2016-09-08, 14:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Jo grannar hade ju sett en bil fara i rasande fart mot Martorp osv men HUR vet de att LH:s kropp var med? Jag tänker på den där lastaren. Har inte riktigt blivit klok på det, lik i skopa?
.. och jag blir inte klok på vad du ens funderar på? Än mindre när du nu talar om lastaren i samma andetag? Dess innan skrev du:
Citat:
Vad är det som säger att hon inte varit i hans källare i hemmet? Kan det vara så som IB:s DNA hamnade där om hon hjälpte NB ner där för förvaring ett tag på LH:s trosa? AB kanske var i sitt rum, och inte uppfattade vad som hände utanför, inne i sin datavärld.
Vad det är som säger att hon inte varit nere i källaren är logiken för min del.
Varför ses hans bil komma från Martorp om hon nu skulle "ner där för förvaring ett tag"?

Varför skulle han riskera att bli upptäckt av grannar, AJs familj, förbipasserande via att baxa ur hennes kropp vid sin egen bostad?

Så Irina står och steker pannkakor i en timme, hennes man inkommer med en mördad 17-åring i bagaget, han hyssjar Irina och viskar så brodern inte ska höra och säger typ:
- Jag har mördat. Hjälp mig och bär ner henne i källaren. Jag bjussar på pizzan sen.

Får du ihop ett trovärdigt förlopp - vilket givetvis är A och O i samband med spekulationer - så får jag väl omvärdera tingen.
Detta med sannolikhetsfaktorn och trovärdig gärningshandling är nämligen av yttersta vikt juridiskt sett - nåt som NB-kramarna missar målet med. Rena stolpskotten vill säga.
Senast redigerad av develi 2016-09-08 kl. 14:21.
2016-09-08, 19:00
Medlem
Det troligaste är väl att han åkte direkt till Martorp och att det skedde efter att hon dött.
2016-09-08, 19:02
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. och jag blir inte klok på vad du ens funderar på? Än mindre när du nu talar om lastaren i samma andetag? Dess innan skrev du:

Vad det är som säger att hon inte varit nere i källaren är logiken för min del.
Varför ses hans bil komma från Martorp om hon nu skulle "ner där för förvaring ett tag"?

Varför skulle han riskera att bli upptäckt av grannar, AJs familj, förbipasserande via att baxa ur hennes kropp vid sin egen bostad?

Så Irina står och steker pannkakor i en timme, hennes man inkommer med en mördad 17-åring i bagaget, han hyssjar Irina och viskar så brodern inte ska höra och säger typ:
- Jag har mördat. Hjälp mig och bär ner henne i källaren. Jag bjussar på pizzan sen.

Får du ihop ett trovärdigt förlopp - vilket givetvis är A och O i samband med spekulationer - så får jag väl omvärdera tingen.
Detta med sannolikhetsfaktorn och trovärdig gärningshandling är nämligen av yttersta vikt juridiskt sett - nåt som NB-kramarna missar målet med. Rena stolpskotten vill säga.

Man kan fantisera om vilka scenarier som helst, sexualsadism, kidnappning etc. Det är så jag tolkar CatTheHunter. Men til syvende og sidst är det DNA-träffarna som man måste luta sig mot. Allt annat faller som korthus vid minsta analys.
2016-09-09, 03:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
Det troligaste är väl att han åkte direkt till Martorp och att det skedde efter att hon dött.
Ja, visst är det så.
Allt tyder på det, inget tyder på något annat.
Finns vittnen till hans snabba färd t.o.r Martorp som bekräftar detta händelseförlopp.
Byssjan ingick som tillfällig förvaringsplats i hans plan.
Sen raskt hem för att allt skulle verka "som vanligt" så AB och IB ej skulle bli misstänksamma.
"En helt vanlig kväll", åkte iskallt iväg och köpte pizza med frun.

För Lisa hade det också kunnat bli en helt vanlig kväll, om inte NB utsett henne till sitt offer.
Nu tog istället hennes liv slut denna kväll, på det mest brutala och vidriga sätt som tänkas kan.
Och detta hemska skedde pga att en annan människa ville tillfredsställa sina lustar.
Denna omänskliga människa heter Nerijus.
Nerijus Bilevicius.

Han är dömd nu till livstid - enhälligt och rättvist.
Lisas familj är också dömda - till livslång saknad och sorg.
Inte en enda dag kommer att passera när de inte tänker på det som hände 7 juni 2015.
Det är inte rättvist, det är också en livstidsdom.
Skapad av Nerijus Bilevicius.
En omänsklig människa och mördare.
2016-09-09, 12:26
Medlem
Läskigt hur fort ett vanligt liv kan ta slut pga dessa avskum.
2016-09-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Oj nu hade du väldigt lätt att skriva på flytande svenska, märkligt. I vissa inlägg verkar det vara väldigt svårt.

Jo, det är det naturligtvis. En kontaminering eller möjligen två skulle kunna hända, men inte 10 som hovrätten mycket riktigt skriver i sin dom.

Läs vad jag skriver istället, du sväljer allt med hull hår vad din gode vän NB påstått. På vilka konstruktioner arbetade han med snören? Redogör gärna om detta om du kan. Och svara även på varför bara NB hade ensamrätt på snöranvändandet och varför bara han avsatte DNA i ladan.

