Citat:
Ursprungligen postat av
ps870
+1. Jag slutar aldrig att förvånas över kinaskräpförespråkarna obildbarhet/ sinnesslöhet. Jag håller med om att min Vision X ramp är något dyr. Men jag vill kvalité och inte ha skit så en kinaramp är inte ett alternativ.
Kinaskräpförespråkarna, köper ni en Borrskruvdragare på Jula för 159 SEK och hävdar att den till exempel har samma kvalitet och prestanda som en blå Bosch?
Jag rev personligen ner två 21" ramper för 2-3 år sen, en köpt från eBay för 900kr (blev drygt 1300 inkl moms/tull), och en köpt i Sverige för strax under 3000kr.
Vet du vad? Dom var identiska, ner till minsta detalj förutom paketeringen. Mätte strömförbrukning på båda, låg inom någon tiondels A ifrån varandra.
Ljusflödet var omöjligt att skilja åt med blotta ögat, men hade jag mätt kanske de hade skiljt sig år.
Och ja, 3000kr var ju ingen premiumvariant, fanns ju motsv. Storlek för 5-6000kr också och då lär det ju vara skillnad. Men svenska "mellanpris" eller "lågpris"-varianter är ju allt som oftast bara ommärkta kinagrejer med eventuellt bättre kvalitetskontroll...
att tro att svenska försäljare inte importerar kinagrejor och säljer för 2-3x priset är ju naivt...