2016-09-09, 19:54
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
NB hade egna verktyg.

Jag har redan svarat ang kontaminering.
Men för dig kan upprepa en gång till.
Det är väldigt lätt att avsätta dna. Det vet du kanske.
Man kan lämna sin dna genom handslag.
Om man hade använt snören i arbete, har man säkert lämnat spår efter sig.
Om snören använts av NB och ingen annat, då finns bara NB' s dna där.

Det verkar konstigt för dig att det inte finns dna från andra som arbetade i ladan.
Jag har en fråga till dig: är det inte konstigt för dig att det inte funnits dna från andra
personer på L kläder?
Har L inte varit i kontakt med andra personer?
Hur gick det till att man hittat bara NB's DNA på L jacka och byxor?

Nu var det ju snören som diskuterades. Inte verktyg. Eller kan du bevisa att NB köpte med sig blåa balsnören från sitt kära Litauen?

Du verkar inte kunna ge ett vettigt svar och det var heller inte att vänta. Antingen spelar du dum eller klarar inte svenska (i vissa lägen då tolken inte finns i din närhet)
Var det bara bröderna B som hade ensamrätt på användandet av dessa balsnören? Du vet att fler än dessa bröder jobbade i ladan och på gården? Var det bara han som hade ensamrätt på att avsätta DNA på just dessa snören?

Du verkar ha missuppfattat det mesta. Du verkar vara tillhörande alternativgänget som tror att DNA överförs i allt man tar i, per definition. Så är det inte. Hade så varit fallet hade givetvis okänd DNA hittats på Lisas kläder då hon hade ett serviceyrke.
2016-09-09, 20:00
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
NB hade egna verktyg.

Det verkar konstigt för dig att det inte finns dna från andra som arbetade i ladan.
Jag har en fråga till dig: är det inte konstigt för dig att det inte funnits dna från andra
personer på L kläder?

Beror på vilken DNA det handlar om. DNA från blod är svårare eftersom blod stelnar (koagulerar) ganska så snabbt. DNAt på Lisas kläder är blod och inget annat vilket innebär att den avsätts direkt vid beröring eller med kemiska processer vilket kräver stora kunskaper (fråga Hamilkar) för att få fram den blodsbild som återfanns på Lisas kläder och på sådana ställen som insidan på Lisas jeans bland annat.
2016-09-09, 20:03
Medlem
Citat:
NB hade egna verktyg.

personer på L kläder?

Vem knäppte upp knappen i Lisas byxor utan att lämna sitt DNA?
Vem rörde Lisas trosor och lämnade IB:s "vätska" utan att själv lämna sitt DNA?

Vem kan svara på det? Inte ÅK i varje fall.
2016-09-09, 20:10
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Binda ihop virkesbuntar vid transport.
Knyta ihop sopsäckar.
Hisssa upp saker med.
Binda fast material vid transport på släp.
m.m. m.m.
Eller är du så dåligt insatt i en byggares (eller som i NB's fall - allt-i-allo) jobb så du bara tror att han använder spik, hammare och såg.
(Jobbade åt en byggfirma ett antal år, och du skulle inte tro mig om jag berättade allt vad dessa snören användes till. De fanns överallt!)

Byggde du fågelholkar då eller ?
Så du som snickare använde just balsnören till en massa saker .
Ingen använder snören till det du räknar upp idag .
Tro det eller ej men utvecklingen har gått framåt .
Nä , jag tror att mördaren Nerijus även har använt sig av andra verktyg .
Men knappast snören mer än när han mördade Lisa .
Jo just det , han hade ju förberett ett par snören i kopplingsstationen .
Tyvärr så var ju Adriana för smart för att gå på hans korkade kartdrama .
Han använde sig av samma dåliga skådespelartalanger som vid maskdramat vid Martorp .
2016-09-09, 20:13
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant

Nerijus knäppte upp knappen på Lisas byxor och lämnade sitt DNA som kommer från blod.
Det har ÅK stöd från experterna som vitnade just om DNA från blod och hur den kan avsättas.

