Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-09-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Personen i klippet sa precis varför det klassas som terrorism, och det är inte pga apostasi. Du måste först vara muslim för att kunna begå apostasi inom islam.

Islam dömer döden för att LÄMNA islam, inte för att inte tillhöra.

Ska även nämnas att jag inte tror det finns stöd för det i koranen, osäker.
Exakt, alla föds automatiskt in i en muslimsk familj som saudisk medborgare, något annat finns inte. Väljer man att förneka islam - t ex genom att bli ateist - så har man också sagt nej till shahadan: Det finns bara en Gud, och Muhammed är hans profet. Dvs apostasi. Hånar man islam så blir det blasfemi, så det kan vara en suddig linje mellan apostasi och blasfemi.

Varför är du så ivrig att försvara sharia förresten? Muzzla?
Citera
2016-09-07, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Exakt, alla föds automatiskt in i en muslimsk familj som saudisk medborgare, något annat finns inte. Väljer man att förneka islam - t ex genom att bli ateist - så har man också sagt nej till shahadan: Det finns bara en Gud, och Muhammed är hans profet. Dvs apostasi. Hånar man islam så blir det blasfemi, så det kan vara en suddig linje mellan apostasi och blasfemi.

Varför är du så ivrig att försvara sharia förresten? Muzzla?

Men om du tex flyttar till Saudi, och är ateist, så har du inte lämnat islam. Dessutom, enligt Saudisk islam, och enligt nästan all islam, så finns inte indirekt synd etc. DVS, om du inte accepterat islam till att börja med räknas du inte som muslim. Det räcker inte att födas.

Jag försvara KORREKTHET, inte Islam. Ska man kritisera något ska man fan göra det utifrån kunskap.
Citera
2016-09-07, 10:48
Medlem
Citat:
Jag försvara KORREKTHET, inte Islam. Ska man kritisera något ska man fan göra det utifrån kunskap.
Du svamlar, alla föds in i islam i sharialänder, om föräldrarna är muslimer. Och det är den enda religion som tillåts i Saudi (gästarbetare exkluderade). Den som blir ateist i det läget har därmed lämnat tron, och begått apostasi. Läs på.
Citera
2016-09-07, 11:57
Medlem
Citat:
Du svamlar, alla föds in i islam i sharialänder, om föräldrarna är muslimer. Och det är den enda religion som tillåts i Saudi (gästarbetare exkluderade). Den som blir ateist i det läget har därmed lämnat tron, och begått apostasi. Läs på.

Well, inte enligt den huvudsakliga källa till Islam (Koranen). Och så vitt jag vet inte heller enligt dessa länders lagar. Tycker det som sagt är ganska visande att ingen kan peka på en enda avrättning.

"Accurate religious demographics are difficult to obtain in Saudi Arabia (...) there are believed to be at least 1.5 million Christians living in the country."
https://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_Saudi_Arabia
Citera
2016-09-07, 15:27
Medlem
Citat:
Well, inte enligt den huvudsakliga källa till Islam (Koranen). Och så vitt jag vet inte heller enligt dessa länders lagar. Tycker det som sagt är ganska visande att ingen kan peka på en enda avrättning.

"Accurate religious demographics are difficult to obtain in Saudi Arabia (...) there are believed to be at least 1.5 million Christians living in the country."
https://en.wikipedia.org/wiki/Christianity_in_Saudi_Arabia
Gästarbetare... Försök du konvertera till kristendom från islam i Saudiarabien. Chopp, huvudet kortare.
Citera
2016-09-08, 10:35
Medlem
Citat:
Gästarbetare... Försök du konvertera till kristendom från islam i Saudiarabien. Chopp, huvudet kortare.

Som sagt, hittills har ingen i tråden kommit med ett enda exempel där detta faktiskt har hänt.
Citera
2016-09-08, 15:37
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Som sagt, hittills har ingen i tråden kommit med ett enda exempel där detta faktiskt har hänt.

