2016-09-13, 15:11
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Acceptabelt för 75 år sedan, inte riktigt samma politiska klimat i dag som bekant.

Ja, det är ju faktiskt [nuvarande år] nu och då sysslar man inte med sånt. Till skillnad från [dåvarande år] när man ljög vitt och brett.
2016-09-13, 15:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Vadå för införmation och varför skulle de släppa den infon? Låter som information som inte ska släppas.

Wikileaks har varit tydliga med att de släpper allt de kommer över även om det är skadligt då de påstår sig vilja ha full transparens.

Det de vägrade släppa var diplomatisk information mellan syrien och Ryssland som sträcker sig innan syrien konflikten, sitter på telefonen nu så jag kan både minas detaljera fel samt har svårt att hänvisa till källa men om jag kommer ihåg det så lovar jag att återkomma!
2016-09-13, 15:21
Medlem
novusorbiss avatar
Även om det skulle släppas information som indikerar eller rentav utan något som helst tvivel visar på felaktigheter hos Clinton så tror jag en sådan person, utifrån ett maktpolitiskt perspektiv, är "too big to fail". Då kör nog den klandestina maktstrukturen igång sitt desinformationsmaskiner och plötsligt har den källan och den informationen tappat allt förtroende...
2016-09-13, 15:25
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Wikileaks har varit tydliga med att de släpper allt de kommer över även om det är skadligt då de påstår sig vilja ha full transparens.

Det de vägrade släppa var diplomatisk information mellan syrien och Ryssland som sträcker sig innan syrien konflikten, sitter på telefonen nu så jag kan både minas detaljera fel samt har svårt att hänvisa till källa men om jag kommer ihåg det så lovar jag att återkomma!
Det är två länder som varit allierade sedan 40-talet. Så länge ingen skandal eller olagligt har skett låter det inte alls konstigt. Till skillnad från övriga leaks
2016-09-13, 15:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Det är två länder som varit allierade sedan 40-talet. Så länge ingen skandal eller olagligt har skett låter det inte alls konstigt. Till skillnad från övriga leaks

Fast det är konstigt om de helt plötsligt börjar sluta släppa saker som levereras till dem när de annars gör det, det är därför jag säger att man ska vara lite varsam med vad wikileaks släpper för de har börjat bli skenheliga.
2016-09-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det är konstigt om de helt plötsligt börjar sluta släppa saker som levereras till dem när de annars gör det, det är därför jag säger att man ska vara lite varsam med vad wikileaks släpper för de har börjat bli skenheliga.

Bara för att dom väljer att inte släppa viss info (finns fler orsaker än bara konspiratoriska), betyder inte det att infon dom släpper är felaktig, så jag förstår inte riktigt vad du är ute efter. Det dom släpper är äkta material, inget fabricerat.

Men nu börjar vi drifta lite OT...
2016-09-13, 15:46
Bannlyst
Senaste nytt från Mainstreammedia:
Citat:
Läkaren: Putin och Trump kan ha förgiftat Hillary Clinton

Demokraternas presidentkandidat Hillary Clinton har åkt på en sjukdom. Hon har drabbats av lunginflammation och det hela blev en världsnyhet.

Själv säger hon att hon mår bra och ska vara tillbaka om några dagar.

Men är det verkligen bara en vanlig lunginflammation hon drabbats av? Det tror inte läkaren Bennet Omalu, vilket Metro UK skrivit om.

LÄS MER: Donald Trumps sjuka utspel – anklagar Obama för att ha grundat IS

Omalu är en känd patolog och han har en uppmaning till Hillary Clinton och hennes team:

"Jag måste råda Clintonkampanjen att göra en giftanalys av Clintons blod. Det är möjligt att hon blir förgiftad." skriver han.
Som den läkare han är har han förstås kunskap om vilka metoder det finns. Han misstänker också att två personer faktiskt skulle kunna ligga bakom en förgiftning. Donald Trump och Vladimir Putin.

"Jag litar inte på Putin och Trump. Med de två är allting möjligt." skriver han.
http://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/l%C3%A4karen-putin-och-trump-kan-ha-f%C3%B6rgiftat-hillary-clinton/ar-AAiPwIW?li=AAb2bl2&ocid=spartandhp

Riktigt sjuka och vinklade artiklar från metro UK och msn. Inte mycket prat om att hon haft hjärnskakning, blodproppar och ramlat omkring sen 2012.
2016-09-13, 15:49
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Varför skulle hon fängslas ifall hon förlorar ? Finns det en lagöverträdelse redan idag så räcker väl det ? Skulle dock vara intressant se en direktsänd riksrätt med HRC i huvudrollen.

Det finns lagöverträdelser som om det inte vore för hon heter Clinton hade renderat i fängelsestraff. Det var sannolikt ingen slump att herr Clinton hade ett privat möte med chefen för FBI dagarna innan beslut fattades, även om mötet bara sades behandla barnbarn och bärplockning.
2016-09-13, 16:06
Medlem
different_trips avatar
Karusellen kring Clinton gör mig illamående.

Bevisen för allt hon gjort har redan presenterats, men när MSM sitter i demokraternas fickor så kommer ingenting komma ut. Vi vet redan att DNC aktivt motarbetat Sanders när han började kandidera för att det skulle bli Clinton - trots att Sanders toppade alla listor.

Vad hände med mannen som släppte den nyheten? Skjuten
Vad hände med mannen som släppte hennes journaler? Skjuten
Vad hände med hackaren som hackade hennes mail? 4års fängelse

Men hon klarar sig givetvis, fy fan för korruptionen säger jag bara. Det är bara att kolla i Senaten, majoriteten har suttit i över 20år - det säger sig själv att det är svågerpolitik.
2016-09-13, 16:15
Medlem
Snart 3.5 miljoner visningar när Clinotn kollapsar på 2 dagar.

https://www.youtube.com/watch?v=11-EAzsGxgQ

Great success
2016-09-13, 17:02
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Vem var Franklin D. Roosevelt?
Vid valen 1932, 1936 och 1940 var FDR visserligen förlamad i benen, men helt klar i huvudet.

Hade det inte pågått ett världskrig 1944 så hade hans hälsa diskuterats öppet och då hade han blivit tvungen att gå i pension, antingen genom att någon annan blivit demokraternas kandidat eller genom republikansk seger.

För att ingen president i fortsättningen ska kunna sitta kvar på gamla meriter stiftades en lag att presidenten max får sitta i 10 år.
2016-09-13, 17:16
Medlem
postkrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postkran
Nu är jag ingen Trump anhängare men något säger mig att om det skulle bli klarlagt officiellt att Clinton är allvarligt sjuk så kommer det spinnas i amerikanska medier om hur Putins spioner tillsammans med Trump har förgiftat henne.

Det gick ju snabbare än vad man förväntade sig, jag och en annan i tråden sa tidigare att MSM antagligen skulle sjunka så lågt till slut så att dom skyller Hillary's hälsotillstånd på Trump och Ryssland/Putin.

Trodde verkligen inte drevet skulle påbörjas samma dag!
Senast redigerad av postkran 2016-09-13 kl. 17:19.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in