2016-09-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Okej, tackar för svaret.
En kort uppföljning. Kan vara kul att se försäljning av säsongskort, för en dryg vecka sedan hade Sassuolo sålt 6.005 medan Reggiana sålde 5.243. Reggiana spelar i Serie C dvs Lega Pro.

Topp fem när det gäller säsongskort i Serie C (Lega Pro):

1. LECCE 9.183 GIRONE C
2. PARMA 9.069 GIRONE B
3. REGGIANA 5.243 GIRONE B
4. CATANIA 4.602 GIRONE C
5. FOGGIA 3.245 GIRONE C
Citera
2016-09-17, 19:50
Medlem
Lazio går mot säker seger mot Pescara men i Derby Umbria i Serie B så blev det ett något märkligt slut på matchen. Med några minuter kvar av matchen stod det 1-1 mellan Perugia och ternana då en supporter blev allvarligt sjuk.

https://www.youtube.com/watch?v=EHlZ6kJQLEk

Fans gick in på planen och avbröt matchen. Kaptenerna diskuterade och fullföljde matchen på mittplan...

Snyggt kan jag tycka.
Citera
2016-09-17, 21:42
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vad är egentligen historien bakom Cittadellas framgång? Jag har inte riktigt koll... Kul som fan kan jag tycka utan att veta...

Jag vet inte heller. Jag har inte sett några av deras matcher, men det borde jag nog göra. Är dom bara ett tillfälligt topplag innan dom riktiga lagen kommer igång? Deras resultat visar på motsatsen. Idag vann dom över Novara med 3-1 på hemmaplan. Fyra matcher, fyra vinster. Kanske kan dom göra som Frosinone.

Litteri har gjort mål i alla Cittadellas matcher. Hur ser rekordet ut i Serie B, vem har gjort mål i flest matcher i rad från första matchen för säsongen?
Citera
2016-09-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Jag vet inte heller. Jag har inte sett några av deras matcher, men det borde jag nog göra. Är dom bara ett tillfälligt topplag innan dom riktiga lagen kommer igång? Deras resultat visar på motsatsen. Idag vann dom över Novara med 3-1 på hemmaplan. Fyra matcher, fyra vinster. Kanske kan dom göra som Frosinone.

Litteri har gjort mål i alla Cittadellas matcher. Hur ser rekordet ut i Serie B, vem har gjort mål i flest matcher i rad från första matchen för säsongen?
Jag njuter också av att Gattusos Pisa går hyfsat bra. Visserligen tyder det mesta på att de köps av araber, men dagens lag överpresterar. Och Gattuso briljerar. Hoppas att han kan fortsätta att utvecklas som tränare. Jag tror på honom och inbillar mig att han kan få en fin karriär som tränare.

Vill i sammanhanget också lyfta fram Oddo som varit riktig duktig i Pescara.

Av världsmästarna hade jag nog störst förhoppningar på Materazzi. Men han har fastnat i Indien sedan slutet av 2014. Chennaiyin en tamilsk klubb som ägs av en Bollywood-stjärna respektive en cricket-spelare och man är regerande indiska mästare.

Jag hoppas att han kommer tillbaka till riktig fotboll, eftersom han har riktigt stor potential. Han kan sin Calcio.
Citera
2016-09-18, 09:36
Medlem
zachs avatar
Har alltid berömt tråden. Har varit typ genomgående världsklass. En oerhörd bredd och djup. Men ständigt nedsättande ord om negrer, afrikaner, muslimer... Lämna det utanför.
Citera
2016-09-18, 12:18
Medlem
tjenaretjenares avatar
Nedsättande ord om negrer och afrikaner hör ju till Italien och även fotbollen. Men nu ska vi inte snacka sånt för nu ska vi snacka fotboll och varför i helvete lägger de ett Derby d'Italia kl 18:00 för? En sån match sak spelas 21:00 sen om den spelas på julafton eller när den nu spelas skiter jag i.
Citera
2016-09-18, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Nedsättande ord om negrer och afrikaner hör ju till Italien och även fotbollen. Men nu ska vi inte snacka sånt för nu ska vi snacka fotboll och varför i helvete lägger de ett Derby d'Italia kl 18:00 för? En sån match sak spelas 21:00 sen om den spelas på julafton eller när den nu spelas skiter jag i.

Man UTD - Man City spelade 13:30.
Citera
2016-09-18, 13:07
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xIcaRdix
Man UTD - Man City spelade 13:30.

Jag vet men det är inte samma sak, Inter-Juventus är en utav de största rivalmötet någonsin och det ska vara en sen kvällsmatch.
Citera
2016-09-18, 17:43
Medlem
Stabil insats av Cagliari. Borriello gav Cagliari ledningen tidigt, men Atalanta skulle kunnat ha kvitterat i slutet av första halvlek då Paloschis straff räddades av Rafael. Atalanta hade mest bollinehav men Cagliari var klart vassast, inte minst imponerade Sau och Borriello under andra halvleken. En rättvis seger och Cagliaris första trepoängare denna säsong.

Borriello har nu gjort 4 mål i Serie A och 4 mål i Coppa Italia på sammanlagt fem matcher.

Nu är det dags för Derby d'Italia!
Citera
2016-09-19, 09:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Har alltid berömt tråden. Har varit typ genomgående världsklass. En oerhörd bredd och djup. Men ständigt nedsättande ord om negrer, afrikaner, muslimer... Lämna det utanför.

Jag ber om ursäkt jävligt dumt och omoget av mig att ens börja.
Citera
2016-09-19, 10:24
Medlem
Cambijaos avatar
Icardis assist igår var så otroligt delikat. Sköra yttersidor är bland det vackraste man kan se på en fotbollsplan.

Kul för Inter. De har inte haft så lätt.
Senast redigerad av Cambijao 2016-09-19 kl. 11:08.
Citera
2016-09-19, 10:28
Medlem
JayGatsbys avatar
Riktigt kul Derbi d'Italia igår!
Härligt att se Inter vara tillbaka på banan, men ser att även Pazza Inter är tillbaka.
Förlora mot Beersheva hemma och några dagar senare vinna mot Juventus på samma arena.

Men jag hoppas de ger sig fan på Europa League, hamnar topp 3 och spelar Champions League nästa år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in