Citat:
Ursprungligen postat av
Lost-Soul
Jag är inte lika säker som dig på att inget parti åker ut. Betänk att både Liberalerna och KD är i behov av stödröster samtidigt som M riskerar att hamna långt under 20% då SD sakta men säkert dränerar deras väljarbas.
Det faktum att SD håller på att bli så stora gör att sjupartiets röster blir allt mer svårprioriterade. Jag tror att det blir L som drar det kortaste strået och åker ut, många Moderater attraheras sannolikt av tanken på en regering beståendes av KD,M och SD och stödröstar därför på KD.
MP lär tyvärr klara sig, inte minst pga av stödröster från Vänsterpartiet, dessa partier har i princip samma (galna)väljarbas.
L däremot har inget som helst existensberättigande, jag har alltid undrat vem som röstar på detta meningslösa parti, vem fan är Folkpartist 2018 liksom?
Folkpartiet var det parti som mest stog emot kommunismen och hela tiden försökte få in i debatten att Baltikum var ockuperat av Sovjet läs Ryssland. På den tiden var Folkpartiet ett parti mot orättvisor i vårt närområde, då svek sossar och övrig höger och naturligtvis kommunister.
Ja det är länge sedan. Ohlsson-falangen med underliga kvinnor förstör partiet och ideologin är oklar. Björklund är innerst inne ganska OK, skulle till och med kunna vara med i SD....

....Synd att han talar med kluven tunga, UGH...
Jag är lite rädd och vill inte att både L och KD åker ur för då finns ju bara Vänsterpartier inkl Socbyrån och Moderaterna med sina små lortar...Det går ju åt helvete. Då kan inte heller Moderaterna styra aldrig någonsin.
Viktigast är ett mycket stort SD. Problemet mellan SD och M är att det takes two for tango, det fungerar inte.
Jag vill att SD:s roll skall vara opposition och påtryckare. Hårdare tag, Jimmie behöver tuffa till sig och käka taggtråd. Give them hell always