2016-09-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Självklart är hon en lögnare.
Men du är egentligen mer blåst än henne. Man kan trots allt förstå hennes motiv till viss del (förtryckt, naiv och kärleken är blind - dvs en kombo som leder till korkade beslut och dåraktigt försvarstal) även om man inte accepterar hennes idioti:
Hon försökte patetiskt och desperat rädda sin man under HovR med lögner. En aktiv handling.

Du har däremot inte 1) hjälpt honom ett dugg och 2) vad ska du skylla på gällande din meningslösa verksamhet?

Irina har inte koll på skypetider under förhör - men det är ett sammanhängande tidsförlopp i samband med skype som sen alla vet när det sker med start 19.35.

1. Hon hör honom komma, går ut på trappan, de röker, diskuterar skitiga byxor .
2. De går in, han tar av sig och hon slänger dem i maskinen, går till köket och diskar och hör honom skypa och går in dit sen.

3. På måndag står alla tre och hon frågar honom om han mördat/vart han gömt Lisa.

Hon har frågat om han gömt flickan. Hon sa inte - mördat. Du manipulerar sanningen.
2016-09-15, 18:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
När man talar om trollen..förlåt katten. Bilden du vill se har IB nyligen plockat bort.

Däremot på tal om katter så har hon laddat upp denna:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14364730_767891386687462_4221290886137685969_n.jpg ?oh=258c7b29ef11c611377e0aba60b63004&oe=583A9DBC

Även omslagsbilden är en kattbild. Så hon har nog skaffat ny katt ändå vad det verkar.
Den bilden har hon kopierat från nätet:
http://misvk.com/siverskij/viktoriya-grachyova
2016-09-15, 18:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Hon har frågat om han gömt flickan. Hon sa inte - mördat. Du manipulerar sanningen.
Ja, enligt hennes version - där hon först säger " du hade gjort nåt med henne"och ändrar till "gömt flickan"och enligt AB frågar hon:
Citat:
Sedan hörde jag hur hon säger till honom Det kanske är du som har mördat henne när kläderna varit så smutsiga. Han säger till henne dra du härifrån eller berätta det för polisen din dumma kärring
2016-09-15, 19:14
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, enligt hennes version - där hon först säger " du hade gjort nåt med henne"och ändrar till "gömt flickan"och enligt AB frågar hon:

Det var ju synd att hon inte följde hans råd och berättade för polisen om sina misstankar .
Då hade hon haft betydligt mera trovärdighet idag .
Jag ger mig faan på att både Aivaras och hon misstänkte att mördaren Nerijus
var den skyldige redan i ett tidigt skede .
På grund av rädsla för den aggressive Nerijus höll de tillbaka med vad de visste
och även sina misstankar i de inledande förhören , särskilt Aivaras .
2016-09-15, 19:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
Vad har skrivits i litauiska tidningar och forum?
Här är en samling med artiklar. Bland annat en som innehåller en intervju med mamman
hemma i byn. Hon är på bild fast har ansiktet pixlat. Mördarens pappa har dock aldrig
framträtt mig veterligen sedan allt drog igång så hur han ser ut vet man inte.
Ska visst vara hjärtsjuk tror jag och bättre i hjärtat blev han väl knappast av vad den
äldste sonen hittat på borta i Sverige.

Man har ännu inte brytt sig om att skriva nånting om det senaste som hänt med skadestånden
och att NB önskar överflyttning till anstalt i hemlandet. Blir kanske inget heller om detta.

http://zyme.lrytas.lt/lisa-holm

Edit: Det mesta som står i dessa artiklar har ju redan stått i svensk press så man kan
nog bespara sig några översättningar via Google.
Senast redigerad av Grandioso 2016-09-15 kl. 19:38.
2016-09-15, 19:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Det var ju synd att hon inte följde hans råd och berättade för polisen om sina misstankar .
Då hade hon haft betydligt mera trovärdighet idag .
Jag ger mig faan på att både Aivaras och hon misstänkte att mördaren Nerijus
var den skyldige redan i ett tidigt skede .
På grund av rädsla för den aggressive Nerijus höll de tillbaka med vad de visste
och även sina misstankar i de inledande förhören , särskilt Aivaras .
Orden från henne är verkligen märkliga - det är ju knappast nåt en normalt funtad människa skämtar om till sin sambo i en så vedervärdigt allvarlig situation.
Jag tror de noterar hans märkliga beteende men slår det ifrån sig. Sen är väl NB igång (sin vana trogen) att vinkla in på andra områden och de följer väl som en gåsflock utan att reflektera så värst över hans ord (säg att jag var hemma från kl 18). Brodern tyckte ju oron var överdriven gällande att han skulle vara så bekymrad över en försvunnen flicka han aldrig sett. Sen kryddar väl NB med att han är far (både IB och AB nämner detta) - men egentligen vet ju inte ens NB om hans egen dotter knappt lever, han har ju ingen kontakt och vet ju inte ens vart hon bor.
2016-09-15, 19:44
Medlem
Fallet har haft stor uppmärksamhet i Litauen.
En del är felaktigt som har skrivits i litauiska tidningar.
2016-09-15, 19:44
Medlem
PantherEs avatar
För dom som vill läsa Aftonbladet PLUS artikel