Vad är det här om? Har sett det här tjafset en stund, och förstår inte vad du håller på med. Det är väl ingen hemlighet att Saudiarabien har dödsstraff, och att de har det bl a mot att offentligt visa kristendom (som att bära ett kors i halskedja). Om du googlar hittar du träffar direkt. Liveleak kan bjussa på någon smygfilmad avrättning. Här är en träff i mängden:

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/saudi-arabia-99-death-penalty-execution-capital-punishment-middle-east-a7148031.html

Citat:
Crimes punishable by beheading, stoning or firing squad in Saudi Arabia include: blasphemy, drug offences, adultery, murder, armed robbery, rape and false prophecy.
Citera
2016-09-10, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vad är det här om? Har sett det här tjafset en stund, och förstår inte vad du håller på med. Det är väl ingen hemlighet att Saudiarabien har dödsstraff, och att de har det bl a mot att offentligt visa kristendom (som att bära ett kors i halskedja). Om du googlar hittar du träffar direkt. Liveleak kan bjussa på någon smygfilmad avrättning. Här är en träff i mängden:

http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/saudi-arabia-99-death-penalty-execution-capital-punishment-middle-east-a7148031.html

Ja det har jag aldrig ifrågasatt. JAg bad om ett specifikt fall där en ateist har blivit avrättad för att vara ateist.
Citera
2016-09-10, 11:34
Medlem
Citat:
Ja det har jag aldrig ifrågasatt. JAg bad om ett specifikt fall där en ateist har blivit avrättad för att vara ateist.

Eftersom du gör gällande att det skulle vara möjligt att få uppgift om i vilken utsträckning som Saudiarabien tillämpar sin lag om dödsstraff för apostasi kan vi väl börja med att du berättar (helst länkar till) vilka sökbara case law-verktyg som Saudiarabien har för att kunna hitta just de avgörandena.

För det kan väl inte vara så att du bara hänför dig till tidningsuppgifter?
Citera
2016-09-11, 14:15
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
När får vi se nåt liknande här?
Jag anmäler mej frivilligt som slöjryckare.

Sedan burkiniförbudet införts på flera håll i Frankrike har polisen gått hårt åt muslimska kvinnor.
Nu kommer bilder från stranden i semesterorten Nice på där polis beväpnad med pepparsprej tvingar en kvinna att ta av sig sin hijab.

Nice förbjuder burkinin
”Det var våldsam stämning”
I Cannes tvingades en annan kvinna att lämna stranden och betala böter för att hon bar hijab.
– Jag tänkte inte ens bada, bara doppa mina fötter, säger kvinnan.
Hon visste inte om att det fanns ett förbud och kläderna täckte inte hennes ansikte.
En fransk journalist på plats såg poliserna rikta pepparsprej även mot henne och människor omkring började skrika åt kvinnan att hon inte var välkommen i Frankrike.
– Det var ganska våldsam stämning. Jag hade känslan av att de skulle ge sig på en kvinna som bara satt på marken och grät tillsammans med sin dotter, säger journalisten Mathilde Cusin till Franska 4TV.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23397202.ab

Faktum är att detta såg jag redan på 90-talet faktiskt och då menar jag bokstavligen talat. (Svar på det fetmarkerade)

Är dock av uppfattningen att det endast gynnar eliten med ökade splittringar och grupperingar i samhället då grupper ställs mot varandra istället för ett enat folk mot just eliten. Denna drygt 2000 år gamla strategi är även känd som: "Divide and conquer" eller "Divide et impera" på latin.

Förstår utan tvekan irritationen som finns och växer, men tror det är mer gynsamt att markera mot de individer som begår oacceptabla övertramp.

Att ge sig på random invandrare, i detta fall uteslutande tjejer... kommer bara leda till att problemen ökar. För alla.

Konsekvenser bör rimligen ske mot de som gjort fel/betett sig illa och i proportion till detta.

Är man en person av karaktär med starka principer & genuin moral säger man ifrån alt agerar även om man "tillhör samma grupp". Detta väldigt konstruktivt och ytterst respektgivande.

Exempel på detta kan vara att en invandrare ser att en annan invandrare beter sig illa t.ex. tafsar på nån tjej och väljer att agera på lämpligt sett för att sätta stopp för det.

Ett annat exempel skulle kunna vara när någon beter sig illa mot en invandrare av enda skälet att personen är eller ser ut att vara en invandrare och agerar på lämpligt sätt.

Notera att jag inte menar att jämföra situationerna utan vill mer lufta fram poängen med civilkurage.

De som har detta "mod" medfött eller vågar stå upp för sig själv och andra kan jag lova kommer vinna både genuin respekt och popularitet hos de flesta individer oavsett ev grupperingar.

