2016-09-15, 12:03
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Möjligen inför frugan men inte inför en IT-tekniker.

Med bland annat CCleaner kan du rensa bort cache både i webbläsaren och datorn. Har sedan inte det lediga utrymmet skrivits över med annan data så kan man ju klart återskapa raderad data men då krävs det andra program till det vilket tar tid. I NBs fall så tittade dom förmodligen bara på den data som har sparats tillfälligt (beroendes mängd och tid) och inte lagt ner tid för att se och återskapa det som har blivit raderat. Man får ta i beräkning att man inte kan spara mer data än vad Operativsystemet har tilldelat för det ändamålet.I brist på utrymme så raderas den äldsta data och fylls på med ny.
2016-09-15, 12:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Med bland annat CCleaner kan du rensa bort cache både i webbläsaren och datorn. Har sedan inte det lediga utrymmet skrivits över med annan data så kan man ju klart återskapa raderad data men då krävs det andra program till det vilket tar tid. I NBs fall så tittade dom förmodligen bara på den data som har sparats tillfälligt (beroendes mängd och tid) och inte lagt ner tid för att se och återskapa det som har blivit raderat. Man får ta i beräkning att man inte kan spara mer data än vad Operativsystemet har tilldelat för det ändamålet.I brist på utrymme så raderas den äldsta data och fylls på med ny.
Att rensa cookies, tömma historik, cacheminne eller optimera datorn och rensa filer - rensar inte ett skit inför en tekniker och därav förstör många sina hårddiskar manuellt då de ska gå till slakt.
Det krävs kryptering snarare.
2016-09-15, 12:32
Medlem
Citat:
(...)
NB har tvättat sina egna kläder (DNA down the drain)
(...)
Tvättandet av NB's byxor kläder var som ett av bevis mot honom.
Det påstods att smuts på hans byxor hade kommit efter han hade anfallit Lisa.
Det skulle vara spår från L på byxor men han tvättade det bort.

Men
om man läser FUP förhör med bror AB ,
så står där att NB tvättade sina byxor när han kom hem första gång.
DVs det var kl 16:30, 16:40.
Efter det åker han till Gum igen.
Kl. 16:30 - 16:40 när NB tvättade sina byxor var L levande och arbetade på cafe.

Citat ur Förhör med Bilevicius, Aivaras; 2015-06-14 12:20 s 1068

Fl: Hör du bilen när han åker?
AB: Nej bil hör jag men om det var hans. Jag kan inte svära 100% om det var han.
Fl: Var vad klockan när du förstod att han åkt till Gustav.
AB: Den var ca 16 strax före.
Fl: När kommer han sedan tillbaka första gången? ¨
AB: Efter en halvtimme- 40 minuter

Fl: Ser du när han kommer tillbaks?
AB: Ja jag såg
Fl: Han kommer i bilen?
AB: Ja
Fl: Varifrån kommer bilen?
AB: De kan jag inte svara på. Bilen är på plats när jag såg honom
Fl: Hr länge är han hemma då?
AB: 15-20 minuter
Fl: Vad säger han?
AB: Jag vet att han bytte om och stoppade kläderna i tvättmaskinen. Jag vet att han pratar på ryska och hon pratar halvryska/ halvlitautisk tillbaka.
Fl: Talar du ryska?
AB: Nej jag kan förstå lite men jag försöker lära henne litauiska.
Fl: Pratar du med Nerijus när han är hemma?
AB: Jag tror vi rökte bara.
Fl: Han var redan ombytt Åker han sedan igen då?
AB: Jag gick och tittade på film och hörde hur han åkte iväg. Han stängde dörren. En serie går 40-50 minuter och sedan träffade jag hustrun i köket och då var han inte hemma och då var klockan ca 17.30. Hustrun säger till mig han bytte om men jag förstår inte varför. En annan dag så säger han till mig. Var inte dum berätta inte för snutarna att jag har bytt om
Fl: Hur länge är han borta?
AB: Det är svårt att säga. Jag har inte tittat på klockan. Det var efter 18. Om jag hade gjort jobbet så hade det gått snabbt. Att fixa en plåtbit tar 20 minuter,
Fl: Du tror att han är iväg för att fixa fönster?
AB: Jag tror att han fortsätter med plåtarbetet
Fl: Vad var det för kläder han stoppar i maskinen?
AB: Det var likadana byxor men hängslen men mycket äldre. Han tar likadana nya på sig.
Fl: Du berättar att Irina säger att hon tvättat hans byxor…Varför berättar hon det?
AB: Det var för henne väldigt konstigt. Varför skulle han byta om för att fortsätta jobba vidare och varför var han så smutsig.
FL: Varför berättar hon det för dig?
AB: Jag vet inte. Vi satt i köket, det var ett samtal.
Fl: Du sade att byxorna var smutsiga, såg du det?
AB: Jag såg inte byxorna men hans fru.
2016-09-15, 12:34
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Att rensa cookies, tömma historik, cacheminne eller optimera datorn och rensa filer - rensar inte ett skit inför en tekniker och därav förstör många sina hårddiskar manuellt då de ska gå till slakt.
Det krävs kryptering snarare.

