Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-17, 19:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad mycket Rallys Trump har. Clinton har väldigt få.

Trump kan ju bara kliva upp på scenen, och tala från hjärtat. Inga problem, utan manus. Sova kan han göra på "Trump Force One".

Clittan däremot måste ju planera varje sk. Rally i detalj för att orka. Talet utskrivet och memorerat samt spelas upp på teleprompter. Går något utanför planeringen, eller en fotografs blixt skulle gå av, så kan hon få ett nytt anfall. Därför måste det gå någon/några veckor mellan varje framträdande.
Ni kan tänka er en president med de begränsningarna. Funkar helt enkelt inte.
2016-09-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Vilket förstås beror på att hon är allvarligt sjuk (inte i lunginflammation, utan av allt att döma någon neurologisk åkomma) och helt enkelt inte orkar.

Trump borde utöka tiden på debatterna med 3 tim torka ut häxan. De lär nog pumpa upp henne på mediciner så hon lär vara hög.

Trump Rules:

No water

No breaks

6 hours debate
Senast redigerad av seeeg321 2016-09-17 kl. 19:27.
2016-09-17, 19:31
Medlem
Trump rally i Houston, TX just nu! Talet har inte börjat än med streamen är uppe! https://www.youtube.com/watch?v=xmmvgZtY4b8
2016-09-17, 19:39
Medlem
Crazy Maureen Dowd, the wacky columnist for the failing @nytimes, pretends she knows me well--wrong!

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 9 minför 9 minuter sedan
Wacky @NYTimesDowd, who hardly knows me, makes up things that I never said for her boring interviews and column. A neurotic dope!

Man vet när Trump leder snart vänder det igen och tyst blir lika snabbt.

Tråkigt bara att han inte klarar av att hålla fokus och inte bli påverkad av vissa saker.
2016-09-17, 19:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Crazy Maureen Dowd, the wacky columnist for the failing @nytimes, pretends she knows me well--wrong!

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 9 minför 9 minuter sedan
Wacky @NYTimesDowd, who hardly knows me, makes up things that I never said for her boring interviews and column. A neurotic dope!

Man vet när Trump leder snart vänder det igen och tyst blir lika snabbt.

Tråkigt bara att han inte klarar av att hålla fokus och inte bli påverkad av vissa saker.

Är det angående vakterna som skyddar Clinton? Detta är en väldigt liten sak faktiskt.
2016-09-17, 19:48
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Fivethirtyeight använder Ipsos pollar i sin modell, men jag har aldrig fattat hur de får reda på hur stort samplet är. Vet du om man kan hitta det på Reuters/Ipsos sida?
Det är troligen samma pollar som realclearpolitics använder. RCP länkar direkt till pollen.
2016-09-17, 19:54
Medlem
Madagascars avatar
Oddsen för Trump har stigit. På betfairs spelbörs var de som lägst ca 2.9 innan Clinton gjorde sin "comeback" efter frånfället. Nu ca 3.2.

Jag tar det som intäckning att det inte var bara jag som tyckte att Clinton såg pigg och frisk ut, i förhållande till alla sjukdomsspekulationer som surrat, vid sitt framträdande i NC.
Senast redigerad av Madagascar 2016-09-17 kl. 20:13.
2016-09-17, 19:55
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det är troligen samma pollar som realclearpolitics använder. RCP länkar direkt till pollen.

Har bara sett RCP redovisa national polls från Ipsos, aldrig per stat som 538 har.
2016-09-17, 20:07
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Har bara sett RCP redovisa national polls från Ipsos, aldrig per stat som 538 har.
Sant.

Och på reuters.com är det luddigt presenterat.

"Each week, we poll more than 15,000 people, then factor in likely turnout among key demographics to see how voting would play out in the Electoral College. "

http://www.reuters.com/statesofthenation/

Det står ingenting om sample per delstat...

Om du hittar info om detta dela med dig Jag har generellt högt förtroende för Reuters. Det borde ju framgå någonstans kan jag tycka.
2016-09-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Sant.

Och på reuters.com är det luddigt presenterat.

"Each week, we poll more than 15,000 people, then factor in likely turnout among key demographics to see how voting would play out in the Electoral College. "

http://www.reuters.com/statesofthenation/

Det står ingenting om sample per delstat...

Om du hittar info om detta dela med dig Jag har generellt högt förtroende för Reuters. Det borde ju framgå någonstans kan jag tycka.

Du har det på 538, 500 väljare i snitt vid varje delstat.
2016-09-17, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Tax returns.

Det finns en anledning till att han håller dem hemliga trots att majoriteten av det amerikanska folket vill se dem. Jag undrar vilken anledningen är?

Han är under skatterevision.

Nu har jag alltså svarat på frågan. Du kan inte påstå att du undrar längre. Det går inte. Inte när du vet svaret. Du kan inte ens påstå det när du diskuterar valet med personer utanför Flashback. För nu vet du. Jag har berättat.

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Snarare tror jag att det handlar om att the Donald inte är så rik som han påstår, och hans ego inte kan handskas med att det blir känt. Knappast valavgörande, men något som han är beredd att gå långt för att dölja.

Jag tyckte jag läste att han tjänade ett antal hundra miljoner dollar under 2014. Detta skulle vara för lite?

"followed an announcement from Trump on Tuesday saying his new report would show he raked in $557 million of income since 2015"

http://www.forbes.com/sites/jenniferwang/2016/05/20/donald-trump-reports-50-increase-in-income-staggering-uptick-in-revenues-from-select-properties/#716cec177d9d

Nej, dina filosoferanden håller inte. Det är mycket enklare. Skälet är det jag skrev ovan.
2016-09-17, 20:24
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Han är under skatterevision.

Problemet med det resonemanget är att vi snart får veta om han är det:

https://news.vice.com/article/were-suing-the-irs-for-audits-of-donald-trumps-tax-returns

Tyvärr tycks han backa från det påståendet numer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in