Citat:
Ursprungligen postat av
FuckBlash
Är du inne på Julia och Jafar så är jag benägen att hålla med dig. Denna dottern har ju visat sig att Johanna har haft lätt för att styra och kontrollera. Att hon och hennes kille dessutom har ett kriminellt förflutet styrker trovärdigheten även om det inte behöver vara så.
Hur som helst så känner jag att det finns ett stort glapp i händelseförloppet här. Har svårt för att tänka mig att Aki åker till stugan, super till, ska äta middag, åker på fisketur sent på kvällen vilket tyder på övernattning... Nä, något luktar illa här och det är inte fisken.
Det mest logiska vore att om Aki överhuvudtaget har åkt till stugan var för att hämta tvillingarna och därefter bege sig hemåt eller till sin nya flickvän.
Varifrån har du fått att det var så de gick till? Nu har du hamnat i rundgång.
Han var bevisligen där. Alltså har han tagit sig dit - eller blev han kidnappad? Fanns hans bil där i närheten? Blev ha förgiftad någon annanstans och ditforslad för en drunkningsscen?
Jag har inte föreslagit han han åkte dit för att käka, dricka och övernatta. Det är troligare att han åkte dit för barnens skull, som du kan tänka dig, men sedan kom något annat att hända och det är detta andra, som jag tror att JM (ensam eller i sällskap) hade planerat och sedan genomfört. Om sedan allt gick som hon tänkt sig ...
Jag tror att detta har med mordet på pappan att göra - familjen har anat, spekulerat men inte velat/kunnat knyta ihop säcken om vad de nu hade för uppgifter och funderingar. Vem vill förresten se en dotter som mördare?
Hon är på kant med pappan, hon är van att få som hon vill, föräldrarna ger inget förskott på pengarna utan skaffar ett nytt hem; familjen tål inte nya pojkvännen, börjar tycka att hon är smått pervers ... sov.osv; allt skär sig ...