Som jag skrev så går det att återskapa det lediga utrymmet så länge det inte skrivs över flera gånger.
Har det skrivits över flera gånger så krävs det mycket lång tid och är mycket kostsamt att återskapa.
Har själv jobbat inom branschen och vet svårigheterna.

Ett enkelt exempel:
Har du en enlitersbägare fylld med vatten som du häller över i ett annat kärl så kan du hälla tillbaka det i samma bägare om den fortfarande är tom men har du hällt i annan vätska efter det så kan du inte hälla tillbaka den ursprungliga vätskan utan att bägaren rinner över
2016-09-15, 13:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Som jag skrev så går det att återskapa det lediga utrymmet så länge det inte skrivs över flera gånger.
Har det skrivits över flera gånger så krävs det mycket lång tid och är mycket kostsamt att återskapa.
Har själv jobbat inom branschen och vet svårigheterna.

Ett enkelt exempel:
Har du en enlitersbägare fylld med vatten som du häller över i ett annat kärl så kan du hälla tillbaka det i samma bägare om den fortfarande är tom men har du hällt i annan vätska efter det så kan du inte hälla tillbaka den ursprungliga vätskan utan att bägaren rinner över
Jag svarar på gratisprogram som ccleaner, rensa cookies och historik - och att folk sitter och tror sig radera surfspår helt vilket inte sker. Jag ämnar inte gå in och diskutera krypteringsprogram då jag inte tror NB är tillräckligt avancerad på den fronten - han verkade inte ens veta om batteriborttagande på Iphone. Jag har fördjupat mig för övrigt i bitcoinaffären och krypterad verksamhet (TOR) via trippelmordet och är inte intresserad av basiclektioner som kan bli... by proxy.
2016-09-15, 13:12
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Jag svarar på gratisprogram som ccleaner, rensa cookies och historik - och att folk sitter och tror sig radera surfspår helt vilket inte sker. Jag ämnar inte gå in och diskutera krypteringsprogram då jag inte tror NB är tillräckligt avancerad på den fronten - han verkade inte ens veta om batteriborttagande på Iphone. Jag har fördjupat mig för övrigt i bitcoinaffären och krypterad verksamhet (TOR) via trippelmordet och är inte intresserad av basiclektioner som kan bli... by proxy.

Jag försöker inte ge gratislektion utan hävdar, och det bestämt, att om något är raderat och sen överskrivet med ny data så är det mycket svårt att återskapa den första datan och näst intill helt omöjligt om den är överskriven flera gånger om. Jag pratar inte om någon kryptering eller TOR.
2016-09-15, 13:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Tvättandet av NB's byxor kläder var som ett av bevis mot honom.
Det påstods att smuts på hans byxor hade kommit efter han hade anfallit Lisa.
Det skulle vara spår från L på byxor men han tvättade det bort.
Men om man läser FUP förhör med bror AB ,
så står där att NB tvättade sina byxor när han kom hem första gång.
DVs det var [b]kl 16:30,16:40.
Efter det åker han till Gum igen.
AB berättar att Irina frågar NB om han mördat Lisa. Irina erinrar sig diskussionen som utgår från de dammiga byxorna varav hon bekräftar att hon frågat honom om han gömt flickan.

.. och när tvätten tas upp så påtalar hon att AB missförstått tiden. Hon stoppar i maskinen med hans kläder, går och diskar och NB sitter naken i sängen och skypar med sin mor.
Citat:
jag tar mina grejer och slänger in i tvättmaskinen och hans också och så började programmet ( ohörbart…) själv gick jag för att diska eller tillbaka till dator, nej jag var i köket då därför att han blev ensam ett tag i rummet, ja, jag var i köket, jag ( ohörbart…) och jag hörde att han pratade med mamma via skype, och sedan kommer jag, jag kommer jag in i rummet och frågade med honom, pratade du med mamma, ja säger han med mamma
Senast redigerad av develi 2016-09-15 kl. 13:20.
2016-09-15, 15:25
Medlem
Citat:
AB berättar att Irina frågar NB om han mördat Lisa. Irina erinrar sig diskussionen som utgår från de dammiga byxorna varav hon bekräftar att hon frågat honom om han gömt flickan.

