2016-09-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Fast Astrid Lindgren fallet var ju troligtvis en naturlig död.

Hon föddes väldigt mycket för tidigt och en sjuksköterska gav henne ett saltdropp med för hög koncentration, något som ledde till att hon fick svåra hjärnskador och inte hade överlevt ändå.
Citera
2016-09-12, 16:42
Medlem
[quote=Merwinna|58457822]
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En barndomskamrat till kvinnans sambo berättar att barnet var efterlängtat och att paret utåt sett verkade ha det bra tillsammans.
– De såg verkligen fram emot att bli föräldrar. Jag tror verkligen inte att de har gjort något mot barnet. Absolut inte, säger vännen.

Jag tänker att sådana här människor (unga WT-mammor med röriga liv och relationer) mycket väl kan se fram emot att bli mammor. Av sina egna omogna och egoistiska skäl. Som att få en uppgift när man misslyckats med skolan och arbetslivet - man blir ju MAMMA! Och för att kunna ståta i snygga mammakläder, ta foton på gravidmagen och lägga ut på Facebook, o.s.v.. Och killen för tillfället kan mycket väl spela med. Verkligheten med ett spädbarn som skriker om nätterna och håller sina föräldrar vakna, ska matas med jämna mellanrum, måste bytas äckliga blöjor på, häver upp sin stämma när föräldrarna är mitt uppe i WoW, en dokusåpa på TV eller i sexakten o.s.v. ... är något helt annat.

http://www.expressen.se/kvallsposten/mamman-nekar-till-mord-pa-sitt-spadbarn/

"Kvinnan och den man, båda i 20-årsåldern, som misstänks för mord på spädbarnet är båda kända av polisen sedan tidigare."

"Enligt Skatteverket finns ingen bekräftad uppgift om vem som är far till barnet."

Minsann, minsann. Kanske Askunge-effekten som väntat, då..? Tänk om alla PK-tanter skulle lyssna på oss som har lite livserfarenhet och människokännedom!

Jag tycker att du verkar vara höjden av WT som inte har på fötterna innan du väljer att trycka ner någon annan. Typiskt ointelligenta människor att tro att Expres*en är en tillförlitlig källa

Om paret inte är gifta så kan det dröja innan Skatteverket tillhandahåller denna typ av uppgifter, för som nyblivna föräldrar har man liksom annat att tänka på den allra första tiden när man fått barn än att Skatteverket fått in några uppgifter!

Och att paret tidigare har haft med polisen att göra kan ju handla om någon mindre företeelse. Vem har inte gjort något hyss i tonåren liksom.

Jag tycker att det är helt förståeligt att man lägger ut foton på sitt barn på tex fb om man nu vill det. Tycker inte alls att det är WT på något sätt. Det är ju det största och finaste man har, ett mirakel. Så klart man vill visa hela världen vad man har! Dessutom såg mamman och pappan inte alls ut som några WT-personer utan snarare tvärtom!
Citera
2016-09-12, 16:43
Medlem
[quote=Den.smarta|58458585]
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Jag tycker att du verkar vara höjden av WT som inte har på fötterna innan du väljer att trycka ner någon annan. Typiskt ointelligenta människor att tro att Expres*en är en tillförlitlig källa

Om paret inte är gifta så kan det dröja innan Skatteverket tillhandahåller denna typ av uppgifter, för som nyblivna föräldrar har man liksom annat att tänka på den allra första tiden när man fått barn än att Skatteverket fått in några uppgifter!

Och att paret tidigare har haft med polisen att göra kan ju handla om någon mindre företeelse. Vem har inte gjort något hyss i tonåren liksom.

Jag tycker att det är helt förståeligt att man lägger ut foton på sitt barn på tex fb om man nu vill det. Tycker inte alls att det är WT på något sätt. Det är ju det största och finaste man har, ett mirakel. Så klart man vill visa hela världen vad man har! Dessutom såg mamman och pappan inte alls ut som några WT-personer utan snarare tvärtom!

Håller helt med dig och riktigt bra skrivet!
Citera
2016-09-12, 17:14
Medlem
Vice.s avatar
Är hennes fb stängd nu? (Eller jag som blockerats av henne?
Citera
2016-09-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vice.
Är hennes fb stängd nu? (Eller jag som blockerats av henne?

Jag kommer då in på både hennes FB och Instagram iaf
Citera
2016-09-12, 17:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Jag kommer då in på både hennes FB och Instagram iaf
Har du uppdaterat?
För såvitt jag kan se är den stängd nu.
Citera
2016-09-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har du uppdaterat?
För såvitt jag kan se är den stängd nu.

Nu verkar den vara borta :/ men inte hennes Instagram
Senast redigerad av LightMeUp80 2016-09-12 kl. 17:37.
Citera
2016-09-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Våld eller yttre våld är ganska synonymt då det gäller en 4 veckors bäbis!

Citat:
Ursprungligen postat av SandraPalenryd
Våld eller yttre våld. Vad är skillanden?

"Ganska synonymt". Antingen är det synonymt eller så är det inte synonymt.

Våld er en benämning på en hel del saker. Det kan innebära att man skrämmer, kränker och/eller skadar. Kort och gott är det en handling som skadar och den kan vara antingen fysisk eller psykisk men självklart både och.

Man brukar dela in det fysiska våldet (eller de fysiska skadorna) i inre och/eller yttre våld (eller skador).

När man pratar om yttre våld brukar det ses i form av blåmärken, hudavskrapningar, krossår och/eller skalpersingsskador.

Ibland syns det inte utanpå om någon drabbats av inre våld (eller skador). Exempelvis brutna ben.

När någon därför hävdar att flickan utsatts av yttre våld så förutsätter jag att läkaren har uppmärksammat tydliga skador på hennes kropp. Detta i form av blåmärken, hudavskrapningar, krossår och/eller skalperingsskador.

Sådär. Där är skillnaden.
Citera
2016-09-12, 17:57
Medlem
Om man ser bilderna på det hon lagt upp på sin dotter så verkar ju barnet inte direkt må dåligt eller vara sjukt? :-(
Citera
2016-09-12, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightMeUp80
Om man ser bilderna på det hon lagt upp på sin dotter så verkar ju barnet inte direkt må dåligt eller vara sjukt? :-(

Fast vad som finns inuti kroppen behöver inte nödvändigtvis synas utanpå. Speciellt inte på ett sådant litet barn. De sover ju mest hela tiden.
Citera
2016-09-12, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedReznikov
Fast vad som finns inuti kroppen behöver inte nödvändigtvis synas utanpå. Speciellt inte på ett sådant litet barn. De sover ju mest hela tiden.

Självklart behöver det inte synas att hin har skador inifrån men på bilderna ser hon då inte sjuk ut!
Citera
2016-09-12, 18:20
Medlem
Teori: kan hon ha skadats då pappan gav henne HLR? Att han tryckt så kraftigt att indre skador uppkommit?
Senast redigerad av LightMeUp80 2016-09-12 kl. 18:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in