2016-08-31, 22:24
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag avstår från att kommentera trovärdigheten i det Wulcan skriver, för visst är man skeptisk, då det är en riktigt bra affär om det stämmer, allt är spekulationer tills man får läsa årsredovisningen.

Det som påstås om Engvalls personliga kontrakt låter dock inte speciellt märkvärdigt, utan snarare hyfsat marknadsanpassat. Säg att han får en sign on på 4-5 miljoner, då är han nere på en grundlön som ligger strax under förra årets snitt.

Nej men summorna stämmer säkert, jag tycker bara att de är orimliga, ser ingen storhet alls i Engvall. Men sen är jag inte scout på elitnivå i europeisk fotboll.
2016-08-31, 23:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Nej men summorna stämmer säkert, jag tycker bara att de är orimliga, ser ingen storhet alls i Engvall. Men sen är jag inte scout på elitnivå i europeisk fotboll.

Sådana vanskligheter får överlämna till Ville91. Han har kanske en spelstil, när han är frisk, som passar i BC. Just att han har en benägenhet att bli skadad så är kanske inte Championship rätt liga.
2016-08-31, 23:40
Bannlyst
Citat:
Sunderland betala 20 miljoner för DMK.
2016-09-01, 00:05
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av GETSTRONG
Sunderland betala 20 miljoner för DMK.

Man kan ju dock se mycket mer i Engvall än vad man gjorde i DMK om ni frågar mig. Engvall har ett bredare register, stark och kvick samtidigt som tekniken inte är alls oäven och besluten oftast bra. Sedan har tyvärr skador sinkat honom i Blåvitt. Fungerade både i "spelet" och som target.

DMK var snabb, men efterbliven rent fotbollsmässigt.
2016-09-01, 08:56
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Siffror från GT angående försäljningen av Engvall:

http://www.expressen.se/gt/sport/gustav-engvalls-nya-lon-efter-overgangen/

Om det stämmer är det verkligen en makalöst bra affär för vår del, så mycket har ju knappast Engvall levererat eller betytt för oss.

Jag tror på sådana siffror, sedan beror det väl på lite hur man räknar beträffande klausuler vid uppflyttning, mål etc. Klubben hade massa pengar, fönstret stängde snart och de behövde en forward. Förvisso visste säkert Bristol C om att vi behövde cash men samtidigt visste dom att flera anmält intresse...

Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Stämmer det att det har funnits ett intresse kring Elmander än någon annan klubb än ÖIS? Helt obegripligt med tanke på hur slut Elmander har varit ett bra tag.

Hur har Gren lyckats med det egentligen? Svart magi medelst knäna?

Det sägs ju att Galatasaray ville ha honom som 3-4e forward men det vete tusan. Sedan har säkerligen några lag "hört sig för" men hela det där med dispens för att ha sökt jobb är egentligen udda för kontraktslösa.
Om det nu är så att man tackar nej till andra klubbar men ändå får dispens för att spela i en annan klubb (i detta fall ÖIS) kan man ju låta kontraktet gå ut och redan ha valt klubb inofficiellt för att sedan tacka nej till flera andra genom att kräva saker som man inte får för att få gå till den klubb man ville från början.
Det skall ju inte direkt fungera så men det verkar ju lite som att det är så det fungerar i detta fall...

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Man kan ju dock se mycket mer i Engvall än vad man gjorde i DMK om ni frågar mig. Engvall har ett bredare register, stark och kvick samtidigt som tekniken inte är alls oäven och besluten oftast bra. Sedan har tyvärr skador sinkat honom i Blåvitt. Fungerade både i "spelet" och som target.

DMK var snabb, men efterbliven rent fotbollsmässigt.

ENDA anledningen att DMK gav så mycket var att han hade just den spetskvalitén i snabbheten och just sådana saker som snabbhet är ju hett eftertraktade. Sedan håller jag med om att Engvall är en mer "komplett" spelare men DMK tordes vara en av de bästa affärer vi gjort...
2016-09-02, 20:23
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Elmanders dispensansökan att få spela för ÖIS avslås.

"-Han har inte uttömt alla möjligheter för att få ett avtal, säger tävlingskommitténs ordförande Gerhard Sager till Fotbollskanalen"
2016-09-03, 08:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Elmanders dispensansökan att få spela för ÖIS avslås.

"-Han har inte uttömt alla möjligheter för att få ett avtal, säger tävlingskommitténs ordförande Gerhard Sager till Fotbollskanalen"

Det känns föga förvånande faktiskt. Han har ju tränat med ÖIS i ett par månader iaf och man kan ju undra varför ÖIS ej skrev kontrakt tidigare med honom?
2016-09-03, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det känns föga förvånande faktiskt. Han har ju tränat med ÖIS i ett par månader iaf och man kan ju undra varför ÖIS ej skrev kontrakt tidigare med honom?

Precis.
Det är ju inte så det skall gå till att man väntar till fönstret stänger och upptäcker att inget bättre alternativ dök upp och då ansöka om dispens.
2016-09-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Det är Johan själv som dröjt med sitt beslut. Klubben har som sagt varit i kontakt med honom i månader. Att han har tränat i månader stämmer dock inte, snarare ett par veckor.

Det som är märkligt är att Elmander inte fick dispens när Boo-Wiklander fick det i våras. Han nobbade erbjudande från bland annat Öis när fönstret var öppet men fick sedan tillåtelse att gå till Hammarby efter att det var stängt.
2016-09-03, 16:13
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Det är Johan själv som dröjt med sitt beslut. Klubben har som sagt varit i kontakt med honom i månader. Att han har tränat i månader stämmer dock inte, snarare ett par veckor.

Det som är märkligt är att Elmander inte fick dispens när Boo-Wiklander fick det i våras. Han nobbade erbjudande från bland annat Öis när fönstret var öppet men fick sedan tillåtelse att gå till Hammarby efter att det var stängt.
Kanske inte visat att han sökt jobb på samma sätt som DBW, och enligt den här artikeln nobbade flera allsvenska klubbar honom, och då räknar man säkert bort klubbar i lägre divisioner.

http://www.fotbolldirekt.se/2016/04/16/pa-fd-spelet-bakom-bajens-extravarvning-han-kontaktade-5-6-olika-klubbar/
2016-09-03, 20:52
Medlem
girigfans avatar
Snälla, använd inga förkortningar på allsvenska spelare.
2016-09-04, 08:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos

Kanske inte sträck men det är allt längre än nån vecka.
Oavsett så har det ju framgått att han inte sökt jobb aktivt och då skall man inte få dispens.
Lite som att du inte får a-kassa om du inte varit "aktivt arbetssökande"...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in