Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Menar du att Sentio mäter SD fel? Att MP, V, L och C aktiverar sina svansar till självrekryterande paneler?
Fel och fel, man mäter SD som största partiet och är väl då helt justa. Däremot så så håller man ned dom så mycket sommöjligt för att inte få alltför mycket skit av gapvänstern. Nu är officiella SDsiffrorna lägre än för ett år sedan varför? ,glöm att SD gått ned ,däremot lär dom ha avstannat när övriga partier började visa "ansvar".Och bevisligen går man upp nu igen.
Så lek med tanken att man håller ned SD 7-8 procent ,då håller man ju upp de övriga partierna motsvarande.
Är väl MP ,FI och kanske vänstern som skickar sina anhängare till självrekryterande paneler.Tänk på att man var bra på att aktivera sina anhängare i tex MP förra kyrkovalet ,där närmare 100% av MP anhängarna röstade för att blockera ut SD ,som är det partiet där flest lämnat kyrkan.
Centern röstar man på genom modersmjölken ,frågan är hur länge till?