Detta är även ett effektivt sett att vända den onda spiralen som annars bara göder IS-terrorister, invandrarfientlighet/svenskfientlighet och rasism m.m. (Notera att jag skiljer på fientlighet och rasism då det inte är samma sak samt att många kopplar rasism till något som bara skulle återfinnas hos etniska svenskar vilket självklart inte är fallet.)

Men de flesta människor är tyvärr för fega för det. Flockmentalitet (Gruppmentalitet) när den är som värst och många har svårast att tänka självständigt samt vågar sällan "gå mot strömmen". Detta gäller naturligtvis såväl invandrare som svenskar.

Helt klart en ond spiral som är ytterst destruktiv för alla utom en liten grupp i samhället. Tror dock inte det blir något "raskrig" eller religionskrig i större skala som vissa talar om ibland. Detta av flera anledningar men det hör inte hemma i denna tråd.

Avslutningsvis vill jag belysa de faktum att politiker + msm är de som står bakom all jävla fientlighet mellan folket. Men det är vårt ansvar att se till att dessa dårar aldrig någonsin får någon som helst makt igen samt straffas för de folkbrott som har begåtts. Efter det kan vi börja skapa ett samhälle värt namnet, där vi kan känna att "här vill vi vara" och "här mår man bra".
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2016-09-11 kl. 14:20.
Citera
2016-09-11, 14:55
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420istheonlyhope
Faktum är att detta såg jag redan på 90-talet faktiskt och då menar jag bokstavligen talat. (Svar på det fetmarkerade)

Är dock av uppfattningen att det endast gynnar eliten med ökade splittringar och grupperingar i samhället då grupper ställs mot varandra istället för ett enat folk mot just eliten. Denna drygt 2000 år gamla strategi är även känd som: "Divide and conquer" eller "Divide et impera" på latin.

Förstår utan tvekan irritationen som finns och växer, men tror det är mer gynsamt att markera mot de individer som begår oacceptabla övertramp.

Att ge sig på random invandrare, i detta fall uteslutande tjejer... kommer bara leda till att problemen ökar. För alla.

Konsekvenser bör rimligen ske mot de som gjort fel/betett sig illa och i proportion till detta.

Är man en person av karaktär med starka principer & genuin moral säger man ifrån alt agerar även om man "tillhör samma grupp". Detta väldigt konstruktivt och ytterst respektgivande.

Exempel på detta kan vara att en invandrare ser att en annan invandrare beter sig illa t.ex. tafsar på nån tjej och väljer att agera på lämpligt sett för att sätta stopp för det.

Ett annat exempel skulle kunna vara när någon beter sig illa mot en invandrare av enda skälet att personen är eller ser ut att vara en invandrare och agerar på lämpligt sätt.

Notera att jag inte menar att jämföra situationerna utan vill mer lufta fram poängen med civilkurage.

De som har detta "mod" medfött eller vågar stå upp för sig själv och andra kan jag lova kommer vinna både genuin respekt och popularitet hos de flesta individer oavsett ev grupperingar.

Detta är även ett effektivt sett att vända den onda spiralen som annars bara göder IS-terrorister, invandrarfientlighet/svenskfientlighet och rasism m.m. (Notera att jag skiljer på fientlighet och rasism då det inte är samma sak samt att många kopplar rasism till något som bara skulle återfinnas hos etniska svenskar vilket självklart inte är fallet.)

Men de flesta människor är tyvärr för fega för det. Flockmentalitet (Gruppmentalitet) när den är som värst och många har svårast att tänka självständigt samt vågar sällan "gå mot strömmen". Detta gäller naturligtvis såväl invandrare som svenskar.

Helt klart en ond spiral som är ytterst destruktiv för alla utom en liten grupp i samhället. Tror dock inte det blir något "raskrig" eller religionskrig i större skala som vissa talar om ibland. Detta av flera anledningar men det hör inte hemma i denna tråd.

Avslutningsvis vill jag belysa de faktum att politiker + msm är de som står bakom all jävla fientlighet mellan folket. Men det är vårt ansvar att se till att dessa dårar aldrig någonsin får någon som helst makt igen samt straffas för de folkbrott som har begåtts. Efter det kan vi börja skapa ett samhälle värt namnet, där vi kan känna att "här vill vi vara" och "här mår man bra".

