2016-09-08, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Kan inte tänka mig att han har varit där för att äta. 150 meter från stugan?

Han har gjort slut med Johanna och har en ny dambekant. Möjligtvis skulle han hämta tvillingarna och åka hem eller till nya tjejen.

Varför skulle han dra i sig sprit till 1,36 promille, hoppa över middagen och vid 21-tiden ge sig ut på en fisketur? För att dagen efter vid 10-tiden hittas drunknad invid bryggan med båten 10-15 meter längre ut trots pålandsvind?
Därför att hon arrangerade det så? Även under nya omständigheter hade de barnen att konferera om, för att inte nämna pengarna ... så när jag nu fantiserade lite för mig själv tänkte jag mig att hon föreslog att de skulle prata i avskildhet, ta en öl och macka på bryggan - spetsad öl? Hon blir lite småberusad eller mycket, men inte mer än att hon kan fullfölja sina planer (du frågar själv vad han hade där att göra, eller missuppfattar jag?)
Jag tror inte för ett ögonblick att hon är oskyldig, så jag trivs med att försöka föreställa mig olika scenarier. Som så många påpekat, denna verklighet överträffar dikten
Citera
2016-09-09, 00:02
Medlem
Jm kan ha försett sin fd make med en spetsad drink och därefter fått honom att i drogat tillstånd dricka sig full innan dränkning.
Citera
2016-09-09, 00:10
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kul att se journalisterna gräva lite. Intressant.
Förvånande att det forfarande får fram så kallade skalskpress scoop. Att mamma och pappa skulle sälja landstället kunde ev. triggat JMS planer.
Senast redigerad av Pandalina4 2016-09-09 kl. 00:12.
Citera
2016-09-09, 00:11
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Därför att hon arrangerade det så? Även under nya omständigheter hade de barnen att konferera om, för att inte nämna pengarna ... så när jag nu fantiserade lite för mig själv tänkte jag mig att hon föreslog att de skulle prata i avskildhet, ta en öl och macka på bryggan - spetsad öl? Hon blir lite småberusad eller mycket, men inte mer än att hon kan fullfölja sina planer (du frågar själv vad han hade där att göra, eller missuppfattar jag?)
Jag tror inte för ett ögonblick att hon är oskyldig, så jag trivs med att försöka föreställa mig olika scenarier. Som så många påpekat, denna verklighet överträffar dikten

Jag är tveksam till att Aki har åkt till stugan självmant men även om det skulle vara så, så skulle det vara för att hämta barnen och åka hem igen eller till sin nya flickvän. Att han skulle äta middag, berusa sig, övernatta, ta en fisketur eller överhuvudtaget befinna sig i närheten av sin exfru som han dessutom var rädd för och misstänkte för att ha förgiftat honom och förberedde en skilsmässa mot ligger ju lite långt ut i periferin. Sannolikheten är ganska liten om man säger så. Precis som du säger, dikt eller inte men ruggigt är det.
Citera
2016-09-09, 00:13
Medlem
nobbenss avatar
Ja herregud som det gick snett för denna tjej. Hon som hade allt förspänt och sen gjorde så fruktansvärt usla val så hade det varit en deckarroman som berättat storyn så hade man tyckt den var dålig pga att den var för overklig. Uttrycket "otroligt men sant" har aldrig passat bättre än för denna soppa.
Citera
2016-09-09, 00:17
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Jm kan ha försett sin fd make med en spetsad drink och därefter fått honom att i drogat tillstånd dricka sig full innan dränkning.

Vilka fanns vid stugan då Aki drunknade?
Vi ska inte glömma de två, nu tre-åriga, då två-åriga barnen
som var med i stugan.
Det har ju också förekommit uppgifter att det fanns två till
personer i stugan, från JMs "närmaste omgivning" eller hur
det nu var formulerat.

Om JM var själv, kan hon ha lämnat de två tvååringarna i
stugan medans hon går ner till bryggan och dränker sin
make och sina barns far?

Eller har de två, hittills okända, kanske JMs dotter och måg,
varit behjälpliga? Kanske en med barnpassning och en med
grovarbetet vid bryggan?