IB's "vätska" har diskuterats innan så det kan du söka på i tråden och få svar även på det om du nu har missat det.
2016-09-09, 20:19
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Så ni jobbar i skift nu ?
Det svarade åklagaren på mycket klart och tydligt .
Det var mördaren Nerijus Skvättoväggius , den brutale sexualsadisten från Litauen .
Därom råder inga tveksamheter alls .
Vem har gjort dessa båda saker enligt dig , du som har svaren ?
Är det spöket som har varit framme nu igen ?
2016-09-09, 20:28
Medlem
katws avatar
Citat:
Man undersökte inte ens varifrån snören kan ha kommit. Man antog väl bara att det fanns snöre i slaktrummet. Det sa väl jägaren någonting om, han som avskydde NB. För övrigt, om jag nu minns rätt, så fanns det snöre i spritfabriken, där förvarades ju allt möjligt.

Om jag minns rätt så NB sa i förhör att han hade varit i spritfabriken efter det att han var färdig med fönsterblecket i Gum. Hur var det nu.. nej, nu har jag inte tid att kolla. Men gick han dit in självmant eller av någons begäran.

Och vad exakt ville du ha sagt med detta inlägg? Förutom ett ogillande och hat mot alla/allt som pekar mot mördaren NB?
2016-09-09, 20:35
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Man undersökte inte ens varifrån snören kan ha kommit. Man antog väl bara att det fanns snöre i slaktrummet. Det sa väl jägaren någonting om, han som avskydde NB. För övrigt, om jag nu minns rätt, så fanns det snöre i spritfabriken, där förvarades ju allt möjligt.

Om jag minns rätt så NB sa i förhör att han hade varit i spritfabriken efter det att han var färdig med fönsterblecket i Gum. Hur var det nu.. nej, nu har jag inte tid att kolla. Men gick han dit in självmant eller av någons begäran.

Man antog inte att snören fanns i slaktrummet. Man påträffade flera snören på bland annat diskbänken varav några hade Nerijus och Lisas DNA (blandbild) och Lisas hårstrå i en knut.

Var exakt snören kommer ifrån är oviktigt (kan ha kommit från Kjell & Company), det viktiga är var dom påträffades, bland annat runt Lisa's hals, under röret i mjölkrummet där Lisa hängdes och i slaktrummet.
2016-09-09, 20:49
Avslutad
Hur går det för Nerijus? Gör han några framsteg. Tror nog fan han är oskyldig. Hela fallet verkar mycket märkligt. Fel snubbe sitter inne helt enkelt. Hur kul kan det vara för Nerijus och behöva tvingas att erkänna framför en hjärnskrynklare på kåken? Inga muntra dagar där inte.
2016-09-09, 20:55
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Hur går det för Nerijus? Gör han några framsteg. Tror nog fan han är oskyldig. Hela fallet verkar mycket märkligt. Fel snubbe sitter inne helt enkelt. Hur kul kan det vara för Nerijus och behöva tvingas att erkänna framför en hjärnskrynklare på kåken? Inga muntra dagar där inte.

Hade du något konkret att komma med eller är du en i stolle-raden som tycker enbart känslan är fel? Du har en alternativtråd om du vill utveckla dina funderingar.
2016-09-09, 21:01
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Logisk tänkande. Hört talas om detta någon gång?

Du har inte hängt med i den här tråden vad det verkar. Vad är det som skulle vara ologiskt tycker du?
2016-09-09, 21:18
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Läg av med "kemiska processer ". För att plantera dna behövs inte ha tillgång till avancerad laboratorium.
Vet du vad händer om man gnor med tops (som NB hade topsats) på blodfläck ( L blod)?
Det händer blodbild med blandat dna från NB och L.

Så du vet bättre än alla inom NFC all expertis som vitnade i frågan om DNA från blod (inte den DNA som kommer från topsning i mun) och Hamilkar som är professor i ämnet här?

OBS!
Nu vill jag ha svar på frågan innan du svamlar vidare. Tack.

På Lisas byxor bland annat var ren blodsbild DNA från Nerijus, inte blandbild.

Sluta svamla och ta reda på fakta innan du fabulerar vidare med dina löjliga ogrundade påståenden.
Senast redigerad av PantherE 2016-09-09 kl. 21:21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in