Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-09-08, 21:55
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Har någon nämnt Gary Johnsons tabbe förresten? Vet inte vad Aleppo är Stolpskott, där måste röster ryka för hans del.
http://www.breitbart.com/video/2016/09/08/libertarian-presidential-hopeful-gary-johnson-aleppo/?utm_source=facebook&utm_medium=social

Pinsamt, men jag tvivlar på att Trump vet vad Aleppo är. 99% av alla amerikaner skiter fullständigt i vad som pågår utanför deras gränser så länge det inte påverkar dom.
Senast redigerad av Prawitz 2016-09-08 kl. 22:00.
2016-09-08, 22:45
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Man kan skratta åt Johnsons tabbe. Bara man är medveten om att det är Clinton Johnson skulle tagit röster från framförallt, och att det vore guld för Trump om Johnson hade tagit sig in i debatterna.

Jag har förstått det som att Steins gröna kandidatur ännu mer gynnar Trump eftersom hennes väljare utgör ett kommunicerande kärl med Sanders.
2016-09-08, 22:46
Medlem
Wajis avatar
Mest intressanta är ju vad som händer när Donlad vinner valet. För vinna kommer han göra
2016-09-08, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Mest intressanta är ju vad som händer när Donlad vinner valet. För vinna kommer han göra
Vad tror du händer och varför tror du han vinner?
2016-09-08, 22:51
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Vad tror du händer och varför tror du han vinner?

Jag tror hans hårda stil mjuknar väldigt mycket. Men bomba IS och jaga ner dom tror jag han gör och även bygger mur vid gränsen till Mexiko. Men annars tror jag han kan bli en populär president genom att vara folkets man.
2016-09-08, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Jag tror hans hårda stil mjuknar väldigt mycket. Men bomba IS och jaga ner dom tror jag han gör och även bygger mur vid gränsen till Mexiko. Men annars tror jag han kan bli en populär president genom att vara folkets man.

Vad gör att han skulle klara IS så bra när de haft så stora problem med dem tidigare? Vad menar du med att bomba IS? De är inte stationära.
Vad är så bra med en mur mor Mexico som gör dig glad över den?
Folkets man Ja, vita männens man iaf.
2016-09-08, 23:01
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Vad gör att han skulle klara IS så bra när de haft så stora problem med dem tidigare? Vad menar du med att bomba IS? De är inte stationära.
Vad är så bra med en mur mor Mexico som gör dig glad över den?
Folkets man Ja, vita männens man iaf.

Är säker på att han bombar IS ställen. Dvs han försöker ödelägga terrornästen i Syrien exempelvis.

Med all respekt. Vad läser du att jag säger att jag är glad över en mur? Fattar inte riktigt hur du kan vinkla det så

Tror inte han är vita männens man. Jag tror han är en stolt amerikan och vill Amerika väl. Jag hoppas i alla fall att han vinner så vi får förändringar i världen.
Vänsterslödder och övriga kommer må dåligt med Trump vid makten och det skulle få mig att må bra
2016-09-08, 23:03
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jag har förstått det som att Steins gröna kandidatur ännu mer gynnar Trump eftersom hennes väljare utgör ett kommunicerande kärl med Sanders.
Stein har ju byggt mycket sin kampanj på att vara fortsättningen och det nya hemmet för Sanders "revolution". Jag tror hennes skada på Hillary är rätt minimal dock´. Hon har inte ballot access i alla stater, och de som går över till henne är den typen av BernieOrBust som ser steget till Hillary som alldeles för långt för att någonsin ta. Stein istället för soffan, helt enkelt.

Johnson å andra sidan plockar en hel del av mittenväljarna som skräms av Trumps nationalism, väljare som annars hade varit givna Hillary-väljare. Hade han tagit sig den minimala chans han hade att ta sig in i debatterna - debattkommissionen har ju sagt att de kan tänka att lätta på kraven till och med - hade det varit katastrof för Hillary. Så värst mycket NeverTrump-röster lär inte Johnson ta, han har distanserat sig rätt hårt från de flesta av dem genom #BakeTheCake, vapenhatande Weld som VP, förslagen av liberals-domare till SCOTUS osv.

Sen finns det förstårs den lilla risken folk skräms av om han skulle ta t.ex. Utah och att valresultatet skulle vara precis så att det räcker för att kasta presidentvalet till kongressen varpå NeverTrump väljer honom. Stödjer man Trump bör man nog mer glädjas åt den draghjälp han ger i valet än det osannolika utfallet - och så himla pjåkigt vore inte det kaos som skulle följa heller för saken.
Senast redigerad av sm910dif 2016-09-08 kl. 23:06.
2016-09-09, 00:21
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Det finns många olika vägar för Trump att nå 270.

NV, IA, OH, NC, FL, NH och ME 2nd blir till exempel precis 270. Ser inte omöjligt ut.

Givetvis skulle det sitta mycket fint med Florida, men det finns faktiskt scenarion där Trump kan kosta på sig att missa. En nästan helt annorlunda väg än den ovan som inte kräver Florida (och ej heller Iowa) vore

WI, MI, OH, PA och NC.

Också precis 270. Inte jättetroligt kanske, men kan inte räknas bort helt.

Intressant! Älskar elektorsmatte! Hur tror ni huset röstar vid lika?
Däremot tor jag du kan rökna bort Wisconsin, det är Minnesotas kusin från landet, i princip alltid samma. Michigan ser som sagt i princip omöjligt ut, med Detroit som joker. PA är som jag sagt flera gånger en republikansk hägring. Man slösar resurser om man satsar på PA. OH och NC ska man naturligtvis köra stenhårt på, men kanske avvakta med Virginia och Colorado. Nevada kan bli en rysare. 30 procent minoriteter borde innebära walk over för Clinton men hon har det svårt.

Problemet för Trump är ju att minsta lila inroad för Clinton slänger en monkey wrench i hela Trump-maskineriet. Missouri, Georgia, Iowa, Arizona, Utah (!?), t.ex.

Citat:
Dessutom finns det realistisk chans på CO och VA, så han har helt klart många möjliga kombinationer.

Jag säger det igen - jag tror verkligen inte det ens lite. Colorado påminner mycket om Oregon. Virginia ligger för nära Maryland och DC.
2016-09-09, 00:23
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Sänder SVT?

De brukar inte det. Men det här kommer att bli den mest sedda debatten någonsin, så otroligt är det inte.
2016-09-09, 00:31
Medlem
Pazuzu80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuuse
Han skrev 200 inlägg om att Trumps väljare var arbetslösa, vita, bönder, outbildade, fattiga mm mm

Jag gjorde en enkel googling och såg att 81% av socialbidragstagarna i USA var Clinton supportrar och att Trumps väljare tjänar betydligt mer, trots att medelinkomsterna är högre i de delstater där Clinton är större.

Jag är intresserad av din källa. Och din eller källans definition av "socialbidragstagare". Det finns som bekant många system. Bl.a. food stamps som Nixon introducerade. Arbetsskadeersättning - är det socialbidrag? Bidrag till kläder, blöjor, formula m.m. till ensamstående mödrar, som ofta jobbar två jobb, inom minoritetsgrupperna (inte en fördom tyvärr). Det finns ganska många rörliga delar.
2016-09-09, 02:04
Medlem
Fina Gubbens avatar
Hörde Trump tala igår, han berättade att Tyskland betalar för USAs beskydd och deras soldater dom har där, och att han begära mer pengar från dom. Rätta mig nu om jag har fel, men USA tvingade på sig en massa militära baser i Tyskland efter 2VK och sedan har man väl bara behållit dom där?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in