2016-09-11, 21:38
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Skulle tömma stugan – då blev de mördade

Föräldrarna hade köpt en lyxig husbil och skulle sälja sommarstugan – den mordmisstänkta dotterns oas.

Föräldrarna ska ha varit på plats för att tömma stugan.

Då misstänks den 41-åriga dottern ha besökt sitt älskade tillhåll igen – för att mörda dem.

Polisen misstänker att det var den 41-åriga dottern som hade återkommit till sommarstugan för att ta sina föräldrar av daga. Teorin är att hon följde efter sin 18-årige pojkvän in i sommarstugan – för att se till att han utförde mordordern.

Pappans dödskamp gick snabbt. Knivskadorna var svåra.

– Men mamman vaknade av att hon blev knivhuggen, säger en person med insyn i mordutredningen.

http://www.expressen.se/nyheter/skulle-tomma-stugan--da-blev-de-mordade/
Citera
2016-09-11, 21:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Snyggt jobbat tantis.

Detta säger att det är en realisationsvinst på 375 000 :-. Skatten på detta uppgår till 112 200:- och resten är peanuts i sammanhanget. Har svårt (läs omöjligt) att tro att detta är anledningen för att skapa ett kapital för Johanna.
Nja, vi vet väl inget om hur mycket de ev. pyntat in i huset i form av renoveringar etc som minskar vinsten, och därmed skatten. Vad säger att de inte köpt bostadsrätter till ett sammanlagt pris som gör att de kunde få uppskov med reavinstskatten etc.
Men jag håller med, låter inte som starten till byggandet av ett ekonomiskt imperium
Citera
2016-09-11, 21:57
Medlem
Citat:
Snyggt jobbat tantis.

Detta säger att det är en realisationsvinst på 375 000 :-. Skatten på detta uppgår till 112 200:- och resten är peanuts i sammanhanget. Har svårt (läs omöjligt) att tro att detta är anledningen för att skapa ett kapital för Johanna.

Låter mer som att maken vill avsluta alla "förtöjningar" med JM
Citera
2016-09-11, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Så sant, men avin måste skickas till en adressat och i detta fall bör det varit till samma adress som förmånstagaren. Betalare av försäkringspremien måste uppges vid tecknandet, att någon "random" person betalat är inte speciellt troligt med tanke på IFs misstanke om oegentligheter.
Vid tecknandet måste alltså betalare anges och förmånstagare + försäkrad skriva under. Det är väl här man kan misstänka att Akis underskrift är förfalskad.
Försäkringen gäller bara så länge man är gift eller sambo. Är de försäkrade inte gifta skulle det kunna bli problem, för om ena sambon är avliden och samboförhållandet upphört gäller det för försäkringsbolaget att veta det.
I det här fallet hade inte skilsmässan påbörjats för att en viss person ville göra en sak först...

Som jag tidigare skrivit har IF som företag inget att vinna,, eller förlora, på att betala ut ersättning.
Liv-delen av ett försäkringsbolag får inte drivas i vinstsyfte, alla pengar utom förvaltningskostnaderna är kundernas gemensamma tillgång utom kontroll för IF.
Man kan däremot se bolagets förvaltning som ett uppdrag. Att rättvist och till så låga kostnader som möjligt försäkra sina kunder. Misstänker man oegentligheter måste man agera och eventuellt polisanmäla.

Man bör känna till detta innan fantasin skenar iväg, det har skrivits sida upp och ner av vissa postare om IF:s ovilja att betala på grund av girighet. Dessa påståenden är naturligtvis helt ogrundade.
Och, nej jag jobbar inte på IF.. eller ens inom försäkringsbranschen.

