2016-09-13, 15:31
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Tvärt om är det väl! PU har noga undvikit allt som talar emot CP och det är privatspanare inklusive Wall och LGWP som gjort det jobbet som visar något helt annat än det trams du periodvis försöker sprida om att CP var en elitsoldat etc.

Det ar roande att se hur du svajar hit och dit i dina påståenden som endast har det gemensamma att de präglas av fantasi och fabulering. Från hemliga tecken i skyn och över hela spektrat utom det som under debattens gång visat sig ha bärighet.
Det är tydligen jättekänsligt med Christer Pettersson. Ja, PU försökte få honom att framstå som en ensam galning som klarade sig undan i brist på bevis. Men varken du eller någon privatspanare jag känner till har någonsin på allvar funderat eller spekulerat kring möjligheten att det faktiskt var Christer Pettersson som stod där vid Dekorima.

Att CP skulle varit elitsoldat har jag aldrig gissat på, men däremot att han skulle ha kunnat vara en del av ett nazistiskt nät med anknytning till Stay Behind.
Citera
2016-09-13, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
---klipp---
Christer Pettersson var ingen vanlig missbrukare och ingen vanlig kriminell. Han hade kontroll över sitt missbruk och tycks aldrig varit inblandad i stölder eller liknande. Hans samröre med Oxen är fejkat: han började göra sporadiska korta besök där i december 1985 och ingen tycks ha sett honom där efter MOP.

En eloge till Lennart Remstam som beställt och lagt upp alla dessa protokoll på sin blogg.

Nåja, lite stölder finns det allt i hans register...
http://lennartremstam.blogspot.se/2015/06/christer-petterssons-kriminalregister.html

...och det är i registret....lagfört. Tänk alla stölder han kommit undan med? Eller åkte han fast varje gång?
Citera
2016-09-13, 15:52
Medlem
Citat:
Det är tydligen jättekänsligt med Christer Pettersson. Ja, PU försökte få honom att framstå som en ensam galning som klarade sig undan i brist på bevis. Men varken du eller någon privatspanare jag känner till har någonsin på allvar funderat eller spekulerat kring möjligheten att det faktiskt var Christer Pettersson som stod där vid Dekorima.

Att CP skulle varit elitsoldat har jag aldrig gissat på, men däremot att han skulle ha kunnat vara en del av ett nazistiskt nät med anknytning till Stay Behind.

Trams som vanligt är du ovarsam med sanningen. CP var en impulsiv missbrukare och våldsverkare så långt från det du påstår man kan omväxlande dömt till fängelse och psykiatrisk vård för misshandel och drogrelaterad brottslighet . Du är lika far out som när du påstod att en stackars pizzagubbe var dömd för medlemskap i P2.

Sandlådeargumentet att det är känsligt faller som en död fågel. Du slår rekordet när det gäller hejdlösa försök att sätta CP i fokus.

Berätta något intressant istället som t ex hur en kommunisthatare som du kom att söka sig till extremvänstern under den period IB03 var mest aktiva med infiltratörer mot dessa upplevda hot mot SAP och facket. Vi har ju redan fått lite skrönor om dina resor i Öst.
Citera
2016-09-13, 16:22
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Trams som vanligt är du ovarsam med sanningen. CP var en impulsiv missbrukare och våldsverkare så långt från det du påstår man kan omväxlande dömt till fängelse och psykiatrisk vård för misshandel och drogrelaterad brottslighet . Du är lika far out som när du påstod att en stackars pizzagubbe var dömd för medlemskap i P2.

Sandlådeargumentet att det är känsligt faller som en död fågel. Du slår rekordet när det gäller hejdlösa försök att sätta CP i fokus.

Berätta något intressant istället som t ex hur en kommunisthatare som du kom att söka sig till extremvänstern under den period IB03 var mest aktiva med infiltratörer mot dessa upplevda hot mot SAP och facket. Vi har ju redan fått lite skrönor om dina resor i Öst.
Lite slarvig är jag allt, men jag ingen desinformatör.

