Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-09-14, 12:31
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Så vad är orsaken till detta problem tror du och löser det sig genom att ni försöker utrota varandra. Blir ni starkare av detta och har ni tid/chans då att börja med de riktiga problemet?

Förstå istället att ni egentligen har samma mål. De som fått sina länder sönderbombade samt familjer dödade och ni vill inte ha dom här av olika anledningar och vissa kanske till och med har förstått att vissa problem hade existerat även om dessa inte hade varit här.

Jag har ALDRIG sagt emot vissa faktum som en del av dagens flyktingar medför. Det jag säger är att ni blir lurade att slås mot varandra istället för de som har makten.

Alla religioner har infiltrerats och används i syfte för att vilseleda folken. Även om dessa en gång varit en motståndsrörelse. Alla som inte är helt tappade förstår att länder inte är självstyrande och de som varit har blivit invaderade och bombade. Så ditt svamel om 70 länder är bara korkat.

Vatikanen, zionism och wahabism har alla något gemensamt... vad det är får ni själva räkna ut.

Men det ska bli ett sant nöje att se er döda varandra för att ni inte förstod bättre... för jag är så jävla trött på er och ni vägrar förstå så det är fan inte lönt att hjälpa er människor.

Detta blir de sista jag skriver här. Antingen så trillar pollätten ner eller så finns det hel enkelt ingen. Och jo tröga är många och det går inte att låsas om annat. Faktum är att ni är defekta.

Jag har inte pratat om utrotning. Jag vill ha repatriering, och därefter press på problemländerna att modernisera sig (eller bli utan hjälp).

Därmed faller dina övriga antaganden.

Angående religioner så verkar du fortfarande inte förstå att folk har olika verklighetsbild. Din verklighetsbild delas inte av de som du vill ha lösa i vårt samhälle. Om alla hade samma syn, så skulle vi inte ha några problem idag.
Citera
2016-09-14, 12:48
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Jag har inte pratat om utrotning. Jag vill ha repatriering, och därefter press på problemländerna att modernisera sig (eller bli utan hjälp).

Därmed faller dina övriga antaganden.

Lycka till utan att ta tillbaka makten.

Andra länder hade nog klarat sig fint utan "hjälp" från väst. Problemet är just att man förstört för andra länder och installerat sina puppets och sugit ut deras resurer för att sedan låna dom "pengar". Vad tror du EU har för syfte och klarar du att se likheten med united snakes?

Det ni i realiteten sysslar med är att skapa splittring och konflikter med invandrare.. detta med tron om att ni är fler.. men verkar ha glömt att befolkningen består av ett stort antal pensionärer, feminister och datorspelande ungdomar som fått allt serverat och inte klarar sig utan mamma.

Citat:

Angående religioner så verkar du fortfarande inte förstå att folk har olika verklighetsbild. Din verklighetsbild delas inte av de som du vill ha lösa i vårt samhälle. Om alla hade samma syn, så skulle vi inte ha några problem idag.

Klart jag förstår att vi har olika uppfattningar... ni klarar ibland av att se att saker sker, men inte varför det sker. Sen har ni intalat er massa sjuka saker som att väst hjälper andra länder vilket är höjden av idioti.

Detta blir det sista jag skriver här för ni kommer aldrig förstå, det är utan tvekan nu och jag önskar er en härlig framtid
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2016-09-14 kl. 13:04.
Citera
2016-09-14, 13:08
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Lycka till utan att ta tillbaka makten.

Andra länder hade nog klarat sig fint utan "hjälp" från väst. Problemet är just att man förstört för andra länder och installerat sina puppets och sugit ut deras resurer för att sedan låna dom "pengar". Vad tror du EU har för syfte och klarar du att se likheten med united snakes?

Det ni i realiteten sysslar med är att skapa splittring och konflikter med invandrare.. detta med tron om att ni är fler.. men verkar ha glömt att befolkningen består till stor del av pensionärer.

Klart jag förstår att vi har olika uppfattningar... ni klarar ibland av att se att saker sker, men inte varför det sker. Sen har ni intalat er massa sjuka saker som att väst hjälper andra länder vilket är höjden av idioti.

Detta blir det sista jag skriver här för ni kommer aldrig förstå, det är utan tvekan nu och jag önskar er en härlig framtid

Varför har t ex Indien, Japan och Kina inga problem efter kolonialismen?

Du badar i white guilt, precis som media vill. Kanske delar du också bilder från Iran och Afghanistan på 50-talet i ditt Facebook-flöde, utan att reflektera över att det var den påtvingade kolonialismen som gjorde att kvinnorna kunde röra sig fritt då i dessas storstäder.

Du envisas med att vägra inse att du värnar om folk som inte vill att du ska leva. Trots att alla hårda fakta talar emot. Historien och vad som pågår just nu.

Det enda du har är en stor vacker dröm om att alla egentligen vill göra det du vill. Att det inte finns några andra viljor på jorden, som har andra mål än du har. Och ändå har du mage att kalla folk "tröga" på löpande band här.
Citera
2016-09-14, 16:43
Medlem
Citat:
Du har inte lärt dig googla, fortfarande? Första träff:

https://www.theguardian.com/world/2015/nov/20/saudi-court-sentences-poet-to-death-for-renouncing-islam

Jo, men nu frågade ju jag efter någon som blivit avrättad för att vara ateist, inte för att ha lämnat islam, vad lämnade han i övrigt islam för (alltså inte varför han lämnade, utan för vilken trosuppfattning)?
Citera
2016-09-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Nej, så är det ju inte. Att ha som utgångspunkt att en lag inte tillämpas är ju både orimligt och tokigt. Varför skulle man ha en sån lag? Eftersom sharia säger att apostasi är förenat med dödsstraff måste man därför istället självklart utgå från att det stämmer. Det är den som gör gällande att det finns en avvikelse från lagen och den avsedda tillämpningen som får visa det.

