Citat:
Ursprungligen postat av
baa37377
Menar inte att du har fel för jag har ingen aning men var hittar man den informationen?
Nej. Det var svårgooglat, men jag vet sedan tidigare att boende på Jokarjo, som är Berts boende även om han inte äger det formellt, kostar runt 350 kronor per dygn för en person inklusive mat. Har läst mycket om att det på andra ställen kan dra iväg till helt andra summor. Observera att jag inte talar om ensamkommande flyktingbarn här.
Jokarjo har ett ställe här på orten med drygt 200 boende. Jag har inte hört om några problem där, eller ute på byn med flyktingar, under hela tiden och detta är en liten ort.
Jag menar att om Berts rörelse, det är möjligt att det finns andra som kör liknande modell i mindre skala, inte hade funnits kunde situationen mycket väl ha liknat den som gäller för ensamkommande barn när det gäller flyktingar öht. Att det inte hade funnits någonstans att bo, och att priserna hade trissats upp på oerhört mycket högre nivåer än 350 spänn om dygnet.
I så fall hade kostnaderna skenat, och omsvängningen i flyktingpolitiken kommit betydligt tidigare än november 2015.
Jag försökte gå in på Jokarjos hemsida för att se om det fanns aktuella priser där, men det verkade vara något problem med den.