Citera
2016-09-09, 00:22
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Snabba cach
En parameter i anslutning till tidslinjen som kan ha betydelse.
Vi vet att Göran och U*rika sålde PFG ungefär i april-maj 2011 (obs!).
Om dom gjorde som många gör i sådana här sammanhang så
gjorde dom en s.k. träda-affär som innebar att dom fick ut
köpeskillingen, lite beroende på exakta upplägget, minus 25%
skatt fem år senare, dvs. i maj 2016.
Om det var så, så var det säkert ingen hemlighet inom familjen.
Om nu Göran och U*rika fick ett "litet" tillskott till kassan, som
kan ha varit ett 2-siffrigt antal miljoner, och samtidigt Göran
och Anki hade planer på vad dom skulle göra med pengarna,
vilka planer var det då, i detalj?
I planerna ingick kanske, om dom inte sympatiserade med JMs
verksamhet, att dom inte ville att pengarna skulle gå dit.
Göran och Anki hade kanske redan bestämt vad dom skulle
göra med pengarna. Kanske ingick inte JM alls i dom planerna
på det sätt som hon hade tänkt sig.
Då kan ju JM tänkt att hon måste sätta stopp för dessa planer…

Om det ligger någon halt av sanning i detta, så kommer Anki
att berätta åtminstone delar av detta.

Det finns ju flera tecken som tyder på att både Anki och U*rika
var riktigt rädda för vad JM skulle hitta på, innan hon låstes
in, för vad vi får hoppas blir, sista gången. Jag tror orsaken
till rädslan inte bara var JMs personlighetsdrag. Jag tror att
JM ville dom illa av någon speciell anledning.

Notera även -Landstället skulle säljas http://bblat.se/nyheter/arboga/1.4269344-sommarstugemordet-pappan-ville-salja-dotterns-oas

//Den 68-årige mannen och hans 63-åriga fru hade varit i kontakt med en mäklare och visste att de kanske tillbringade sin sista sommar med kräftfiske och kvällsdopp i Hjälmaren. Det tänkte sälja sin älskade sommarstuga
Senast redigerad av Pandalina4 2016-09-09 kl. 00:31.
Citera
2016-09-09, 00:26
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Notera även -Landstället skulle säljas, Den 68-årige mannen och hans 63-åriga fru hade varit i kontakt med en mäklare och visste att de kanske tillbringade sin sista sommar med kräftfiske och kvällsdopp i Hjälmaren. Det tänkte sälja sin älskade sommarstuga

Ja, och vid 63 och 68 års ålder så undrar man vad dom tänkte göra då?
En lägenhet utomlands?
Dom var för unga för att dra sig tillbaka i ett bostadsområde i Eskilstuna.
Vilka planer kan dom ha haft?
Fanns det anledning för JM att stoppa planerna?

Kanske Göran, Anki och U*rikas familj hade planer på att hitta på
något tillsammans?

Citera
2016-09-09, 00:33
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Vilka fanns vid stugan då Aki drunknade?
Vi ska inte glömma de två, nu tre-åriga, då två-åriga barnen
som var med i stugan.
Det har ju också förekommit uppgifter att det fanns två till
personer i stugan, från JMs "närmaste omgivning" eller hur
det nu var formulerat.

Om JM var själv, kan hon ha lämnat de två tvååringarna i
stugan medans hon går ner till bryggan och dränker sin
make och sina barns far?

Eller har de två, hittills okända, kanske JMs dotter och måg,
varit behjälpliga? Kanske en med barnpassning och en med
grovarbetet vid bryggan?

Är du inne på Julia och Jafar så är jag benägen att hålla med dig. Denna dottern har ju visat sig att Johanna har haft lätt för att styra och kontrollera. Att hon och hennes kille dessutom har ett kriminellt förflutet styrker trovärdigheten även om det inte behöver vara så.