Jag tycker inte att det är att ställa grupper mot varandra när det är grupperna själv som orsakar splittringen.
En liten grupp som vill samexistera i en större grupp orsakar splittring när den inte förstår att pejla in och respektera normen hos den större gruppen.
Jag vet inte vem som menas med "eliten"?
Att denna lilla grupp som föraktar och vägrar att anamma den större gruppens normer skulle vilja samarbeta mot nånting över huvud taget känns tveksamt. Det visar väl historien?
Citera
2016-09-11, 16:07
Medlem
420istheonlyhopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag tycker inte att det är att ställa grupper mot varandra när det är grupperna själv som orsakar splittringen.
En liten grupp som vill samexistera i en större grupp orsakar splittring när den inte förstår att pejla in och respektera normen hos den större gruppen.
Jag vet inte vem som menas med "eliten"?
Att denna lilla grupp som föraktar och vägrar att anamma den större gruppens normer skulle vilja samarbeta mot nånting över huvud taget känns tveksamt. Det visar väl historien?

Tror du att det är grupperna själva som orsakar splittringen helt ärligt?

En slump med alla krig i irak, afganistan, libyen, syrien.. krigen mot terrorismen
En slump att dom som kommer är från just dessa områden?

Bara en felberäkning att det skulle bli kaos och att det skulle resultera i massa flyktingar där man lyckats vilseleda folken i alla "parter" till att hata varandra istället för dessa jävla dårar som styr..

Dom spelar schack med folket och vinner enkelt genom att ställa folk mot varandra.. och de flesta är för upptagna med att "jaga pengar" för att försörja sig så de flesta har inte tid att sätta sig in i allt som sker och varför det sker.

INGENTING SOM SKER ÄR EN SLUMP Kunde jag förstå detta för flera år sen så lovar jag att det är PLANERAT och MEDVETET sedan länge.

Det är riktigt deprimerande att se hur dom så enkelt förstör för exakt ALLA. Vissa extremister skyller allt på alla vita män. Andra extremister skyller allt på alla "Muslimerna". Vissa bryr sig inte alls för dom hinner inte ens fatta att hela världen raseras.

Kan GARANTERA dig att dom spelar folk mot varandra... och dom som gör detta mot HELA VÄRLDEN är de sanna fienderna.

Det jag inte förstår är hur inte alla kan förstå detta självklara....

Vi blir rövknullade allihopa det är en sak som är säker... och detta är bara möjligt eftersom så stora delar av befolkningarna på de flesta delar av denna planet är sönderbombade med propaganda och mer eller mindre hjärntvättade. D.v.s. enda chansen är att folk börjar vakna upp från alla lögner och ser de egentligen väldigt tydliga korrelationer till de som sker..

Vi har blivit helt psykiskt våldtagna till en grad som är riktigt svår att ens tänka sig. Man talar om propaganda under ww2 som ett fenomen som man slutade utveckla och helt plötsligt upphörde. Sanningen är nog raka motsatsen. Aldrig någonsin har människorna på denna planet varit så vilseledda som idag.

Detta är liksom inte några jävla konspirationsteorier. Det är som att dom som styr kan göra precis vad som helst för vi är helt inkapabla till att förstå någonting på en nivå som är värd att tala om.

Att vi låter dom göra såhär är helt jävla ofattbart! Folk börjar vakna.. men det har ju gått flera år och de flesta fattar fortfarande ingenting

Kanske är så att vi förtjänar de som kommer för att vi var inkapabla till att förstå och göra det som krävdes.. Men det är förjävligt och bara tanken på vår oförmåga till att förstå och göra något åt saken.. ja det går liksom inte att bara släppa.

Samtidigt kan man inte låta bli att känna en viss avsky för att folk är så fördummade att dom hellre kollar på idol eller big brother än DETTA. Vad är mest relevant liksom. Tror inte folk vågar förstå allvaret samt ansvaret man har.

Innerst inne vet alla sanningen tror jag... fattar bara inte hur fan lyckas förtränga den. Alla vet till exempel att politiker är falska lögnare... Trots detta faktum så låter vi dom strya. Vissa tror till och med fortfarande på att förändring går att rösta fram
Senast redigerad av 420istheonlyhope 2016-09-11 kl. 16:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in