Citat:
Ursprungligen postat av
LeBronThurman
Målet har stort medialt samt allmänintresse, så en rekommendation är att vara där i god tid för att få någon av de tillgängliga platserna i Göta Hovrätt.
Förbered dig på några eventuella utbrott samt möjliga besvaranden av dessa ifrån någon/några åhörare.
Om du är på plats när domen faller så spana in kroppsspråket hos dessa GM-losers när TR:s utdömda straff med stor sannolikhet även kan komma att fastställas av Göta HovR.
De som klarade sig undan med 14 år i TR ska vara jävligt glada att det här landet tyvärr tillämpar kraftiga ungdomsrabatter.
Mina tankar finns givetvis hos de oskyldiga, både de tidigare skadade samt den mördade Petar och hans anhöriga.
Tack, det är jag medveten om. Har varit på tingsrättsförhandlingar som rör mordförsök och grov misshandel, det sistnämnda skedde i ett led av flera familjeinterna konflikter. Mycket hets i salen som fick ordföranden att säga till de inblandade aktörerna på skarpen, och kvinnor som bröt ihop när domen föll.
Vet en nära polare som ska ha varit på några tingsrättsförhandlingar och som är insatt i det aktuella fallet. Grabbarna ska i sedvanlig ordning ha gått ned sig rejält, framförallt Jonis Adan som säkert lagt på sig 20 + kg. Onur och Adam ska ha sett ut som något som precis plockats ut ur Guantanamos isoleringscellar, helt tomma i blicken och nära bristningsgränsen. Onur ska dessutom ha flinat vid ett tillfälle och blivit tillsagd av åklagaren eller ordföranden.
Så ja, jag vet väl vad man har att vänta så att säga. Och ja, nog ska jag betrakta förlorarnas ansikten när verkligheten ännu en gång kommer ikapp och brakar ned på dem