Så lever Lisa Holms mördare i fängelset 2016-09-13

https://minfil.org/U4Eeo4b7ba/S__lever_Lisa_Holms_m_rdare_i_f_ngelset.pdf

Hoppas länken funkar
2016-09-15, 20:02
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
För dom som vill läsa Aftonbladet PLUS artikel

Så lever Lisa Holms mördare i fängelset 2016-09-13

https://minfil.org/U4Eeo4b7ba/S__lever_Lisa_Holms_m_rdare_i_f_ngelset.pdf

Hoppas länken funkar

Funkade för mig. Jättetack för den
2016-09-15, 20:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
HMördarens pappa har dock aldrig
framträtt mig veterligen sedan allt drog igång så hur han ser ut vet man inte.
Ska visst vara hjärtsjuk tror jag och bättre i hjärtat blev han väl knappast av vad den
äldste sonen hittat på borta i Sverige.
Nej, det var bara det lilla i Expressen med bild på hans rygg där han nämner om tvn som försvann samt att han precis fått hjärtinfarkt som du säger.
http://w.cdn-expressen.se/images/fa/4e/fa4eb1892836426faf78402f34b94a61/16x9/680.jpg
Det finns en litauisk artikel som nämner honom som sjuk- eller förtidspensionär och vid namn Jurgis samt att det är tre adoptivbarn men ingen intervju.
2016-09-15, 20:48
Medlem
Citat:
Nya kritiken i Lisa Holm-fallet: "Orättvist"

Den livstidsdömde mördaren Nerijus Bilevicius bror var helt avförd från utredningen om mordet på Lisa Holm.
Trots det återkom Nerijus advokat gång på gång till spekulationer om att hans bror skulle kunna vara den skyldige.
– Det är djupt orättvist, säger broderns advokat Thomas Ört.

http://www.expressen.se/gt/nya-kritiken-i-lisa-holm-fallet-orattvist/
2016-09-15, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
I vilka inlägg skulle det finnas bilder på avklädda blondiner? Är de tejpade med neddragna jeans också?
För du menar väl inte vissa avatarer med vackra, kloka och självständiga kvinnor på bilden?
I så fall borde du ogilla min avatar också, som skulle kunna påminna om din vän predatorn Nerijus.

Oerhört glädjande att det sannolikt snart börjar röra på sig med transfereringen av sexualsadisten till hans eget hemland.

Intressant att han tagit egna initiativ till överföringen, och extremt korkade värden som jag kan tänka mig att han kan ha lagt i vågskålen för att själv ta det beslutet.
- Att slippa språkproblem med sina vårdare.
- Att få besök var tredje månad av sin hunsade fru (om hon överhuvudtaget dyker upp, och i så fall utan vare sig silvertejp, snören eller andra tillbehör)
- Att slippa duscha och tänka på hygienfrågor.
- Att få dela en sunkig cell med c:a 7 problemfyllda medfångar istället för att själv få disponera samma yta i en modern och fräsch cell.

Listan kan göras hur lång som helst, men släpper där med en föraning till mitt framtida firande med ett hipp-hipp hurra!

Jag har skrivit flera gånger att jag välkomnar att NB förflyttas till Litauen så att både finsk och litauisk press kan gräva i fallet. Väldigt bra. De har bättre journalister. I Finland har ett skandalfall nyligen avslöjats. Det kanske du känner till?

För övrigt rör du ihop kvinnors självständigt men mäns sexism. Dumt av dig.
Sedan vet vi ju också att Lisa var kontrollerad ( av en man) dvs inte särskilt självständig.
Senast redigerad av nopomil 2016-09-15 kl. 21:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in