Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-15, 22:36
Medlem
Emerson College National SEP. 9-13

Trump 43%

Clinton 41%

Colorado:

Trump 42%

Clinton 38%

Ta med en nypa salt Emerson har visat ganska bra siffror för Trump förut och har inte så stor inverkan på 538.
2016-09-15, 22:40
Medlem
Madagascars avatar
Trump har lyckats behärska sig. Jag trodde han skull hugga på Clinton efter hennes kollaps i söndags - men han har hållit sig lugn - och seglat upp i opinionen.

Har han tagit sina piller!?

När ska återgå till sitt vanliga kamikazejag?
2016-09-15, 22:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du sa ju nyss: sen så har jag för mig att du har tjatat tidigare om att illegala är automatiskt kriminella (vilket egentligen är sant då de inte är legala medborgare utan vistas i landet illegalt) men grejen är den att de är inte kriminella endast som söker sig till USA i förstahand, de värsta smugglarna bor redan i USA osv.

Jag förstår att du tycker att det är jobbigt när någon argumenterar emot din idealbild av din idol men Flashback är ett diskussionsforum där alla är välkomna att diskutera, har du problem med det så är min rekommendation att du vänder dig någon annanstans.

Fjant kan du vara själv, men för att svara på din barnsliga fråga, nej, jag tror varken på saker som att folk skulle vara perfekta, heliga eller goda.

Vi är alla moraliskt gråa där vi gör det vi anser är bäst för oss själva och därmed för att stärka vårat egna ego, där lagar och regler existerar för att hindra människan från att riva ner alla andra i en evig kamp för att vilja vara den som är störst, starkast och rikast.

Jag är inte sur på att ni är motståndare till Trump eller om Clinton är Crooked.

Jag är sur för att ni inte bryr er om seriös politik. Att bygga en mur mot ett land är tecken på att bägaren har runnit över för länge sedan. Då är man seriös.

Men att hela tiden tjata om hur att man ska inte välja Trump för att han är stor i käften och säger exakt vad han tycker, är ett piss dåligt argument.

Pissdåliga argument gör mig sur.
2016-09-15, 22:45
Medlem
Butch.Cassidys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Trump har lyckats behärska sig. Jag trodde han skull hugga på Clinton efter hennes kollaps i söndags - men han har hållit sig lugn - och seglat upp i opinionen.

Alltså, Trump var ju iaf tidigare ganska bra polare med ödlan och donerade till och med pengar till hennes kampanj.
Tror inte vi kommer att få se riktiga under bältet attacker
eller andra tjuvtricks om inte ödlan retar upp Trump först.
2016-09-15, 22:45
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Det blir inget mer Kamikaze Trump mer. Det är bara skådespeleri från Trump för att få uppmärksamhet. Nu har han all uppmärksamhet.

Orsaken varför Trump inte skrattade eller hånade Clinton för sin sjukdom är för att det ser inte bra ut att skratta åt folk som lider.

Normalt så är Trump väldigt lugn person. Kolla intervjun med Trump hos Ground Zero. Lugnare politiker hittar man inte. Inte ens Åkesson skulle vara så tyst.
2016-09-15, 23:24
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Jag väljer att citera mig själv:

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Om du överraskas så förstår du helt enkelt inte Trump. Igår natt, när jag först fick reda på att Clinton officiellt drabbats av lunginflammation, så drog jag följande analys:

1. Det bästa Trump kan göra för att stärka sitt egna övertag är att önska henne ett gott och snabbt tillfrisknande. På så sätt bekräftar han en bild av honom som en god, hederlig människa som inte sparkar på den som ligger ner (två Trumps, du vet). En så kallad "High ground maneuver" för att använda Scott Adams terminologi. Samtidigt befäster han extremt tydligt bilden av Clinton som sjuk, vilket kommer vinna valet åt honom.

2. Baserat på hans tidigare prestationer, där han skickligt manipulerat sina politiska motståndare och media, så kommer han göra exakt detta.

Vad du uppfattar som moget uppfattar jag som nådastöten. Ingen hade reagerat om han gått hårt som en ångvält mot Hillary. När han tvärtom är lugn och önskar henne ett gott tillfrisknande, då måste det vara något allvarligt som inträffat.

Kanske dags att erkänna att du haft konsekvent fel om Trump?
2016-09-15, 23:43
Bannlyst
Hela 8p ledning i IOWA http://www.breitbart.com/big-government/2016/09/15/monmouth-poll-trump-leads-8-points-iowa/
2016-09-15, 23:44
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Hela 8p ledning i IOWA http://www.breitbart.com/big-government/2016/09/15/monmouth-poll-trump-leads-8-points-iowa/
Och härliga 28% i Arkansas.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/ar/arkansas_trump_vs_clinton_vs_johnson_vs_stein-6137.html
2016-09-16, 00:03
Moderator
Unitys avatar
64 inlägg raderade för att de inte diskuterade Trump. Skärp er.
/Mod
2016-09-16, 00:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Vad tror vi på? Blir det en Trump seger?

Hur kommer debatterna bli? Kommer Clinton spöa Trump hårt eller kommer Trump skura golvet med Clinton?

Hur kommer de anklaga varandra? Kommer Clinton anklaga Trump för nazism och rasism?

Kommer Clinton kunna vara pigg och alert vid debatterna?
2016-09-16, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Och härliga 28% i Arkansas.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/ar/arkansas_trump_vs_clinton_vs_johnson_vs_stein-6137.html

4+ Colorado också ^^ Sömnlösa nätter för Demokraterna nu
2016-09-16, 00:20
Medlem
FOX News Poll

Trump 46%

Clinton 45%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in