Citat:
Ursprungligen postat av
SGDF
Det blir andra gången nu, som jag ber dig leta upp i förhör vad AH säger. Jag kan inte hitta din information, har du tillgång till andra uppgifter än mig?
Att jag reagerat två gånger, beror på att AH är mitt favoritvittne: Ingen lämnar så säkra signalement, eller så detaljerad beskrivning av händelseförloppet efter skotten som hon!
http://www.itdemokrati.nu/page36l.html
Var säger AH, att hon sett GM vända sig om?
Jag lyssnade igenom avsnittet på rättegångspodden och du har rätt, hon ser honom bara med ansiktet in mot gränden. Men i just detta sammanhang gör det ingen skillnad:
- Lisbet hör smällar och ser OP falla
- hon tittar upp och ser man vid Dekorima (ifrågasatt) samt en man i beige (ej ifrågasatt) "30 meter" bort (jag gissar 10-15 meter bort vid reklampelaren)
- mannen i beige går förbi LOP innan Stefan Glans och Anna Hage kommer fram
- Anna Hage såg den flyende en bit bort i gränden innan hon kom fram till LOP
Eftersom mannen i beige gick mot Kungsgatan måste han ha gått förbi bilen som AH satt i men hon har inte uppgivit att hon sett denne man. Det kan hända att IM stundtals förväxlar Dekorima-mannen med mannen i beige, för han har uppgivit att efter att DM tog några steg bakåt så gick han mot trottoaren och runt LOP innan han började gå in mot gränden.
Sammanfattningsvis, DM måste ha varit kvar till andra skottet avlossats och LP kan ha satt sig på knä och tittat upp nästan omedelbart mot mannen. Att hävda att hon inte KAN ha sett mannen stirra på henne är besynnerligt.