2016-09-14, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Varför är det så viktigt för dig och några till att försvara Irinas heder?
Nerijus gjorde ju inte detsamma, utan tvärtom, han försökte ju misstänkliggöra henne för inblandning i mordet.
Vem har rätt, du eller Nerijus?
Men varför är så viktigt för er att svartmåla, förnedra och kränka henne?
Var hittade du att Nerijus försökte misstänkliggöra henne? Vart tog du det ifrån?
2016-09-14, 19:44
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Var hittade du att Nerijus försökte misstänkliggöra henne? Vart tog du det ifrån?

Nu var svenskan perfekt igen, märkligt.

Har du inte läst NB:s överklagan till HD? Varför svarade du inte på frågan? Så svår var den väl inte?
2016-09-14, 19:47
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det låter ju betryggande.

Han har troligen en baktanke med sin begäran. Han begär inte frivilligt att få avtjäna straffet i litauiskt fängelse bara för att han förstår språket till fullo.
Han kanske har vissa rymningsplaner och större utsikter då, inbillar han sig, att lyckas
hemmavid. Då gäller det i så fall att försöka undvika allt möte med nån av de
fruktade ryska björnhundarna som visst är där och vaktar utanför...
"Om kaukasiern får tag i det han är ute efter biter han rakt igenom tills det tar stopp, antingen har han kommit åt mjukdelarna genom att blixtsnabbt hoppa upp från stillastående mot ansikte/hals eller så har han ryckt sig fram till denna plats.
- Kaukasiern slåss alltid kallblodigt och uppmärksamt, snabbt och precist reagerar han på inkommande rörelser från fienden."

http://web.comhem.se/wolfdog/ovtjarkavakt.htm

En sån här lyckad rymning kan nog Nero bara drömma om, big success:
https://www.youtube.com/watch?v=SheaMMd8H5g
Senast redigerad av Grandioso 2016-09-14 kl. 20:08.
2016-09-14, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Nä tyvärr , skulle jag gärna velat sätta mig in i. Men men men, där står om hoten från de andra fångarna. Jahaja, då var det precis så som vi var inne på i tråden förut idag.
Exakt vilka skulle dessa "hot" vara? Många av de andra som sitter på sexbrottsavdelningen är ju dömda för liknande brott. Dessutom är de flesta som sitter på avdelningen inte precis några skräckinjagande figurer. Den är en enorm skillnad mot en del av råskinnen som sitter på de andra avdelningarna.
2016-09-14, 20:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulvanskagg
Exakt vilka skulle dessa "hot" vara? Många av de andra som sitter på sexbrottsavdelningen är ju dömda för liknande brott. Dessutom är de flesta som sitter på avdelningen inte precis några skräckinjagande figurer. Den är en enorm skillnad mot en del av råskinnen som sitter på de andra avdelningarna.
... eller ihopklämda i flerbäddsceller i Litauen.
2016-09-14, 20:02
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Man skulle kunna uppfatta det som att du pratar om hur vissa av Er faktaallergiker har behandlat Lisa Holm!

Citat:
Har du missat att ta del utav hur sexualsadistens olika ombud har pläderat för hans oskuld?
Pröva t.ex. att sätta dig in i Björn Hurtigs försök till att erhålla PT hos HD. Han företräder klienten vilket innebär att det är NB:s talan som framförs i saken.
2016-09-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det tragiska med Litauen i mitt tycke är att de inte ,
verkar ha nån form av behandlingprogram och lär komma ut i samma skick som de stoppades in - om inte värre.
Vore intressant att ta del av den statistiken (återfall). Såg via mänskliga rättigheter 2005 det är gravt patriarkal i landet och katolska kyrkan nämndes. Här återspeglas väl NBs synsätt om att han anser sig som familjens huvud och partnervåldet. Undrar om detta även är anledningen till att han är så skamfylld över sitt onanerande och knappt vill vidröra ämnet. Han reagerar som om det vore värre än själva mordet. Vid en snabbkoll verkar det vara tabu kring sexualitet, kyrkan är emot sexualundervisning i skolan och det florerar mycket homofobi.

Hamnar man i fängelse i Litauen hamnar man till "universitet" för kriminella. Man lär sig mycket från varandra.
Fängelseliv i Litauen gör inte till bättre människan.
Du är rätt han skäms ang onanerande
men han nekar inte att han hade gjor det.
Om det vore värre för honnom än mordet och han erkänner att han onanerade,
då skulle han erkänna mordet utan problem.
2016-09-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Nu var svenskan perfekt igen, märkligt.

Har du inte läst NB:s överklagan till HD? Varför svarade du inte på frågan? Så svår var den väl inte?

Jag har läst.
Det står ingenting om hans fru IB.
2016-09-14, 20:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Hamnar man i fängelse i Litauen hamnar man till "universitet" för kriminella. Man lär sig mycket från varandra.
Fängelseliv i Litauen gör inte till bättre människan.
Du är rätt han skäms ang onanerande
men han nekar inte att han hade gjor det.
Om det vore värre för honnom än mordet och han erkänner att han onanerade,
då skulle han erkänna mordet utan problem.
Nähä? Menar du det?
För övrigt håller jag med dig - där är det nog den hårda skolan som gäller - och uppenbara problem har de med tanke på överfyllda fängelsen. In, ut - och in igen skulle jag tippa när det saknas behandling ihop med kassa interna förutsättningar.

Men NB kan ta för sig så ingen behöver vara bekymrad alls angående hans vistelsetid tills pensionsåldern - och han vill dit alldeles frivilligt. Rätt in i getingboet.
2016-09-14, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Man skulle kunna uppfatta det som att du pratar om hur vissa av Er faktaallergiker har behandlat Lisa Holm!

Har du missat att ta del utav hur sexualsadistens olika ombud har pläderat för hans oskuld?
Pröva t.ex. att sätta dig in i Björn Hurtigs försök till att erhålla PT hos HD. Han företräder klienten vilket innebär att det är NB:s talan som framförs i saken.

Vilka kallar du faktaallergiker?

Jag tycker att det var oetiskt att skriva om och om igen om offrets blötat kö...
2016-09-14, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nähä? Menar du det?
För övrigt håller jag med dig - där är det nog den hårda skolan som gäller - och uppenbara problem har de med tanke på överfyllda fängelsen. In, ut - och in igen skulle jag tippa när det saknas behandling ihop med kassa interna förutsättningar.

Men NB kan ta för sig så ingen behöver vara bekymrad alls angående hans vistelsetid tills pensionsåldern - och han vill dit alldeles frivilligt. Rätt in i getingboet.

Visst är det kull att veta att efter många år kommer ut en RIKTIG sadistisk sexualmördare.
2016-09-14, 20:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tycker att det var oetiskt att skriva om och om igen om offrets blötat kö...
Det oetiska är den person som blottat hennes kön innan han mördade henne.
Den vidrigt oempatiske NB vill säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in