Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Demokraterna håller på dag och natt att få svarta rösta demokraterna. Nyss sade Obama att det är en rasfråga om vilken ras man ska stödja - vita eller svarta. Obama menar att han blir diskriminerad om svarta röstar Trump.

Expressen idag.
Det där är DESPERAT retorik som bara kan betyda en sak - att Trump faktiskt håller på att fånga in fler svarta väljare än tidigare republikanska kandidater. Wow.
2016-09-18, 20:45
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Demokraterna håller på dag och natt att få svarta rösta demokraterna. Nyss sade Obama att det är en rasfråga om vilken ras man ska stödja - vita eller svarta. Obama menar att han blir diskriminerad om svarta röstar Trump.

Expressen idag.
Enligt LA Times pollen har Trump gått från 0 till 20% av den svarta rösten sen Obongo började kampanja för häxan
2016-09-18, 20:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Så Clinton har mer likley Voters?

Jag har alltid undrat varför vissa folk vägrar rösta.

För att de anser att det inte spelar någon roll att rösta, tror inte på demokrati eller för att de protesterar mot det rådande systemet (det är de vanligaste anledningarna även här i Sverige)
2016-09-18, 20:48
Medlem
freeriderXIIs avatar
Både svarta och Trump gillar ju bling bling så de borde stödja honom.

Men om man skall vara seriös så skulle de svarta i USA tjäna på Trumps politik av många anledningar allt från muren som hindrar invasíonen av hispanics till att tvinga Kina att inte fuska i handeln med t.ex. exportsubsidier och piratkopiering.
2016-09-18, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Tittat lite på Trumps schema och han har inget planerat i Pennsylvania på länge. Så ser ut som han inser att det är kört i den staten.

Rent trams som vanligt.

Pennsylvania är säker för Trump. Samma med Florida och Ohio. Han betar av dem nu. Michican, Connecticut, Oregon, Washington, Kalifornien och New York i slutspurten.

Landslide.

Citat:
Väldigt rörigt just nu.

För vissa. Inte för mig. Tittar man på din posthistorik så är det inte bara just nu det är rörigt.
2016-09-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Men om man skall vara seriös så skulle de svarta i USA tjäna på Trumps politik av många anledningar allt från muren som hindrar invasíonen av hispanics till att tvinga Kina att inte fuska i handeln med t.ex. exportsubsidier och piratkopiering.

Vad har detta specifikt med afrosvenskarna att göra?
2016-09-18, 21:01
Medlem
freeriderXIIs avatar
Fast jag talar om svarta i USA inte afrosvenskar, en liten del av dessa amerikanska medborgare lever i Sverige och kan sprida budskapet på nätet likt ringar på vattnet.
2016-09-18, 21:03
Medlem
Citat:
Tittat lite på Trumps schema och han har inget planerat i Pennsylvania på länge. Så ser ut som han inser att det är kört i den staten.

Intrycket jag får av hans team är att de inte heller vet vägen till seger, demokraterna har blockerat nästan alla vägar till seger.

Väldigt rörigt just nu.
Var kollar du? Är inne på hans hemsida men kan bara se hans schema fram till 20/9. Pennsylvania betyder inget om han fixar Colorado och Virginia, skulle lägga mer energi på de två sistnämnda.
2016-09-18, 21:08
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Alla tjänar på Trumps politik - utom globalister.

Till och med Clinton tjänar på Trumps politik. Men hon tjänar mer att stödja globalismen.
2016-09-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
Var kollar du? Är inne på hans hemsida men kan bara se hans schema fram till 20/9. Pennsylvania betyder inget om han fixar Colorado och Virginia, skulle lägga mer energi på de två sistnämnda.

Fast i Colorado och Virginia så röstar inte vita som i syd där 95% vita röstar på republikanerna vilket gör att minoriteterna tippar över vinsten till demokraterna i Colorado och Virginia.

Därför måste han vinna Pennsylvania, wiscansin eller Michigan där vita fortfarande ligger på 80%

I was told to not bother with Colorado. I was told we had no chance. We had another beautiful rally in Colorado last night - and now these new poll numbers --- THANK YOU!!!
DJT

Trump om Colorado så han verkar inte veta var de ska vinna väldigt rörigt.
2016-09-18, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Rent trams som vanligt.

Pennsylvania är säker för Trump. Samma med Florida och Ohio. Han betar av dem nu. Michican, Connecticut, Oregon, Washington, Kalifornien och New York i slutspurten.

Landslide.

För vissa. Inte för mig. Tittar man på din posthistorik så är det inte bara just nu det är rörigt.
Washington? Kalifornien? New York? Lugn nu, du kan inte förvänta dig att han gör en Reagan med tanke på hur det demografiska läget ser ut idag. Då Trumps kampanj inte flödar i pengar likt Clintons så ser jag inte honom ens göra ett försök att vinna hälften av de delstater.
2016-09-18, 21:11
Medlem
Citat:
Fast jag talar om svarta i USA inte afrosvenskar, en liten del av dessa amerikanska medborgare lever i Sverige och kan sprida budskapet på nätet likt ringar på vattnet.

Ok, hoppas inte för mycket på den kampanjmetoden bara.

Jag skrev afrosvenskar halvt på skämt. Så att du vet alltså.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in