2016-09-15, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Barnet var alltså en månad. Barn brukar börja ge svarsleenden runt sex veckor, innan dess är det bara reflexer (eller magont...) och tämligen svårt att fånga på bild.

Var det jag försökte förklara tidigare :-)
Citera
2016-09-15, 12:01
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Har själv snart 4 barn som jag skrivit tidigare och jag kan tycka från min egna erfarenhet att det låter lite skumt att ett barn ska ha varit lite otröstlig så pass länge. Då kan möjligheten vara att barnet t ex nu haft kolik, varit väldigt hungrigt, övertrött, varm eller kall osv. Men det är bara vad jag tror och känner från mina år som mamma men som sagt vet jag ju inte vad hon menade med inlägget eller vad hon tolkar lite otröstlig som.

Som sagt var mer en fundering utifrån min egen erfarenhet av barn
Nu är det här ingen pissing contest i föräldraerfarenhet, men om det är så du vill ha det kan jag väl upplysa om att jag har fem barn.
Anyway--jag lägger inte mer i min tolkning av vad det var som tog sju timmar än att det tog så lång tid från förra uppvaknandet tills barnet återigen sov. Låt oss säga att om barnet normal är vaken 4-5 timmar mellan sovstuderna så är det nog inget konstigt att man om vakenperioden dras ut till sju timmar beskriver försöken att få det att somna igen som att barnet var "lite otröstligt".
Citera
2016-09-15, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Nu är det här ingen pissing contest i föräldraerfarenhet, men om det är så du vill ha det kan jag väl upplysa om att jag har fem barn.
Anyway--jag lägger inte mer i min tolkning av vad det var som tog sju timmar än att det tog så lång tid från förra uppvaknandet tills barnet återigen sov. Låt oss säga att om barnet normal är vaken 4-5 timmar mellan sovstuderna så är det nog inget konstigt att man om vakenperioden dras ut till sju timmar beskriver försöken att få det att somna igen som att barnet var "lite otröstligt".

Självklart kan det även vara så
Citera
2016-09-15, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Läst tråden. Pappans missbruk har slagit i taket före, under och efter graviditeten. Mamman blivit helt
perplex av situationen, då av hennes eget sug efter droger, okunskap, dålig hälsa/allmäntillstånd.

Mest troligt har pappan slängt barnet i golvet i ett rus eller abstinenstillstånd. Mamman går ännu djupare in
i trauma (jmr. Psykos) därav dröjer det flera dygn.

Edit: spädbarnet ser döende ut på alla bilder. Krävdes då
lite att släcka lyset helt. Så här kommer framtiden att se ut gott folk.

Dagens unga kvinnor är en skam, hur i helvete illa har 60-talisterna skött uppfostran till barnen dom fick på nittiotalet. Blir så upprörd. På den tiden fanns ju inte ens det kaozsamhälle vi har idag, skämmes alla inblandade.

Tror du tyvärr har rätt på de flesta punkterna. Tycker bvc skall ta obligatoriSka blod/pisstester/levertester på alla blivande fädrar, speciellt unga män från det som tidigare benämndes socialgrupp 3.
Citera
2016-09-15, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shw
Barnet var alltså en månad. Barn brukar börja ge svarsleenden runt sex veckor, innan dess är det bara reflexer (eller magont...) och tämligen svårt att fånga på bild.

Men håll med om att flickan ser slö ut, på nästan alla bilder?
Citera
2016-09-15, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Men håll med om att flickan ser slö ut, på nästan alla bilder?

Har alltid tyckt att något ser väldigt fel ut men vad kan jag inte få fram
Citera
2016-09-15, 12:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Tror du tyvärr har rätt på de flesta punkterna. Tycker bvc skall ta obligatoriSka blod/pisstester/levertester på alla blivande fädrar, speciellt unga män från det som tidigare benämndes socialgrupp 3.

Nu får du väl hejda dig lite. Droger finns i alla samhällsklasser, man knarkar bara lite dyrare i de högre.

Och vadan detta med pappans ev. missbruk? Var är källan till det påståendet?
Citera
2016-09-15, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Nu får du väl hejda dig lite. Droger finns i alla samhällsklasser, man knarkar bara lite dyrare i de högre.

Och vadan detta med pappans ev. missbruk? Var är källan till det påståendet?

Sammanvägd bild av allt jag vet om detta fall. Att inte folk bara kan hålla sig till maryjane.
Citera
2016-09-15, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Har alltid tyckt att något ser väldigt fel ut men vad kan jag inte få fram

Har gått tillbaka och tittat på bilder av min egen dotter som vägde lika mycket när hon föddes som denna flicka. Min flicka log i sömnen, vevade runt med händerna kring månaden gammal samt var rosig i hyn och hon hade börjat runda till sig. Hon var liksom med i matchen, lystrande, nån slags vakenhet trots att de inte ser så bra och är små. Den här flickans blick är helt fjärran och färgen i ansiktet är inte bra.
Citera
2016-09-15, 12:21
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Sammanvägd bild av allt jag vet om detta fall. Att inte folk bara kan hålla sig till maryjane.

Utveckla, vad vet du som inte vi vet? Vilka droger pratar vi om?
Citera
2016-09-15, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Har gått tillbaka och tittat på bilder av min egen dotter som vägde lika mycket när hon föddes som denna flicka. Min flicka log i sömnen, vevade runt med händerna kring månaden gammal samt var rosig i hyn och hon hade börjat runda till sig. Hon var liksom med i matchen, lystrande, nån slags vakenhet trots att de inte ser så bra och är små. Den här flickans blick är helt fjärran och färgen i ansiktet är inte bra.

Jo har själv kollat på bilder från där mina barn var i hennes ålder och det syns att något är fel med denna lilla flicka
Citera
2016-09-15, 12:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grem84
Eftersom brottsrubriceringen är "misstänkt mord" så känns det inte som att de kan ha råkat tappa henne och inte sökt vård i tid, eller att hon inte fått tillräckligt med mat och blivit uttorkad/svultit ihjäl.
Hade det varit något av ovanstående borde rubriceringen varit "vållande till annans död".
Någon som vet om nån tidigare dom i Shaken baby syndrome? Tänkte om personen ifråga blivit dömd för mord eller vållande i de fallen?

Skakvåld har blivit kritiserat och flera har friats efter resning. Man ställde den typen av dödsorsak på allt för vaga grunder. Så det man ska förvänta sig i dagsläget är att en rättsläkare är oerhört försiktig med att påstå att skakvåld har ägt rum utan att ha väldigt mycket på fötterna.
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/frias-fr%C3%A5n-skakv%C3%A5ld-efter-10-%C3%A5r-1.51377
http://www.expressen.se/nyheter/martin-friades-efter-resning-i-hd/
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=128&artikel=6040580

Edit: inledningsvis mord alternativt dråp. Häktningen är mord mellan 5-9 sept . Det behöver inte vara så att den rubriceringen håller hela vägen.
https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/rattspromemorior/rattspm-2016-3.pdf
Senast redigerad av Moosky 2016-09-15 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in