Min svenska beror på tolkar. En tolk kanske är bättre de andra.

Vilken expert påstod att man kan inte kontaminera på 10 ställen?

NB hade använt snören i arbete med byggställningar. Varför inte finns spår från hans bror på snören? - Svar: NB arbetade utan handskar, hans bror arbetade med handskar på.
2016-09-09, 15:56
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma

NB hade använt snören i arbete med byggställningar. Varför inte finns spår från hans bror på snören? - Svar: NB arbetade utan handskar, hans bror arbetade med handskar på.

Men du har ju läst FUP så varför frågar du ?
Vad spelar det för roll vem som använde handskar i jobbet har du tänkt ?
Det intressanta är ju att idioten mördaren Nerijus inte var van att använda handskar
och därför tog av dem vid ett par tillfällen när han begick mordet på Lisa .
Det har jag ju förklarat förut att om man inte är van att jobba med handskar
så blir det extra besvärligt att knyta snören och knäppa upp knappar .
Snacket om handskarna fäller ju mördaren Nerijus mer än vad det friar svinet .
Det borde väl tant begripa trots sitt ologiska och sporadiska tänkande .
Senast redigerad av boidis12 2016-09-09 kl. 15:58.
2016-09-09, 16:56
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma

Visst kan du fortsätta påstå att det kan ha kontamineras på 10 ställen, det är ju ett fritt forum. Men behöver dock inte vara nån form av "expert" för att inse osannolikheten i det. Frågan är också hur jaktledaren och övriga som brukade ladan kunde undvika avsätta DNA i den stora mängd "DNA-släpparen" NB lyckades med. Då pratar vi heller inte bara om snören.

Arbete med byggställningar? Band han ihop ställningarna med balsnören? Eller vad var funktionen? Jag är nyfiken och du verkar ju känna karln ifråga alternativt känna ett behov att gå i försvarsställning i alla lägen så du kan säkert komma med en vettig förklaring. Gärna på begriplig svenska, använd en bra tolk denna gång så vi övriga kan förstå/tolka dina resonemang.
Senast redigerad av katw 2016-09-09 kl. 17:01.
2016-09-09, 17:03
Medlem
katws avatar
On another note, IB ser gladare ut nuförtiden. Kanske hon sakta börjat lägga sitt mördarsvin till man bakom sig och kan gå vidare i livet.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13895017_747844882025446_545882012112706293_n.jpg? oh=f34694dea1d338b3f05009becf495ea5&oe=58755FAD
2016-09-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vad använde mördaren Nerijus snören till i sitt arbete ?
Var han så jävla dum så att han knöt ihop alla sina konstruktioner med snören ?
Borde inte hela ladan ha rasat samman i så fall ?
Binda ihop virkesbuntar vid transport.
Knyta ihop sopsäckar.
Hisssa upp saker med.
Binda fast material vid transport på släp.
m.m. m.m.
Eller är du så dåligt insatt i en byggares (eller som i NB's fall - allt-i-allo) jobb så du bara tror att han använder spik, hammare och såg.
(Jobbade åt en byggfirma ett antal år, och du skulle inte tro mig om jag berättade allt vad dessa snören användes till. De fanns överallt!)
2016-09-09, 18:07
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Binda ihop virkesbuntar vid transport.
Knyta ihop sopsäckar.
Hisssa upp saker med.
Binda fast material vid transport på släp.
m.m. m.m.
Eller är du så dåligt insatt i en byggares (eller som i NB's fall - allt-i-allo) jobb så du bara tror att han använder spik, hammare och såg.
(Jobbade åt en byggfirma ett antal år, och du skulle inte tro mig om jag berättade allt vad dessa snören användes till. De fanns överallt!)

Jag har med jobbat som både byggarbetare, både inom allmänt byggarbete och elektriker.
Möjligen på 70-80 talat så använde vi vanliga rep/snören för att binda fast med vid transport och övrigt.
På de senare årtionden (90-10 talet) så var det spännband vi använde vid transport och för att binda ihop saker, inte med sketna balsnören. Märklig firma du jobbade för då när ni använder balsnören vid transport av tyngt material.

Sen får man ju beakta att det inte bara var Nerijus och hans bror som jobbade i ladan utan även jaktsällskapet och övriga personer som har varit i kontakt med snören.

Det märkliga är att bara Nerijus och Lisa avsatte DNA på just dessa snören som är knutna till mordet på Lisa och ingen annan.
2016-09-09, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Märklig firma du jobbade för då när ni använder balsnören vid transport av tyngt material.
Skrev jag någonstans TUNGT material?
Naturligtvis användes spännband om det var tyngre saker. Men om det var några brädor som skulle bindas ihop så kunde man ta snören först för att dessa skulle hålla ihop. Sen tog man spännband för att surra fast. Knappast man använde spännband för att binda ihop sopsäckar med. Finns flera användningsområden för snören fast man jobbar som byggare.
Citat:
Ursprungligen postat av PantherE
Det märkliga är att bara Nerijus och Lisa avsatte DNA på just dessa snören som är knutna till mordet på Lisa och ingen annan.
Försvarar INTE NB - reagerade bara på att boidis12 påstod att en byggare inte kunde använda snören till något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in