2016-09-09, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Jag menar att i det mångkulturella Europa överträffar verkligheten dikten gång på gång. När man tror stolligheterna måste ha nått något sorts maxläge så skruvar någon upp volymen ett varv till. Fem år senare heter det "vi var naiva", utan att man lär sig något av det.
Helt rätt. Frågan är när grannen knackar på och ber om sänkt volym, om det nu finns en vettig "granne".
Citera
2016-09-09, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Detta visar ju bara vilket värdelöst skitfolk britterna är. Att överhuvudtaget komma pa nagon sa huvudlös idé...

Du ska inte vara så snabb med att dra sådana slutsatser. Brittiska medborgare kommenterar ofta nyhetsartiklar om mångkulturen i Sverige, där de begråter sina svenska kusiners beklämmande sits. Vi har folket på vår sida.
Citera
2016-09-09, 17:27
Bannlyst
Mer mental psykos. Pesten sprider sig.
Citera
2016-09-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 89Spartan
Mer mental psykos. Pesten sprider sig.

Det riktigt sjuka är att polisen inte ens har fått några önskemål från poliser om att få bära burka.
Citera
2016-09-09, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Det riktigt sjuka är att polisen inte ens har fått några önskemål från poliser om att få bära burka.

Ja nej det är något osynligt nätverk som sitter och får för sig att vi ska bli muslimer allihop. Jag dör hellre
Citera
2016-09-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Du ska inte vara så snabb med att dra sådana slutsatser. Brittiska medborgare kommenterar ofta nyhetsartiklar om mångkulturen i Sverige, där de begråter sina sven
ska kusiners beklämmande sits. Vi har folket på vår sida.

Högerpopulistiska partier verkar ju inte ha en chans i UK. So much for "folket pa var sida"....
Citera
2016-09-09, 17:40
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Jag menar att i det mångkulturella Europa överträffar verkligheten dikten gång på gång. När man tror stolligheterna måste ha nått något sorts maxläge så skruvar någon upp volymen ett varv till. Fem år senare heter det "vi var naiva", utan att man lär sig något av det.

Birmingham... är centralorten för den poliskåren.

karta

Jag skulle tro, att vita nu är (eller närmar sig att bli) i minoritet i Brimingham. 2001 utgjorde de vita 70.35% av stadens befolkning. Tio år senare (2011) hade de minskat till 57.93%. Nu har det gått ytterligare fem år...

https://en.wikipedia.org/wiki/Demography_of_Birmingham
Citera
2016-09-09, 18:15
Medlem
Arkiaters avatar
Hur kommer det sig att brittisk polis så kapitalt skiljer sig från fransk dito i dessa avseenden? Vilken galen idé. Men bara lugn, Dan Eliasson kommer nog snart med order om att infoga burkan i vår svenska polisuniform. Betänkt att en burka med inbyggd gasmask kan fungera utmärkt i samband med kravaller och tårgas. Ett konkurrensfördel för burkan är att den kan ersätta det visir som polisen idag använder. I så fall kan det väl gå ut påbud om att burka skall bära av både kvinnlig, manlig polis och hen?
Senast redigerad av Arkiater 2016-09-09 kl. 18:18.
Citera
2016-09-09, 20:16
Medlem
När jag läste detta blev jag först glad och trodde att de skulle låta VANLIGA poliser vara undercover.
MEN ack så fel man kan ha...................................
Citera
2016-09-09, 20:48
Medlem
Uniform är själva sinne bilden av samhället, det ska vara avskalat från personliga attribut. Du respekterar samhället och inte dej själv.

Naturligtvis blir de problem om judar ska arrestera palestiner, kristena muslimer osv.
Citera
2016-09-09, 21:00
Medlem
Vilken bra idé av den brittiska polisen, de utmärker sig ibland för att vara riktigt progressiva i England. Men det är egentligen en självklarhet att människor ska få utöva sin religionsfrihet i ett demokratiskt samhälle år 2016.
Citera
2016-09-09, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kn0ledge
Men det är egentligen en självklarhet att människor ska få utöva sin religionsfrihet i ett demokratiskt samhälle år 2016.

Som individer, ja. Som lagens väktare, där de dagligen kommer i kontakt med religiöst och kulturellt laddade situationer, nej.

För övrigt så har Muslim Council of Britain kritiserat förslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in