Nej, de 25 miljonerna gick inte direkt på IFs resultaträkning. Jag vet inte hur mycket de tar ut för förvaltningen i avgifter på ditten och datten. Någon eller några miljoner/år på 25 miljoner? Orkar inte kolla och det är kanske inte det viktiga. Det viktiga är att de inom ramen för sitt uppdrag befinner sig i en ekonomisk tvist, ett civilmål, med JM och deras agerande ska ses mot bakgrund av detta. Att de utreder validiteten i en försäkring och att de polisanmäler oegentligheter är helt OK. Men deras uttalanden i pressen måste utsättas för källkritik, och i detta sammanhang måste man utgå från att det de meddelar pressen är sådant som stärker deras mål och att de utelämnar sådant som talar till motpartens fördel.

Edit: nä 25 mille var väl lite mycket. Var väl 2,5 miljoner och intäkterna blir då en tiondel av det ovan sagda. Likväl, slutsatserna gäller.
Senast redigerad av Refraktor 2016-09-11 kl. 22:28.
Citera
2016-09-11, 22:07
Medlem
Butteris avatar
Lite skvaller i mellanspelet!

JM (AKA JF) var tydligen allätare 2008

http://de.netlog.com/johanna7515
Citera
2016-09-11, 22:14
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nja, vi vet väl inget om hur mycket de ev. pyntat in i huset i form av renoveringar etc som minskar vinsten, och därmed skatten. Vad säger att de inte köpt bostadsrätter till ett sammanlagt pris som gör att de kunde få uppskov med reavinstskatten etc.
Men jag håller med, låter inte som starten till byggandet av ett ekonomiskt imperium

Skojar du? Tror du att Johanna hade jublat över 262 000 plus de eventuellt övriga renoveringsersättningarna som skulle tillkomma. Njäe. Kanske inte.
Citera
2016-09-11, 22:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Skojar du? Tror du att Johanna hade jublat över 262 000 plus de eventuellt övriga renoveringsersättningarna som skulle tillkomma. Njäe. Kanske inte.
Nä, jag är helt seriös. Vi vet inte vad den faktiska reavinsten blev. Och jag tvivlar på att den, även om den var oavkortad (men några renoveringar hittar man alltid efter 3 års innehav), var orsaken till någon mordplan. Var jag otydlig?
Citera
2016-09-11, 22:21
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Låter mer som att maken vill avsluta alla "förtöjningar" med JM

Så kan det ju vara men Johanna ville nog vara säker på att både hennes och hans ekonomiska hälft skulle stanna hos henne. Den misstanken är ju högst förstärkt nu.
Citera
2016-09-11, 22:23
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Nä, jag är helt seriös. Vi vet inte vad den faktiska reavinsten blev. Och jag tvivlar på att den, även om den var oavkortad (men några renoveringar hittar man alltid efter 3 års innehav), var orsaken till någon mordplan. Var jag otydlig?

Absolut inte otydlig. Jag förstår vad du menar men har lite svårt för att tro att Johanna skulle nöja sig med dessa "korvören".

Ha det...
Citera
2016-09-11, 22:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Absolut inte otydlig. Jag förstår vad du menar men har lite svårt för att tro att Johanna skulle nöja sig med dessa "korvören".

Ha det...
Haha, nu har jag i två inlägg sagt att jag inte tror att det var dessa korvören/kronor som var orsaken. Jag tror alltså att vi faktiskt är överens om det.
Men OK... ha det
Citera
2016-09-11, 22:30
Medlem
Citat:
Haha, nu har jag i två inlägg sagt att jag inte tror att det var dessa korvören/kronor som var orsaken. Jag tror alltså att vi faktiskt är överens om det.
Men OK... ha det

Nä, tog hon livet av honom var det antingen för försäkringspengarna eller i ett plötsligt vredesutbrott.
Citera
2016-09-11, 22:39
Medlem
Citat:
Så kan det ju vara men Johanna ville nog vara säker på att både hennes och hans ekonomiska hälft skulle stanna hos henne. Den misstanken är ju högst förstärkt nu.

Hon ville ha betydligt mer. Hon tecknade en livförsäkring.

Hon kände sig troligen kränkt av att han skulle lämna henne. Det skulle kosta honom rejält...

Pappan sa också Nej, när sexskandalen dök upp... Det kostade honom rejält...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in