Den stackars pizzagubben Lozere Risaliti var trots allt dömd för någonting i Italien i sin frånvaro. I Sverige sålde han italienska skor under varumärkena Chantal, Charon och Venerdi och han var kompis med vår tids krogkung Tomasso Perra, som blev ägare till IB-företaget Jordec Ekonomikonsult på en restaurang på Sveavägen vid halvtolvtiden på natten den 28 februari 1986.

Min ofrivilliga IB-resa till Polen i september 1970 var bara intressant i sitt sammanhang: att alla på gatorna i Polen såg att jag var västerlänning på min klädsel och insikten därav att agenter som skulle verka bakom järnridån måste ha haft kläder sydda där. Min gissning var ju att uthuset med kläder på Lars Tingströms tomt på Ingarö användes av någon underrättelsetjänst när agenter skulle landsättas i Östeuropa.
Senast redigerad av iesho 2016-09-13 kl. 16:32.
Citera
2016-09-13, 17:50
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Lite slarvig är jag allt, men jag ingen desinformatör.

Den stackars pizzagubben Lozere Risaliti var trots allt dömd för någonting i Italien i sin frånvaro. I Sverige sålde han italienska skor under varumärkena Chantal, Charon och Venerdi och han var kompis med vår tids krogkung Tomasso Perra, som blev ägare till IB-företaget Jordec Ekonomikonsult på en restaurang på Sveavägen vid halvtolvtiden på natten den 28 februari 1986.

Min ofrivilliga IB-resa till Polen i september 1970 var bara intressant i sitt sammanhang: att alla på gatorna i Polen såg att jag var västerlänning på min klädsel och insikten därav att agenter som skulle verka bakom järnridån måste ha haft kläder sydda där. Min gissning var ju att uthuset med kläder på Lars Tingströms tomt på Ingarö användes av någon underrättelsetjänst när agenter skulle landsättas i Östeuropa.
Slarv igen! Det var restaurang La Bussola som han köpte den 28 februari. Han hade blivit delägare i Jordec 1985 och ensam ägare till Jordec i augusti 1986.
Citera
2016-09-13, 20:10
Moderator
OYs avatar
Citat:

Syftar du på Barbro eller Leon grupperna eller liknande? Det påstås ha funnits grupper som spanade på narkomaner och handel om jag inte minns fel, B?

Med tanke på att CP var en missbrukare som rörde sig i dito kretsar så vore väl han den perfekta spanaren och rapportören?
Citera
2016-09-13, 20:36
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Syftar du på Barbro eller Leon grupperna eller liknande? Det påstås ha funnits grupper som spanade på narkomaner och handel om jag inte minns fel, B?

Med tanke på att CP var en missbrukare som rörde sig i dito kretsar så vore väl han den perfekta spanaren och rapportören?
Nej jag menar hans kontakt med Tingström och de personer som denne hade kontakt med, som Carl-Göran Edquist.
Citera
2016-09-13, 21:31
Medlem
Finns det något om Saida sa något om palmemördaren? Jag har letat men inte hittat på nätet. Får bli i gamla tidningar då ev.
Citera
2016-09-13, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Som säkerhetsansvarig i regeringskansliet borde ju
Ulf Dahlsten ha varit noggrann och omdömesgill.

Granskar man Dahlstens snabba karriär i regeringskanslierna blir man riktigt förvånad. 82 när han blev statssekreterare på Industridepartementet (samtidigt som Elmer avpolleteras slutligt) lär ha varit första gången han träffade Palme. Tydligen Charmade han sig in eller introducerades till OP så att han 83 hamnade han på regeringskansliet hos Palme bland annat som säkerhetsansvarig och blev snabbt förtrogen med Palme och hans familj. Blott tre år förflöt innan Palme mördades och under den tiden läckte Harwardaffären från regeringskansliet.

Efter mordet hamnade han snabbt på som reträtt på Kommunikationsdepartementet och därefter på Posten där han var den drivande kraften bakom bolagisering och konkurrensutsättning med andra ord en revolution jämfört med den av Palme förda politiska traditionen. Politiskt stod de alltså mycket långt från varandra.

