Citat:
Ursprungligen postat av
Hamilkar
Det är svårt att tolka vare sig åtgärden i sig eller hennes uttalande omkring det som annan än rätt saftig kritik mot den tidigare utredningen. Om rättvis eller ej har jag naturligtvis inte uppgifter nog att bedöma nu.
Ja så kan man tolka saken men man bör också komma ihåg att den polis som höll i utredningen
där och då för lite över ett år sedan är pensionerad idag så just den meningen i tidningsartikeln du citerat bör inget större beaktande tas. På resten av dessa få meningar artikeln bjuder på
kan visserligen var och en tolka fritt. Likaså kan jag, och jag får ingen direkt känsla av att
utredningen kritiseras
saftigt av Wenna. Hon har tidigare fått frågan direkt om det förra
utredningsarbetet var under kritik och nej svarade hon på det utan det var att nya omständigheter
som kommit fram som var en bidragande orsak till att man valde att titta på detta "fall" igen.
Jag tror dock att detta förfarande är det bästa men jag tror istället för att kritisera utredningen
saftigt vill man påtala att man nu istället arbetar neutralt för till saken hör att samma vittnen
blir förhörda, samma polispatrull som först var på plats, likaså räddningstjänst osv kommer
att förhöras. Så det material som finns går inte att förändra, det är vad det är oavsett vad utredningsledaren heter. Visserligen söker man nya vittnen via tidningarna men huruvida dessa
går att finna förtäljer inte historia än.....