2016-09-05, 08:27
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Stahre till Häcken, såg man inte komma.

Den var jäkligt oväntad... Nu har väl förvisso en del tränare varit klara för Häcken sedan det annonserades att det blir tränarbyte men detta verkar stämma.

Han gjorde ett gott jobb hos oss och insåg i tid att vi var tvungna att bli mer cyniska när det barkade åt helvete första halvan 2012 när han efter fadäsen i Gävle la om kurs och började kriga istället.
Sedan höll det aldrig hela vägen fram för att han blev lite väl feg men ändå. Dock satte hans enorma uppförsbacke som gnagare en del käppar i hjulet beträffande popularitet etc.
Att han fick lämna berodde ju på att han inför 2015, då han bara hade ett år kvar på kontraktet, var tvungen att få ett besked om det skulle förlängas över 2017 eller få lämna. Underligt skrivet såklart men även det var ju ett "Mild-kontrakt" så man upphör inte att förvånas där.

I Häcken kan det bli bättre om han sätter deras defensiv främst och låter de offensivt skickliga pjäserna få "härja fritt". Sedan handlar ju mycket om att Paulinho måste vara hel och frisk. Ett Häcken med fungerande defensiv känns farliga.
2016-09-05, 12:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sådana vanskligheter får överlämna till Ville91. Han har kanske en spelstil, när han är frisk, som passar i BC. Just att han har en benägenhet att bli skadad så är kanske inte Championship rätt liga.
Alexander Isak har gjort ett mål mer än Engvall och Isak är tre år yngre? Fick gbg 25 så bör AIK få minst det dubbla för Isak. Engvall är lika medioker som Jordan Larsson om inte mer dessutom
2016-09-05, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Hur betraktas Stahre bland AIK-fansen idag? Han svek er ju under krisen 2010 och skrev sen på för den stora fienden i Göteborg så en legendstämpel känns inaktuell. Å andra sidan så var det ju han som gjorde er till mästare senast.
Som vanligt så tycks det olika i Allmänna. Jag skulle sätta honom som stor AIK-profil, men inte nära legend. Han var trots allt i klubben 1998-2007, som ungdomstränare och assisterande - innan han kom tillbaka från Väsby för 2008-2010. Jag har svårt att bli riktigt upprörd när spelare och tränare går till större ligor. Med det sagt kan man göra det olika snyggt.

Att han sedan gick Göteborg (som absolut inte är stora fienden i mina ögon - de är väl något värre än MFF men inte mer än så) har jag svårt att bli upprörd över, när han inte var erbjuden någon tjänst i svartgult. Jag blev iofs inte upprörd när Bangura "valde" Efsborg heller.
2016-09-05, 21:06
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Som vanligt så tycks det olika i Allmänna. Jag skulle sätta honom som stor AIK-profil, men inte nära legend. Han var trots allt i klubben 1998-2007, som ungdomstränare och assisterande - innan han kom tillbaka från Väsby för 2008-2010. Jag har svårt att bli riktigt upprörd när spelare och tränare går till större ligor. Med det sagt kan man göra det olika snyggt.

Att han sedan gick Göteborg (som absolut inte är stora fienden i mina ögon - de är väl något värre än MFF men inte mer än så) har jag svårt att bli upprörd över, när han inte var erbjuden någon tjänst i svartgult. Jag blev iofs inte upprörd när Bangura "valde" Efsborg heller.
Gissar att det som ofta med detta med rivalitet är en generationsfråga. Ni lite yngre AIK:are kanske inte ser IFKG som en övedrivet stor rival medans dom varit med längre har haft dom som stora rivaler på under dom tider då framförallt Djurgården (och i viss mån Hammarby?) varit på dekis under långa perioder.

Sen tar jag annars för givet att dom är den klart största rivalen utanför Stockholm för i princip samtliga.
2016-09-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Gissar att det som ofta med detta med rivalitet är en generationsfråga. Ni lite yngre AIK:are kanske inte ser IFKG som en övedrivet stor rival medans dom varit med längre har haft dom som stora rivaler på under dom tider då framförallt Djurgården (och i viss mån Hammarby?) varit på dekis under långa perioder.

Sen tar jag annars för givet att dom är den klart största rivalen utanför Stockholm för i princip samtliga.
Jag vet inte om jag är yngre, även om jag är något decennium från armkrok. Jag har dock alltid sett våra syskon som viktigare att besegra än att Änglarna har åkt på pisk. I min ungdom var dock hockeyn hetare (för mig) än fotbollen. Det var dock innan Globen och hockeymatcher bara blev något som spelades mellan massa reklampauser. Ursäkta off-topic, ni övriga som är "inte AIK".
2016-09-08, 13:56
Medlem
Flera källor rapporterar att Dalkurds Jesper Nyholm är klar för Blåvitt.
2016-09-08, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends

Ersättare för Hjalle då får man väl anta.
2016-09-08, 22:30
Medlem
Citat:

Får se hur det verkligen blir med det....