För övrigt är det fortfarande naivt av dig att tro att islamdiktaturer skulle redovisa sånt.

Vet du hur få som döms för tex sexköp i Sverige per år? Och det finns nog brott där ännu färre döms.

Apostasi är att LÄMNA islam, inte att vara ateist. Du måste först ha varit muslim för att kunna begå det.
Citera
2016-09-14, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Vet du hur få som döms för tex sexköp i Sverige per år? Och det finns nog brott där ännu färre döms.

Apostasi är att LÄMNA islam, inte att vara ateist. Du måste först ha varit muslim för att kunna begå det.

Du får fortsätta med nån annan. Det här är för ytligt för min smak. Lycka till.
Citera
2016-09-15, 17:17
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Jo, men nu frågade ju jag efter någon som blivit avrättad för att vara ateist, inte för att ha lämnat islam, vad lämnade han i övrigt islam för (alltså inte varför han lämnade, utan för vilken trosuppfattning)?

OK, jag fattar. Du har valt ett omöjligt fall för att försöka få islam att framstå som bra.

1. Saudiarabien tillåter ingen invandrare att bli medborgare.

2. Alla i Saudiarabien föds som muslimer.

3. Om en Saudiarabier blir ateist, så avrättas han för att ha lämnat islam, vilket du också erkänner.

4. T ex kristen mission är olagligt, och där kan även icke-medborgare dömas till döden. Ateister åker däremot inte till andra länder och missionerar, eftersom det inte finns något missionskall bland ateister.

D v s ingen kan per definition uppfylla ditt krav. Grattis!

Edit: Om du hade orkat läsa artikeln jag länkade, så blev han ateist.
Citera
2016-09-16, 11:20
Medlem
Citat:
OK, jag fattar. Du har valt ett omöjligt fall för att försöka få islam att framstå som bra..

Varför skulle jag som islamkritiker vilja det?

Citat:
1. Saudiarabien tillåter ingen invandrare att bli medborgare..

Ändå känner jag personligen 2 personer som blivit det. Konstigt...

Citat:
2. Alla i Saudiarabien föds som muslimer..

Källa? DVS, på att de som tillhör de kristna grupperna i Saudi föder muslimska barn i Saudi.. Koranen är ju rätt klar på att det inte är så.

Citat:
3. Om en Saudiarabier blir ateist, så avrättas han för att ha lämnat islam, vilket du också erkänner..

Fast nu bad jag om ett specifikt exempel, jag sa aldrig att det inte var sant. Måste ju dock anse att det är pinsamt dåligt att starta en tråd som denna utan ett enda exempel.

Citat:
4. T ex kristen mission är olagligt, och där kan även icke-medborgare dömas till döden. Ateister åker däremot inte till andra länder och missionerar, eftersom det inte finns något missionskall bland ateister..

Sant... Därför jag är glad att vara ateist/anti-teist.

Citat:
D v s ingen kan per definition uppfylla ditt krav. Grattis!.

Då kanske man inte skulle kommit med påståenden man inte kunnat stödja från start?

Citat:
Edit: Om du hade orkat läsa artikeln jag länkade, så blev han ateist.

Nu talade vi ju dock om att bli avrättad FÖR ATT VARA ATEIST. Inte för att lämna islam.
Citera
2016-09-16, 11:30
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Källa? DVS, på att de som tillhör de kristna grupperna i Saudi föder muslimska barn i Saudi.. Koranen är ju rätt klar på att det inte är så.

Fast nu bad jag om ett specifikt exempel, jag sa aldrig att det inte var sant. Måste ju dock anse att det är pinsamt dåligt att starta en tråd som denna utan ett enda exempel.

Då kanske man inte skulle kommit med påståenden man inte kunnat stödja från start?

Nu talade vi ju dock om att bli avrättad FÖR ATT VARA ATEIST. Inte för att lämna islam.

Men - det var ju jag som startade tråden med händelserna i Frankrike som exempel.
Citera
2016-09-16, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Men - det var ju jag som startade tråden med händelserna i Frankrike som exempel.

Jo, såg att jag blandade ihop trådar nu... Vet inte riktigt hur vi hamnade på folk som avrättas i Saudi, rätt säker på att det inte var jag som tog upp det.
Citera
2016-09-16, 12:17
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Jo, såg att jag blandade ihop trådar nu... Vet inte riktigt hur vi hamnade på folk som avrättas i Saudi, rätt säker på att det inte var jag som tog upp det.

Det är ju många infallsvinklar idet här ämnet så det är lätt att komma på avvägar.
Citera
2016-09-16, 14:01
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:

Det bästa tecknet på att någon försöker desinformera är att de hackar upp ett resonemang i småbitar för att försöka förvirra.

Grattis till dina påhittade kompisar för deras medborgarskap i Saudi.

Det finns inga kristna medborgare, det finns "arbetare" som behandlas som slavar.

Nyss var du med på att avhoppare från islam avrättas, och du har fått hjälp att googla.

Exemplet du hackar i bitar här, hade bl a åtalats för att främja islam.

Mitt svar var jätteenkelt att följa, uppdelat i punkter. Du har inte motbevisat något med dina spridda kommentarer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in