Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-16, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad är det för tjat om Obama nu mellan Clinton och Trump?

Clinton säger nu att Trump är öppet rasistisk emot Obama. Vad har Trump sagt ?

Att Obama inte är född i USA och därmed har fuskat sig till presidentskapet (man behöver vara född i USA för att kunna bli president). Idag tog han tillbaka det och säger att Obama är amerikan. Trump menar dock att det är en misstanke som har planterats av Hillary Clinton från början och att han bara har tagit upp den. Men som sagt, idag tog Trump tillbaka påståendet om Obama.

http://www.abc.net.au/news/2016-09-17/donald-trump-admits-barack-obama-is-american/7854604

Edit: Trump har tidigare också insinuerat att Obama är muslim.
Senast redigerad av Passepartout 2016-09-16 kl. 22:00.
2016-09-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag har absolut ingen aning. Jag försöker också få fram vad media är arga över. Trump sa att Obama är född i USA och det stämmer faktiskt.

Jag tror att Trump jävlades med Clinton och drog in Obama. Varje gång Trump nämner Obama, gott eller ont, så skriker media.

Så här är det:

Media väntade i hela 20 min på att Trump skulle säga att han är ledsen över Obama grejen, under tiden så talade medalj veteraner om hur bra Trump är och varför han ska bli president.

När tiden var inne för Trump att ta upp Obama grejen som CNN och Co väntat 20 min på. Så säger Trump.

Hilliry startade Obama grejen jag avslutar den, Obama är född i USA punkt.

Trump fick 20min gratis på alla kanaler.

Han fick Obama grejen över.

Han fick in en stöt på Clinton samtidigt.

Därför är de arga, Trump spelade ut dem helt enkelt.
2016-09-16, 22:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Så här är det:

Media väntade i hela 20 min på att Trump skulle säga att han är ledsen över Obama grejen, under tiden så talade medalj veteraner om hur bra Trump är och varför han ska bli president.

När tiden var inne för Trump att ta upp Obama grejen som CNN och Co väntat 20 min på. Så säger Trump.

Jaha. Trump blåste media. Jag tycker det var bra av Trump att erkänna Obama som Amerikan. Det är ju bättre än att fortsätta nega/vara tyst.

Har Clinton sagt vadå? Att Obama är...?

Men jag fattar ändå inte varför folk ropar rasism nu?
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2016-09-16 kl. 22:14.
2016-09-16, 22:26
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Så här är det:

Helt fantastiskt att se det i repris.
När Trump avslutar så börjar journalisterna skrika som galningar. Flynn tystar dom genom att ta mikrofonen, hyllar både veteranerna och Trump. Trump tackar för sig och går iväg.
Demoniskt välregisserat.

Media fick ju visa när en äkta krigshjälte uttryckte; "Mr Trump, thank God for you". Så vad klagar dom för?

https://www.youtube.com/watch?v=fVR0mxEgQU8
2016-09-16, 22:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Till er alla som undrar vad som har hänt så är svaret här:

Citat:
Frågan om var Presidenten är född har fungerat som en språngbräda för Trumps valkampanj. Att han nu erkänner att Obama är född i USA kan förklaras med att Trump vill nå afroamerikanska väljarna och få stöd i det egna partiet, tror USA-forskaren Frida Stranne.

Media är nu rädda för att detta kan vara ett steg över Clinton nu totalt i mätningarna.

Nu när Trump ber om ursäkt och erkänner att han hade fel och därmed erkänner Obama som Amerikan så kommer svart folk acceptera Trump mer och kanske börjar lyssna mer på Trump.

Då måste media stämpla Trump som rasist som in i helvete nu för att inte någon svart väljare ska gå över till Trump som snart leder i alla mätningar och fler lär det bli.

Detta är ett hårt slag på magen hos liberaler och media när Trump får möjligheten att kamma in fler väljare - speciellt svarta väljare.

Trump har dessutom varit duktig på att redan nu kamma in svarta väljare och latinos. Nu återstår det bara att se hur väljarna kommer välja nu när Trump har bett om ursäkt.

Märks att Clinton är rädd.
2016-09-16, 22:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Helt fantastiskt att se det i repris.
När Trump avslutar så börjar journalisterna skrika som galningar. Flynn tystar dom genom att ta mikrofonen, hyllar både veteranerna och Trump. Trump tackar för sig och går iväg.
Demoniskt välregisserat.

Media fick ju visa när en äkta krigshjälte uttryckte; "Mr Trump, thank God for you". Så vad klagar dom för?

https://www.youtube.com/watch?v=fVR0mxEgQU8

Det handlar om att Trump får nu möjlighet att kamma in afroamerikanska väljare nu när han har bett om ursäkt. Detta tänkte inte media på. Media hade säkert förväntat sig att Trump skulle skämmas och bli liten och svag.

Men han lyste upp som en Lord när han sket på media.
Senast redigerad av Tom.Of.Finland 2016-09-16 kl. 22:33.
2016-09-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuuse
Det var Hillary Clinton som startade hela Obama-karusellen 2008, när hon utmanade Obama om nomineringen.

Trump agerade bara hitman åt Clinton, tro det eller ej men Clinton klanen och Trump har haft mycket affärer ihop.
Trump har själv berättat att han mutat både Hillary och Bill något som ingen av dem förnekar.

(Trump har varit demokrat, givetvis eftersom han har nytta av dem i NY där RP aldrig vinner.)

Clinton eller hennes kampanj har aldrig påstått att Obama inte skulle vara född i USA.
2016-09-16, 23:06
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Ny mätning i vem som skulle skapa mest jobb.

51 Trump
44 Clinton

Fox News
2016-09-16, 23:13
Bannlyst
Det svider ju inte lite för experterna på TV nu efter att Trump trollade sönder dom i D.C :P
2016-09-16, 23:46
Medlem
Vem tror ni kommer starta fler krig? Trump eller Hillary?
2016-09-16, 23:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Att Obama inte är född i USA och därmed har fuskat sig till presidentskapet (man behöver vara född i USA för att kunna bli president). Idag tog han tillbaka det och säger att Obama är amerikan. Trump menar dock att det är en misstanke som har planterats av Hillary Clinton från början och att han bara har tagit upp den. Men som sagt, idag tog Trump tillbaka påståendet om Obama.

http://www.abc.net.au/news/2016-09-17/donald-trump-admits-barack-obama-is-american/7854604

Edit: Trump har tidigare också insinuerat att Obama är muslim.

Ändå blev media sur på Trump när han erkände Obama som Amerikan.
2016-09-16, 23:57
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roggepille
Vem tror ni kommer starta fler krig? Trump eller Hillary?

Clinton så klart. Varför tror du alla krigshetsare stödjer hon?
Trump vill samarbeta med Ryssen och lägga ned detta kalla krig. Det vill inte Clinton för hon stödjer EU, vilket Trump är emot.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in