2016-09-13, 23:53
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Han måste känna till hur det är i ett litauiskt fängelse även om han aldrig suttit i fängelse tidigare i hemlandet.

Det enda som skulle bli bättre för honom är att han förstår språket till 100%. Denne hale djävel har nog gjort detta med en eller flera baktankar.

Så du tror heller inte, att det primära i BN:s ansökan är att äntligen kunna få träffa sin fru igen? Hon som stöttade honom under rättegångarna efter bästa förmåga, har ännu inte varit i närheten av att lämna in skilsmässoansökan. Sanna mina ord!
2016-09-13, 23:55
Medlem
Yotuba fängelse Litauen, finns ett enda utanför Vilnius. Ett helvetshål där det sitter fem gubbar i samma cell i en byggnad med massa våningar.

Här ligger en hund begraven. Nerjus planerar nåt och ingen vet vad. Just därför ska man inte gå hans begäran till mötes.

Han kostar pengar, visst. Men vi öser bra mkt mer pengar på mer korkade saker så det gör liksom inget.

men de gött betala lite via skattesedeln och veta att han sitter där han sitter -och inte får som han vill.

Samtidigt är det på tok för tidigt låta honom åka. Fråga mig igen om 15 år.
Senast redigerad av Kris00tian 2016-09-13 kl. 23:58.
2016-09-13, 23:57
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Så du tror heller inte, att det primära i BN:s ansökan är att äntligen kunna få träffa sin fru igen? Hon som stöttade honom under rättegångarna efter bästa förmåga, har ännu inte varit i närheten av att lämna in skilsmässoansökan. Sanna mina ord!

Och hur vet du det? Du verkar känslomässigt inblandad i hans öde. Inte bra, akta så du inte får Noppe på dig. Känslor får man inte visa vet du.

Hon stöttade honom (ljög för honom) under en rättegång ja. Tacken för det var att han pekade med hela handen mot henne och sin bror som potentiell mördare.
2016-09-14, 00:04
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Hm, källa på det?

Du tror möjligen inte att Irina känner lite avsmak för sin man med tanke på:

1. Att han är överbevisat skyldig till ett bestaliskt sexualsadistiskt mord.

2. Att han tackade sin fru för allt stöd (inklusive lögner i rätten) genom att misstänkliggöra henne och Aivaras för mordet i ansökan till PT.
2016-09-14, 00:04
Medlem
Det finns bättre jobb till Nerjus än att spika pallar. Frugan får öppna ett swisch i litauen o vatje gån vi får läsa att Nerjus skurit anders eklund i ansiktet, dyker det upp en femhundring på frugans konto.

Det jobbet kan nerjus ha i 15 år innan vi skickar ut fanskapet.
Senast redigerad av Kris00tian 2016-09-14 kl. 00:08.
2016-09-14, 00:07
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Sanna dina ord ?
Så du är så nära vän med Irina så du har koll på sånt ?
Låter inte som om hon skulle vara sugen på att försöka locka fram byxormen
på mördaren Nerijus fler gånger med tanke på att han visade sitt stora tack
och sin kärlek till henne genom att försöka skylla ifrån sig på henne och Aivaras .
Ett sånt jävla slit som hon har haft tidigare med detta också .
2016-09-14, 00:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Men det är förmodligen språket och sen beror det på om han har några som han "känner" där som han har några "affärer" (olagliga så klart) med ihop.
Det finns väl ingen tv att stjäla. Men kanske nån liten blå kaffekopp?
2016-09-14, 00:35
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns väl ingen tv att stjäla. Men kanske nån liten blå kaffekopp?

