2016-09-12, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drakvinden2016
Kan mycket väl vara så. Men barnet verkar vara döpt/namngiven eller tänkt att bli det och fått killens efternamn. Står så på mammans facebook.

vart står det att barnet är döpt/namngiven? Jag kan inte hitta det...
Citera
2016-09-12, 13:03
Medlem
Ninsos avatar
Barnet är bara en månad gammalt, min dotter hade inte heller en pappa på pappret förrän vid ca 2 månaders ålder. Man måste till socialkontoret och skriva papper. Byråkrati helt enkelt, det kan ta tid beroende på när socialtjänsten i ens stadsdel har tid. Behöver inte betyda att det finns en konflikt eller att fadern är okänd.

Edit: under förutsättning att föräldrarna är ogifta. Är mamman gift så blir maken automatiskt barnets pappa.
Citera
2016-09-12, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilmawin

Jag påstår inte att barnet är döpt eller namngivet.
Du hittar barnets namn strax under mammans profilbild.
Citera
2016-09-12, 13:25
Medlem
Utpeka inte personer förens det finns bevis på att dessa människor nu har mördat barnet eller om dom nu är oskyldiga. Men visst kan även jag tycka det är misstänksamt då dom är anhållna för mord!
Citera
2016-09-12, 13:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmawin
Namngiven - barnet har fått ett namn som har eller skall meddelas till folkbokföringen. Döpt är ju något annat - en fristående ceremoni.
Citera
2016-09-12, 13:28
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Kom inte och snacka juridik i denna tråden också, när du så uppenbart har fel i varenda tråd när de gäller juridik.

Rätten dömde honom för att han brukade mer våld än vad nöden krävde, alternativt att han var den ende som misshandlade. Punkt.
Han har rätt. Om du blir nerslagen sen går gm går därifrån. Du reser dig och springer ikapp honom o slår honom. Så är de inte nördvärn. Bara om du slår för att komma undan ett angrepp, utan att använda mer våld en att du värjer dig. Att slå tillbaka är inte nödvärn.
Citera
2016-09-12, 13:31
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Han har rätt. Om du blir nerslagen sen går gm går därifrån. Du reser dig och springer ikapp honom o slår honom. Så är de inte nördvärn. Bara om du slår för att komma undan ett angrepp, utan att använda mer våld en att du värjer dig. Att slå tillbaka är inte nödvärn.

Exakt. Och av domen kan man utläsa att han använde mer våld än nöden krävde, alternativt var den ende som slog.
Citera
2016-09-12, 13:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Exakt. Och av domen kan man utläsa att han använde mer våld än nöden krävde, alternativt var den ende som slog.
Och att han var 16 år -- för fem år sedan.

Knappast Kalle knogjärn man talar om .
Citera
2016-09-12, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och att han var 16 år -- för fem år sedan.

Knappast Kalle knogjärn man talar om .

Killen han gav en fläskläpp (enligt domen) var under 15 år.
Citera
2016-09-12, 13:38
Medlem
micro113s avatar
En barndomskamrat till kvinnans sambo berättar att barnet var efterlängtat och att paret utåt sett verkade ha det bra tillsammans.
– De såg verkligen fram emot att bli föräldrar. Jag tror verkligen inte att de har gjort något mot barnet. Absolut inte, säger vännen.

[...]
Barndomsvännen beskriver mannen som väldigt snäll och trevlig.
– Om något har hänt måste det ha varit ett misstag. Han skulle aldrig göra barnet illa.
Paret har varit tillsammans i flera år och flyttade till en lägenhet när kvinnan blev gravid.
En granne som Aftonbladet pratat med upplevde dem som vilket ungt par som helst:
– De var alltid trevliga när man mötte dem och glada för den nya lägenheten.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23504486.ab

I de inledande förhören har kvinnan nekat till brott. Det uppger hennes ombud Torgny Dahlberg för Aftonbladet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23506540.ab
Citera
2016-09-12, 13:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakvinden2016
Killen han gav en fläskläpp (enligt domen) var under 15 år.
Vet du vad domen säger mer? Om det är så att han hoppat på killen oprovocerat, eller om det handlar om ett bråk mellan två unga?
Citera
2016-09-12, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vet du vad domen säger mer? Om det är så att han hoppat på killen oprovocerat, eller om det handlar om ett bråk mellan två unga?
Det står att han uppsåtligen gav G*ran W en fläskläpp.
Straffet blev några timmars samhällstjänst och några hundralappar till brottsofferfonden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in