2016-09-18, 03:12
Medlem
Pre 1914s avatar
Som skrivet så blir det minuspoäng för usa den här gången. Matchen fortsätter.
Citera
2016-09-18, 03:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Du är förvirrad? Usa bombar inte saa med flit, de dumpar inte heller bomber mot saa när de har "misslyckade" uppdrag och får bomber över. Men de stödjer direkt och indirekt allsköns grupper som slåss mot saa.

Så det du påstår är att det helt enkelt var en slump att IS-krigare väljer att avancera mitt under en pågående koalitionsbombing av en SSA position?

Eller påstår du att USA helt enkelt glömde att det fanns en pågående vapenvila?

Definitivt stödjer USA allsköns grupper som slåss mot SAA, de stödjer dem genom att bomba SAA, mitt under en vapenvila, vilket dagens händelser visar och har inget intresse av att låta humanitära åtgärder avlasta det sargade syriska folket. Vilken heroisk nation.
Citera
2016-09-18, 03:25
Avslutad
Citat:
Som skrivet så blir det minuspoäng för usa den här gången. Matchen fortsätter.

Kul att diskutera med människor som betraktar krig som sport.

Jag tror jag ignorerar dig nu.
Citera
2016-09-18, 03:30
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Så det du påstår är att det helt enkelt var en slump att IS-krigare väljer att avancera mitt under en pågående koalitionsbombing av en SSA position?

Eller påstår du att USA helt enkelt glömde att det fanns en pågående vapenvila?

Definitivt stödjer USA allsköns grupper som slåss mot SAA, de stödjer dem genom att bomba SAA, mitt under en vapenvila, vilket dagens händelser visar och har inget intresse av att låta humanitära åtgärder avlasta det sargade syriska folket. Vilken heroisk nation.

Det finns ingen och har aldrig funnits någon vapenvila mellan någon alls och is. Att is avancerade beror på att de som soldater försökte utnyttja ett oväntat eller kanske ett väntat tillfälle. Inte helt omöjligt att de lockat usa att anfalla men det vet jag inget om.
Usa avbröt anfallet i förtid efter rysk kontakt och is anfall slogs tillbaka. Varför skulle usa ställa upp på en sådan aptaktik?
Citera
2016-09-18, 03:32
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Kul att diskutera med människor som betraktar krig som sport.

Jag tror jag ignorerar dig nu.
Skitförnäm moral du har. Men du verkligen vill att usa samarbetar med is, eller hur?
Citera
2016-09-18, 05:53
Medlem
Citat:
Skitförnäm moral du har. Men du verkligen vill att usa samarbetar med is, eller hur?

Det är självklart att USA samarbetar med IS och andra terrorgrupper i Syrien, vare sig nån vill det eller ej. Det är helt uppenbart och jag tror alla som är lite politisk insatta senaste 2-3 åren ser det. En 10 åring med sund logik ser det.

USA vill inte gå med på kraven som ställs i vapenvilan och detta är ett bevis. Väldigt många bomb misstag av världens största och mest moderna krigsmakt runt om i världen.
"Misstag" ja tjena.
Citera
2016-09-18, 06:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Camuga
Det är självklart att USA samarbetar med IS och andra terrorgrupper i Syrien, vare sig nån vill det eller ej. Det är helt uppenbart och jag tror alla som är lite politisk insatta senaste 2-3 åren ser det. En 10 åring med sund logik ser det.

USA vill inte gå med på kraven som ställs i vapenvilan och detta är ett bevis. Väldigt många bomb misstag av världens största och mest moderna krigsmakt runt om i världen.
"Misstag" ja tjena.

Oil money war...det är så det är. Den där pipelinen är det enda som betyder något för Obama
Citera
2016-09-18, 07:23
Medlem
tigersaid86s avatar
USA:s CENTOM erkänner att dom kan ha av "misstag" träffat den Syriska armén.

61 döda syriska soldater dödades.
över 100 syriska soldater skadades.

Det finns en undran om varför kom USA för att plötsligt vilja ge Syriska regimens soldater flygunderstöd i Deir zor när man har låtit bli i många andra som offensiven i historiska staden Palmyra mm.

