Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Trams som vanligt är du ovarsam med sanningen. CP var en impulsiv missbrukare och våldsverkare så långt från det du påstår man kan omväxlande dömt till fängelse och psykiatrisk vård för misshandel och drogrelaterad brottslighet . Du är lika far out som när du påstod att en stackars pizzagubbe var dömd för medlemskap i P2.
Sandlådeargumentet att det är känsligt faller som en död fågel. Du slår rekordet när det gäller hejdlösa försök att sätta CP i fokus.
Berätta något intressant istället som t ex hur en kommunisthatare som du kom att söka sig till extremvänstern under den period IB03 var mest aktiva med infiltratörer mot dessa upplevda hot mot SAP och facket. Vi har ju redan fått lite skrönor om dina resor i Öst.
Lite slarvig är jag allt, men jag ingen desinformatör.
Den stackars pizzagubben Lozere Risaliti var trots allt dömd för någonting i Italien i sin frånvaro. I Sverige sålde han italienska skor under varumärkena Chantal, Charon och Venerdi och han var kompis med vår tids krogkung Tomasso Perra, som blev ägare till IB-företaget Jordec Ekonomikonsult på en restaurang på Sveavägen vid halvtolvtiden på natten den 28 februari 1986.
Min ofrivilliga IB-resa till Polen i september 1970 var bara intressant i sitt sammanhang: att alla på gatorna i Polen såg att jag var västerlänning på min klädsel och insikten därav att agenter som skulle verka bakom järnridån måste ha haft kläder sydda där. Min gissning var ju att uthuset med kläder på Lars Tingströms tomt på Ingarö användes av någon underrättelsetjänst när agenter skulle landsättas i Östeuropa.