Hur som helst så känner jag att det finns ett stort glapp i händelseförloppet här. Har svårt för att tänka mig att Aki åker till stugan, super till, ska äta middag, åker på fisketur sent på kvällen vilket tyder på övernattning... Nä, något luktar illa här och det är inte fisken.

Det mest logiska vore att om Aki överhuvudtaget har åkt till stugan var för att hämta tvillingarna och därefter bege sig hemåt eller till sin nya flickvän.
Citera
2016-09-09, 00:34
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Glöm inte uttrycket om att "verkligheten överträffar dikten"!

Jag följer den här härvan med intresse, men det är nästan att jag måste
nypa mig i armen emellanåt för att förstå att det inte är en mardröm…

Det fattas bara att det finns en garderob till – med ett lik i…

Filmen...
På tal om filmen – Det är väl klart att det ska bli en film?
Ska vi inte börja föreslå skådespelare?

Det finns väl ouppklarade dödsfall i samband med brott i "hennes" trakter?!

Försöker komma på nån skådis för hennes roll men se nej....
Citera
2016-09-09, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Är du inne på Julia och Jafar så är jag benägen att hålla med dig. Denna dottern har ju visat sig att Johanna har haft lätt för att styra och kontrollera. Att hon och hennes kille dessutom har ett kriminellt förflutet styrker trovärdigheten även om det inte behöver vara så.

Hur som helst så känner jag att det finns ett stort glapp i händelseförloppet här. Har svårt för att tänka mig att Aki åker till stugan, super till, ska äta middag, åker på fisketur sent på kvällen vilket tyder på övernattning... Nä, något luktar illa här och det är inte fisken.

Det mest logiska vore att om Aki överhuvudtaget har åkt till stugan var för att hämta tvillingarna och därefter bege sig hemåt eller till sin nya flickvän.
Varifrån har du fått att det var så de gick till? Nu har du hamnat i rundgång.
Han var bevisligen där. Alltså har han tagit sig dit - eller blev han kidnappad? Fanns hans bil där i närheten? Blev ha förgiftad någon annanstans och ditforslad för en drunkningsscen?
Jag har inte föreslagit han han åkte dit för att käka, dricka och övernatta. Det är troligare att han åkte dit för barnens skull, som du kan tänka dig, men sedan kom något annat att hända och det är detta andra, som jag tror att JM (ensam eller i sällskap) hade planerat och sedan genomfört. Om sedan allt gick som hon tänkt sig ...

Jag tror att detta har med mordet på pappan att göra - familjen har anat, spekulerat men inte velat/kunnat knyta ihop säcken om vad de nu hade för uppgifter och funderingar. Vem vill förresten se en dotter som mördare?
Hon är på kant med pappan, hon är van att få som hon vill, föräldrarna ger inget förskott på pengarna utan skaffar ett nytt hem; familjen tål inte nya pojkvännen, börjar tycka att hon är smått pervers ... sov.osv; allt skär sig ...
Citera
2016-09-09, 00:57
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Varifrån har du fått att det var så de gick till? Nu har du hamnat i rundgång.
Han var bevisligen där. Alltså har han tagit sig dit - eller blev han kidnappad? Fanns hans bil där i närheten? Blev ha förgiftad någon annanstans och ditforslad för en drunkningsscen?
Jag har inte föreslagit han han åkte dit för att käka, dricka och övernatta. Det är troligare att han åkte dit för barnens skull, som du kan tänka dig, men sedan kom något annat att hända och det är detta andra, som jag tror att JM (ensam eller i sällskap) hade planerat och sedan genomfört. Om sedan allt gick som hon tänkt sig ...

Jag tror att detta har med mordet på pappan att göra - familjen har anat, spekulerat men inte velat/kunnat knyta ihop säcken om vad de nu hade för uppgifter och funderingar. Vem vill förresten se en dotter som mördare?
Hon är på kant med pappan, hon är van att få som hon vill, föräldrarna ger inget förskott på pengarna utan skaffar ett nytt hem; familjen tål inte nya pojkvännen, börjar tycka att hon är smått pervers ... sov.osv; allt skär sig ...

Här var det många ord. Vad exakt var det du inte förstod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in