http://www.dn.se/ekonomi/miljopartist-vill-infora-skatt-pa-parkering/
Karin Svensson Smith tycker att det är "för billigt att köra bil" och vill införa parkeringsskatt. Alltså att kommuner ska kunna ta ut avgifter på arbetsplatsparkering och parkeringar vid köpcentra.
Fullständigt idiotiskt förslag. Det är inte för billigt att köra bil, speciellt inte om MP vill styra. Smith ville tidigare dessutom förbjuda bensin och diesel. Hon tycker att man uppmanar till "onödigt bilåkande" om man har gratisparkeringar vid köpcentrum. I stället föreslår hon att man ska åka kollektivt, TAXI (!), bilpool eller cykla....
Alltså jag blir så trött på Miljöpartiet. Det här är en av anledningarna till att jag aldrig kommer att kunna rösta på dem. Deras bilfientlighet gör mig så otroligt upprörd. Självklart ska man uppmana till att fler går över till miljöbilar och elbilar, men man kan inte skrämma folk att göra det genom att beskatta dem till världens ände.
Många människor har inget val, de måste åka bil, för att det inte finns kollektiva alternativ. Många människor pendlar till jobbet, många betalar redan i dag avgift för sin parkering vid jobbet.
Det är ett förslag som bevisar att MP har en väldigt snäv världsbild. Klart det går bra att hata på bilen när man kanske bor innanför tullarna och kan åka tunnelbana eller får sin taxi betald av jobbet.
Sådana här idiotiska förslag provocerar mig något otroligt.