2016-09-09, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Ja, dessa scener är arrangerade. Framgår av DVD:ns kommentarspår. Även småscener som när Skåning tar en fix på en skitig toalett är arrangerat på Filmhuset har jag för mig, för att få till ljuset.

när kentaa torkar upp blodet efter morsan är också iscensatt - tydligen var det grisblod.
Citera
2016-09-09, 15:36
Medlem
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...3e&oe=581179A7

Skåning? När är detta fotot taget?

Tråkigt att höra att han avlidit, men otroligt att han kunde vara vid liv så länge. Efter att ha sett honom i Ett Anständigt Liv trodde man ju att han var en av dem som skulle ryka med först.
Citera
2016-09-09, 16:07
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angest24h
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...3e&oe=581179A7

Skåning? När är detta fotot taget?

Tråkigt att höra att han avlidit, men otroligt att han kunde vara vid liv så länge. Efter att ha sett honom i Ett Anständigt Liv trodde man ju att han var en av dem som skulle ryka med först.
Skåning kom med i metadonprogrammet och det räddade med all sannolikhet livet på honom. Jag gissar att bilden är tagen tidigt 80-tal.
Citera
2016-09-09, 16:36
Medlem
Ok, tack. Han ser väldigt fräsch ut på bilden.

Hur har Janne´s mamma Lena Löfgren det idag? Lever hon?
Citera
2016-09-10, 13:35
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angest24h
Ok, tack. Han ser väldigt fräsch ut på bilden.
Ja, han ser ut att vara i bra form på bilden. Med tanke på hans frisyr, 80-tals-fotostudio-bakgrunden och gamla kåkfarartatueringar borde bilden vara tagen efter hans knarkareskapader på 70-talet. Kul att han har tatuerat "Sven-Åke" på högerarmen.
Citera
2016-09-10, 14:06
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Såg en tv film om Kenta's sista tid för några år sedan. Tydligen bodde han på något hem/kollektiv för missbrukare en tid innan han dog. I filmen var folk på hemmet jävligt sura på honom för något som hade hänt. Dom verkligen hata Kenta och ville inte veta av honom. I filmen framgick inte orsaken. Är det någon som vet?
Citera
2016-09-13, 18:14
Medlem
sonicyouthzs avatar
Har fått höra mycket om just Kenta och Stoffe, de andra grabbarna vet jag inte så mycket om.
Tydligen ska Kenta varit en väldigt osocial typ, och oftast varit väldigt tyst karaktär, trots en annan uppfattning från filmen. Medans Stoffe varit en skojare som kunde gå runt barfota på vintern bara för skoj skull.
Citera
2016-11-01, 16:45
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
Såg en tv film om Kenta's sista tid för några år sedan. Tydligen bodde han på något hem/kollektiv för missbrukare en tid innan han dog. I filmen var folk på hemmet jävligt sura på honom för något som hade hänt. Dom verkligen hata Kenta och ville inte veta av honom. I filmen framgick inte orsaken. Är det någon som vet?
Kommer du ihåg vad den dokumentären hette?
Citera
2016-11-26, 05:31
Medlem
trasens avatar
Så jävla bra filmer, gillar även Kentas musik(Var finns alla polarna, Just idag är jag stark, sitter i ett duggregn mfl).
Citera
2016-12-01, 02:46
Medlem
I senaste avsnittet av Veckans brott visades ett inslag från 70-talet där Skåning var med och pratade Nån mer som såg det?
Citera
2016-12-01, 09:58
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mermaidmafia
I senaste avsnittet av Veckans brott visades ett inslag från 70-talet där Skåning var med och pratade Nån mer som såg det?
Jag gick och kollade nu.

1973 års Skåning är missnöjd med snutens behandling av såna som honom.

- För att kunna jobba på ett effektivt sätt och inte behöva ha några känslor med, så måste dom tycka illa om oss. Det är som någon slags hatpropaganda mellan poliserna.

http://www.svtplay.se/video/11316646...t-7?start=auto
Senast redigerad av Floragatan 2016-12-01 kl. 10:02.
Citera
2016-12-01, 10:58
Medlem
Provokatörs avatar
I senaste avsnittet av Historieätarna (34:50) gjordes en parodi av "Dom kallar oss mods-vinjetten" där dom i svartvitt sprang bakom kameran samtidigt som det stod "Dom kallar oss tattare" i rutan. Nån mer som såg det?

/Provokatör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in