Man vet ju aldrig vad som egentligen döljer sig bakom orden "... till nära familjen som man älskar". "Familj" kan ju vara helt annat än anhöriga, det är inte preciserat i ansökan om förflyttning (bäst att tillägga "tror jag" så man inte får på skallen) Byggnadsställningar fick ju med "fötter" i Blomberg.
2016-09-14, 00:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jag tror Nerijus tycker så här: https://www.youtube.com/watch?v=jdKdAaVwD0U

Kollade nyss litauisk media för den händelse att nån av Irina eller Aivaras låtit sig
intervjuas med anledning av de beviljade skadestånden och nyheten om en
hemlängtande Nerijus men så har inte skett så långt jag kunnat se.
http://www.lrytas.lt/

Jo, avatarbytet är noterat! Du blir ju bara allt snyggare för varje dag som går...
Det är inte min förtjänst - tacka Moretex.
Det ska givetvis bli en hel radda med VS änglar framöver. Såg även Doutzen här i svart mundering.

Nu ska de då bollas mellan länderna och processen är igång:
30 juni - ansökan från NB
4 juli - registrerat hos KV
5 augusti - skickat till justitiedepartementet i Litauen
12 september - respons från Litauen.

Jag läste det är en process håller på i runt 60-90 dagar. Tick, tack.
Då borde det väl inte dröja så fasligt länge med slutbesked.
2016-09-14, 00:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Man vet ju aldrig vad som egentligen döljer sig bakom orden "... till nära familjen som man älskar". "Familj" kan ju vara helt annat än anhöriga, det är inte preciserat i ansökan om förflyttning (bäst att tillägga "tror jag" så man inte får på skallen) Byggnadsställningar fick ju med "fötter" i Blomberg.
Ja, han kanske finner sig tillrätta i nån intern småkriminell herrklubb:
Yo Bro, whats up, welcome to La familia.

Jag misstror denna lömske sate om exakt allt. evilmad:
Hade han kunnat vika ihop en byggställning och ta med i Sharanen på semestern hade han säkert gjort det.
Plus ett par dunkar med diesel och Irina hade fått simma över Östersjön.
2016-09-14, 01:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ja, det säger en hel del om henne i så fall, vad hon är för slags människa.

Hon tycker inte illa vara att hon och makens bror av samme make på ett försåtligt sätt
antyddes som inblandade i Lisas död i ansökningshandlingarna om PT till Högsta Domstolen?
Att skulden kastades över på dem istället?
Det bryr hon sig inte särskilt om? Det förstår hon att det agerades så?
Det är bara att ha överseende med och vara lika stark i sin kärlek till Nero ändå?
Märklig människa denna Irina får lov att sägas.
Tål att bli förnedrad och utlämnad, bara vad man har att förvänta sig tydligen som gift
kvinna i de hårda tagens och karga villkorens Litauen.
2016-09-14, 07:04
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är inte min förtjänst - tacka Moretex.
Det ska givetvis bli en hel radda med VS änglar framöver. Såg även Doutzen här i svart mundering.

Nu ska de då bollas mellan länderna och processen är igång:
30 juni - ansökan från NB
4 juli - registrerat hos KV
5 augusti - skickat till justitiedepartementet i Litauen
12 september - respons från Litauen.

Jag läste det är en process håller på i runt 60-90 dagar. Tick, tack.
Då borde det väl inte dröja så fasligt länge med slutbesked.
Tack för aktuella datum i ärendet.
Tick, tack...och klockan tickar ner inför Nerijus återkomst till hemlandet...
Blev en hiskelig desperation med känslosamma inlägg från NB:s fans efter beskedet i går, är det någon slags separationsångest månne?
Och jag som trodde att allt skulle kännas bra bara han kom hem till sitt kära hemland och slippa bli utsatt för rasism och annat elände här i Sverige.
Men, samtidigt kan jag förstå desperationen, för det känns ju faktiskt lite som ett erkännande och accepterande från mördaren. Han accepterar läget, han är dömd för sitt dåd och inget finns att göra åt det utan det är bara att dra hem med svansen mellan benen.
Kanske han tänker att han kan tjäna en par år på att åka hem eller så är det mammas hembakta bullar som lockar. Frågan är om besök i Litauiskt fängelse lockar henne.
Tiden får utvisa hur allt går och även hur Nerijus välkomnas i sitt hemland.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in