Dahlsten skulle kunna ha varit en perfekt mullvad för de som var i opposition mot OP inom partiet. Dessutom var han skolad hos den legendariske Hjalmar Mehr eller Almar Ner som häcklarna inom studentvänstern kallade honom. På sin tid 67/68 en central person i det nätverk som benämns Krigs IB eller 03 där ledande politiker ingick.
Senast redigerad av boboslacke 2016-09-13 kl. 22:53.
Citera
2016-09-13, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ben-varfor
Som säkerhetsansvarig i regeringskansliet borde ju
Ulf Dahlsten ha varit noggrann och omdömesgill.

Lögnhalsen Dahlsten
"På en enda punkt har Ulf Dahlsten rätt. Han är naiv, för att inte säga patetisk. Varje sansad betraktare med någon form av juridisk eller ekonomisk skolning som i detalj tar del av det händelsemättade förloppet i Citymail det senaste halvåret för-står att Ulf Dahlsten ljuger."

http://www.dn.se/arkiv/debatt/alla-vet-att-dahlsten-ljuger-citymails-grundare-ger-sin-version/

Inkompetensen Dahlsten
"Vi satte upp en strategi som vi som åkte till Asien höll oss till. Ett kontrakt, en påskrift och en mans ego, feghet och inkompetens raserade hela drömmen. "

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.31560/jag-fick-felaktiga-rapporter

Miljardkostnaden Dahlsten
"Dahlstens torghandel kostade Posten 1 miljard"

http://www.nyteknik.se/digitalisering/dahlstens-torghandel-kostade-posten-1-miljard-6448177

Spåkärringen Dahlsten

"Ulf Dahlsten: Om två år har Icon 10 000 konsulter"

http://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/ulf-dahlsten-om-tva-ar-har-icon-10-000-konsulter-6741620

Noggrann och omdömesgill?
Citera
2016-09-13, 23:22
Bannlyst
Även om Christer blev helt rätt friad i hovrätten så är jag ändå bombsäker på att det var han som sköt Palme den där kvällen vid Sveavägen. Så för min del är fallet löst även om ingen blivit fälld för det. Finns många skyldiga mördare som blivit friade genom historien i avsaknaden av bevis.

Revolvern som Christer sköt Olof med ligger långt ute på Östersjöns botten och kommer därmed aldrig att hittas.

Palmes familj har inga frågor och tvivel kvar om vem som mördade Olof dom vet att det var Pettersson.

Men det är klart att det kommer ju alltid finnas tvivel från folk i allmänhet så länge ingen sitter bakom lås och bom för dådet och tycker man det är kul att leta alternativa teorier om vem som mördade Olof Palme så är det ju inte förbjudet men jag kan tycka att det är lite bortkastad tid.
Citera
2016-09-13, 23:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glufsglufs30
Även om Christer blev helt rätt friad i hovrätten så är jag ändå bombsäker på att det var han som sköt Palme den där kvällen vid Sveavägen. Så för min del är fallet löst även om ingen blivit fälld för det. Finns många skyldiga mördare som blivit friade genom historien i avsaknaden av bevis.

Revolvern som Christer sköt Olof med ligger långt ute på Östersjöns botten och kommer därmed aldrig att hittas.

Palmes familj har inga frågor och tvivel kvar om vem som mördade Olof dom vet att det var Pettersson.

Men det är klart att det kommer ju alltid finnas tvivel från folk i allmänhet så länge ingen sitter bakom lås och bom för dådet och tycker man det är kul att leta alternativa teorier om vem som mördade Olof Palme så är det ju inte förbjudet men jag kan tycka att det är lite bortkastad tid.

De flesta av oss måste bilda oss en uppfattning om CP som ev tilltänkt GM via andrahandsuppgifter.

Själv har jag svårt att se CP älga iväg de 89 stegen i trappen utan att klappa ihop i slutet, så vältränad var han inte. Men det resonemanget överskuggas ändå helt av Anki Robrants uppfattning - hon är väl ensam om att ha haft fysisk kontakt med MGM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in