Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Siffror från GT angående försäljningen av Engvall:
http://www.expressen.se/gt/sport/gustav-engvalls-nya-lon-efter-overgangen/
Om det stämmer är det verkligen en makalöst bra affär för vår del, så mycket har ju knappast Engvall levererat eller betytt för oss.
Jag tror på sådana siffror, sedan beror det väl på lite hur man räknar beträffande klausuler vid uppflyttning, mål etc. Klubben hade massa pengar, fönstret stängde snart och de behövde en forward. Förvisso visste säkert Bristol C om att vi behövde cash men samtidigt visste dom att flera anmält intresse...
Citat:
Ursprungligen postat av
Otrolig
Stämmer det att det har funnits ett intresse kring Elmander än någon annan klubb än ÖIS? Helt obegripligt med tanke på hur slut Elmander har varit ett bra tag.
Hur har Gren lyckats med det egentligen? Svart magi medelst knäna?
Det sägs ju att Galatasaray ville ha honom som 3-4e forward men det vete tusan. Sedan har säkerligen några lag "hört sig för" men hela det där med dispens för att ha sökt jobb är egentligen udda för kontraktslösa.
Om det nu är så att man tackar nej till andra klubbar men ändå får dispens för att spela i en annan klubb (i detta fall ÖIS) kan man ju låta kontraktet gå ut och redan ha valt klubb inofficiellt för att sedan tacka nej till flera andra genom att kräva saker som man inte får för att få gå till den klubb man ville från början.
Det skall ju inte direkt fungera så men det verkar ju lite som att det är så det fungerar i detta fall...
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Man kan ju dock se mycket mer i Engvall än vad man gjorde i DMK om ni frågar mig. Engvall har ett bredare register, stark och kvick samtidigt som tekniken inte är alls oäven och besluten oftast bra. Sedan har tyvärr skador sinkat honom i Blåvitt. Fungerade både i "spelet" och som target.
DMK var snabb, men efterbliven rent fotbollsmässigt.
ENDA anledningen att DMK gav så mycket var att han hade just den spetskvalitén i snabbheten och just sådana saker som snabbhet är ju hett eftertraktade. Sedan håller jag med om att Engvall är en mer "komplett" spelare men DMK tordes vara en av de bästa affärer vi gjort...