Citat:
Ursprungligen postat av
svallerbyttan
Siffran 15,6 i sig är totalt ointressant då SD antagligen ligger någonstans runt 20 eller en bit över. Dock kan det endå vara intressant analysera förändringen sedan förra månaden när man kollar på Sifos undersökning.
Ja, trenderna är intressanta när det gäller Sentio och Yougov. Beträffande SIFO och andra systemvänliga institut så är de allt annat än intressanta.
Med ett svarsbortfall på 60% och uppåt så är godtyckligheten enorm, "trenderna" avgörs i huvudsak av en vänsterstolles åsikter då vänsterstollen arbetar för ett telefoninstitut. Hur ska man kan kunna undersöka trender då folk inte svarar?
Jag har helt tappat intresset för OU, min världsbild grundar sig i SD.s medlemstillväxt i kombination med YG.s och Sentios siffror. Thats it!
Det SIFO säger och det katten skiter lägger jag i samma låda. Kan man tex. utläsa trender i Wolodarskis ledare? Om inte en journalist är seriös och sanningsenlig, varför måste nödvändigtvis ett OI vara det?
Om alla Sifos medarbetare vore anhängare av "flat earth society" och sade att jorden var platt "enligt en ny undersökning", då skulle alla förkasta det som nonsens, eller hur?
Nu är det istället ett faktum att alla Sifo-medarbetare är anhängare av den kulturmarxistiska sjuklöversekten som idag säger att socialdemokraterna är drygt 12 procentenheter större än SD "enligt en ny undersökning".
Är det trovärdigt? Nej, givetvis inte. Hade jag jobbat på Unibet så hade jag haft lägre odds på att jorden var platt.