Detta iaf kom tydligen 2 dagar innan avtalet USA, Ryssland har diskuterat fram skulle träda i kraft.

Vilket som så har det begåtts brott mot internationell lag, USA har tidigt försäkrat syriska regimen att syriska soldater inte kommer att vara någon måltavla.

Men....

Citat:
The US envoy to the UN spent some 30 seconds expressing 'regret' over the unfortunate coalition airstrike that resulted in the loss of the lives of Syrian soldiers, and insisting that even if the ongoing investigation proves the US military is indeed to blame, it had never been their 'intention' to strike Syrian military.

https://www.rt.com/news/359691-us-strike-syria-unsc-churkin/
Citera
2016-09-18, 07:31
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
var starkt emot turkiet tidigare i år men om dom verkligen är där för att hjälpa Syrien, att deras allians med ryssland är legit...så tror jag fan jag kommer ge det grönt ljus.

Tyvärr så hoppas du för mycket nu.
Turkiet är inte inne i Syrien för att hjälpa Syrien.

Turkiet är inne för att ändra på den naturliga maktbalansen i norra Syrien.

Dom vill försvaga kurderna och boosta upp "moderata rebeller" och rädda IS i viss mån genom att baka in många IS soldater in i FSA, dvs dom i Azaz, nära Latakia, Aleppo som är måltavla för syriska regimen.

Assad strider konstant mot dessa Turkiet stödjer öppet.

Assad strider inte mot kurderna och har inte kurderna som någon måltavla heller.
Jag tar inte med enstaka incidenter då det är väldigt lokala enskilda incidenter och som inte varat någon längre tid, det var inte ens Assad regimens armé utan regim trogna miliser.

Turkiet hjälper inte Syrien ett dugg nu, dom stärker sina jihadister.
Citera
2016-09-18, 08:31
Medlem
Synd att USA inte kan bomba med liknande precision mot IS, då skulle de vara decimerade på en vecka. 60+ dödade och över 100 skadade, träffade USA baracker där folk låg och sov?
Citera
2016-09-18, 08:40
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Verkligen, speciellt då det vore att inbjuda en fullskalig invasion om de på något sätt försökte försvara sig. Väl spelat USA, vapenvila, för all utom USA stödda terrorister + ISIS Airforce.
Alla skrattar åt Ryssland som desperat försöker skydda sitt ISIS och försöka kalla till möte i FN men alla skrattar åt Ryssland och ser dom som de lögnaktiga clowner de är. Att USA sagt i förväg till Ryssland var man ska bomba och sedan låter Ryssland Assads trupper befinna sig där, Ryssland offrade Assads trupper för att rädda ISIS. ISIS, Rysslands kära gamla bundsförvanter utan vilka RYssland inte kan utpressa f.d. sovjetstater som inte är med i Rysslands nya "Warzawapakt", dvs inte ännu ockuperas av Ryssland. Vi får se om Assad blir en marionett som låtsasledaren i Afghanistan 1980.

Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Synd att USA inte kan bomba med liknande precision mot IS, då skulle de vara decimerade på en vecka. 60+ dödade och över 100 skadade, träffade USA baracker där folk låg och sov?
Uppgifterna kommer från Ryssland och Assad? och du tror på dom?

Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Turkiet är inte inne i Syrien för att hjälpa Syrien.
Musen Assad har inte yttrat sig. Han är nog glad liksom alla andra från Syrien att de invasiva kurdidutterna jagas bort. Turkiet tar en stor och otacksam roll när de rensar norra SYrien från terrorister.
Senast redigerad av Xelious 2016-09-18 kl. 08:44.
Citera
2016-09-18, 08:48
Medlem
Returpappers avatar
Litar inte ett ögonblick på USA, det var inget misstag. De har alltid varit emot regimen och tyckte nu att det blivit för stark så då skulle de bomba lite. IS har stora områden där bara de finns inte bombar USA där. De skulle kunnat göra slut på Raqqah på en vecka om viljan fanns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in