Citat:
Ursprungligen postat av
FranzLisztBlevEj75
Det finns många olika vägar för Trump att nå 270.
NV, IA, OH, NC, FL, NH och ME 2nd blir till exempel precis 270. Ser inte omöjligt ut.
Givetvis skulle det sitta mycket fint med Florida, men det finns faktiskt scenarion där Trump kan kosta på sig att missa. En nästan helt annorlunda väg än den ovan som inte kräver Florida (och ej heller Iowa) vore
WI, MI, OH, PA och NC.
Också precis 270. Inte jättetroligt kanske, men kan inte räknas bort helt.
Intressant! Älskar elektorsmatte! Hur tror ni huset röstar vid lika?
Däremot tor jag du kan rökna bort Wisconsin, det är Minnesotas kusin från landet, i princip alltid samma. Michigan ser som sagt i princip omöjligt ut, med Detroit som joker. PA är som jag sagt flera gånger en republikansk hägring. Man slösar resurser om man satsar på PA. OH och NC ska man naturligtvis köra stenhårt på, men kanske avvakta med Virginia och Colorado. Nevada kan bli en rysare. 30 procent minoriteter borde innebära walk over för Clinton men hon har det svårt.
Problemet för Trump är ju att minsta lila inroad för Clinton slänger en monkey wrench i hela Trump-maskineriet. Missouri, Georgia, Iowa, Arizona, Utah (!?), t.ex.
Citat:
Dessutom finns det realistisk chans på CO och VA, så han har helt klart många möjliga kombinationer.
Jag säger det igen - jag tror verkligen inte det ens lite. Colorado påminner mycket om Oregon. Virginia ligger för nära Maryland och DC.