Det var det jag frågade om. Tänker du att en utsträckt hand till SD kan få röster till KD som inte kommer från SD?
2016-09-19, 21:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
När det gäller 2006 så får jag härmed erkänna min egen outsägliga efterblivenhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in