.. och när tvätten tas upp så påtalar hon att AB missförstått tiden. Hon stoppar i maskinen med hans kläder, går och diskar och NB sitter naken i sängen och skypar med sin mor.
Läser man förhör med AB och IB ser man att i första förhör minns Aivaras väldigt bra tider och händelseförlopp (när kom NB första gånger och när kom han senare efter gjort färdigt fönsterbleck).
Irina mins inte mycket exakta tider och det var inte perfekt tolkning, eftersom det verkade att IB inte förstått Fl frågor.
t ex:
Fl: Mmm, och eh när, och, han ringer det här skypesamtalet till sin mamma?
IB: Ja
(...)
Fl: Mmm, var det när han kom hem sista gången som han inte var sugen på dom, eller var det när han var hemma och hämta verktyg?
IB: Kan inte svara, kanske när han varit hemma
(...)
Många gånger kallade du IB lögnerska. och att AB är en person som man kan lita på.
Vem ska man lita på?
Lögnerska eller Aivaras?
2016-09-15, 16:20
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Läser man förhör med AB och IB ser man att i första förhör minns Aivaras väldigt bra tider och händelseförlopp (när kom NB första gånger och när kom han senare efter gjort färdigt fönsterbleck).
Irina mins inte mycket exakta tider och det var inte perfekt tolkning, eftersom det verkade att IB inte förstått Fl frågor.
t ex:
(...)
Fl: Mmm, var det när han kom hem sista gången som han inte var sugen på dom, eller var det när han var hemma och hämta verktyg?
(...)
Många gånger kallade du IB lögnerska. och att AB är en person som man kan lita på.
Vem ska man lita på?
Lögnerska eller Aivaras?

Du verkar ju ha en lika dålig tolk du också .
Hur kommer det sig att du vet så mycket med så stor säkerhet om hur
allt har gått till när du inte ens kan svara på hur spöket gjorde när han
mördade och transporterade offret till Martorp ?
Om Nerijus är oskyldig så måste du ju ha svar på detta .
Naturligtvis ska man lita på Aivaras .
En person som Irina som ljuger med handen på bibeln och detta trots att hon sett
vad hennes as till man har gjort går ju inte att lita på för fem öre .
Senast redigerad av boidis12 2016-09-15 kl. 16:27.
2016-09-15, 16:22
Medlem
develis avatar
Citat:
t ex:
(...)
(...)
Vem ska man lita på?
Lögnerska eller Aivaras?
Självklart är hon en lögnare.
Men du är egentligen mer blåst än henne. Man kan trots allt förstå hennes motiv till viss del (förtryckt, naiv och kärleken är blind - dvs en kombo som leder till korkade beslut och dåraktigt försvarstal) även om man inte accepterar hennes idioti:
Hon försökte patetiskt och desperat rädda sin man under HovR med lögner. En aktiv handling.

Du har däremot inte 1) hjälpt honom ett dugg och 2) vad ska du skylla på gällande din meningslösa verksamhet?

Irina har inte koll på skypetider under förhör - men det är ett sammanhängande tidsförlopp i samband med skype som sen alla vet när det sker med start 19.35.

1. Hon hör honom komma, går ut på trappan, de röker, diskuterar skitiga byxor .
2. De går in, han tar av sig och hon slänger dem i maskinen, går till köket och diskar och hör honom skypa och går in dit sen.

3. På måndag står alla tre och hon frågar honom om han mördat/vart han gömt Lisa.
Senast redigerad av develi 2016-09-15 kl. 16:35.
2016-09-15, 17:01
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Ha Ha , CB är en person med civilkurage va ?
För att han tog ljugkärringen i försvar ?
Har du hittat hennes trosor än ?
Ska du ha fest och behöver ett partytält ?
Det var väl jävla konstigt för jag har sett bilder på när polisen hjälper ljugkärringen
att bära in svarta sopsäckar i en blå VW-buss .
Inte har CB en sådan buss väl ?
Alltså har polisen hjälpt henne och inte CG .
Bara lögner och fantasier som vanligt .

Du säger det precis som jag mindes det, att IB var i hemmet och hämtade tillhörigheter innan hemresan.
Jag fick nämligen veta hut här av någon att hon blev körd direkt till flygplatsen av polisen.
2016-09-15, 17:07
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Är det någon som har läst aftonbladets låsta artikel och kan recensera den?
Fast den har kanske tappat i intresse om NB nu ska flytta snart.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23507072.ab?teaser=true

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in