Ryktet säger att det kommer presenteras efter säsongen, det finns absolut ingen anledning att vänta tills dess och det drar ner trovärdigheten rejält. Skulle inte förvåna mig om han blir klar för någon annan klubb den här månaden.
Senast redigerad av The_dude2 2016-09-08 kl. 22:43.
2016-09-09, 09:54
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Vi kan behöva en sådan mittback. Det är ju inte orimligt att vi vill bli av med Bjärsas lön och en sådan som Rogne lär, trots att han inte alls är tillbaka i gammal god form efter skadan, ha intresse på sig speciellt om han får fortsatt förtroende i Norges trupp.
Bakom dessa har vi Hjalle, Salo och kan flytta ner Tom så någon mittback in behövs. Att Dyrestam d.y. inte lär få förtroendet efter utlåningen känns givet.
I det läget behövs en ny mittback, han kommer som bosman, lär inte ha i närheten av en Bjärsa/Rogne lön och är förhållandevis ung.

Det sägs ju nu igen att Tom kommer lämna, det snackades om det i somras med men det är på tapeten igen, jag tycker det är oerhört synd då jag hellre hade gjort mig av med Seb där om man ska välja spelare. Mads är given, Sabah utvecklas mer och mer och börjar otroligt nog få speltid och Tom kan ersätta där. Samtidigt är offensiv mitt/släpande forward den postion PAKA bör ha.
2016-09-09, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi kan behöva en sådan mittback. Det är ju inte orimligt att vi vill bli av med Bjärsas lön och en sådan som Rogne lär, trots att han inte alls är tillbaka i gammal god form efter skadan, ha intresse på sig speciellt om han får fortsatt förtroende i Norges trupp.
Bakom dessa har vi Hjalle, Salo och kan flytta ner Tom så någon mittback in behövs. Att Dyrestam d.y. inte lär få förtroendet efter utlåningen känns givet.
I det läget behövs en ny mittback, han kommer som bosman, lär inte ha i närheten av en Bjärsa/Rogne lön och är förhållandevis ung.

Det sägs ju nu igen att Tom kommer lämna, det snackades om det i somras med men det är på tapeten igen, jag tycker det är oerhört synd då jag hellre hade gjort mig av med Seb där om man ska välja spelare. Mads är given, Sabah utvecklas mer och mer och börjar otroligt nog få speltid och Tom kan ersätta där. Samtidigt är offensiv mitt/släpande forward den postion PAKA bör ha.

Kommer Hjalle få förlängt då? Han fick ju bara ett år, han håller väl helt ok nivå för allsvenskan(men inte direkt någon som bör starta i ett lag med högsta möjliga sportsliga ambitioner), men han börjar ju bli gråhårig nu. Sedan är han ju en trotjänare, ikon och kulturbärare.
2016-09-10, 08:20
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Kommer Hjalle få förlängt då? Han fick ju bara ett år, han håller väl helt ok nivå för allsvenskan(men inte direkt någon som bör starta i ett lag med högsta möjliga sportsliga ambitioner), men han börjar ju bli gråhårig nu. Sedan är han ju en trotjänare, ikon och kulturbärare.

Det är väl tradition att han får förlängt med ett år i dec varje år? Står inte det i våra stadgar?

Hjalle är inte en lysande spelare men det är ändå en kille som inte gnäller på sin sits, får 10-15 matcher/säsong och totalt sett inte har gjort det sämre än någon annan tredje/fjärde mittback vi haft under den tiden han varit hos oss.
Ser jag hellre andra spelare än Hjalle som spelare i mittlåset? Ja.
Är det realistiskt att vi kan ha så många bättre än Hjalle som tredje/fjärdealternativ som mittback med vår ekonomi? Nej.

Vi har haft många unga lovande mittbackar på väg upp men ytterst få har tagit chansen att komma före Hjalle.
2016-09-12, 17:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Verkar som att vi vunnit dragkampen om Dalkurds Jesper Nyholm. Trodde han var Batan-klar för Blåvitt så där ser man.

Tycker inte det behövs nån förstärkning på mittbacksplatserna men iofs lär ledningen göra mycket för att bli av med Hooiveld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in