2016-09-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article23430222.ab

Nu är "lärlingen"friställd från jobbet. Välkommen tillbaka när han "ordnat upp det hela"...
Äntligen, det kanske kom påtryckningar ifrån kuskar och hästägare ändå. Hade jag varit hästägare och fått höra sådant här så hade hästen bytt tränare direkt, djurmisshandel och hot mot andra i personalen är helt oacceptabelt.
Citera
2016-09-03, 20:15
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charma

Han har varit otrogen förr (lite förvånad att det inte snackats om detta ännu, då det finns konkreta bevis på detta...). Tvivlar inte på att det är som hon säger att han kan vara väldigt charmig och manipulerande. Och då man jobbar ihop nära varandra finns många tillfällen att utveckla känslor. Och även om hon så klart också varit delaktig i deras affär så är det han som var gift. Att du lägger det på henne (och snackar om dansbanor?), gör mig väldigt tveksam över din kvinnosyn.

Vad menar du att hon hade för baktankar? Om hon fick känslor för honom så hoppades hon så klart att det var som han sa, att relation med frun var över och att de två skulle bli ett par. Är det baktankar enligt dig??

Berätta mer!
Citera
2016-09-03, 22:01
Medlem
Tino är en trevlig "zigenarpojk". Om man som trevlig räknar de som misshandlar och hotar kvinnor. Att han misshandlar sina hästar är även det förkastligt men hästar är djur och inte människor.

Det är nu lördag kväll 22:00 och ZigenarTino är nog dyngrak och arg på frugan Mirikli av okänd orsak. Kanske för att hon inte vill ta av den stora tjuverikjolen och låta Tino betäcka henne:-) Vi avslutar kvällen med ett citat från Tingsrättens handlingar om fallet. Så här tycker offret Isabell:

[i]Jag vill avsluta med att säga att även om jag skrivit detta skriftliga yttrande så sakligt och
utförligt som jag kan, så är jag livrädd for Tino Ärling. Innan jag fick igenom kontaktförbudet var det en vardag för mig att höra att han skulle kunna döda mig pa öppen gata, för han inte bryr sig om konsekvenserna. Att han kunde anlita någon och det skulle aldrig kopplas till honom. Att han vill döda sin fru som han lever med, och då tyckte han jag kunde fundera på hur enkelt han skulle döda mig; som att dricka ett glas vatten. Han har misshandlat mig, slagit mig med tillhyggen och fått mig att genuint frukta för mitt liv.[/I]

Zigenarpojken och slusk-kusken låter verkligen trevlig. Hur länge innan han dödar sin fru och/eller Isabell?
Citera
2016-09-06, 15:17
Medlem
GmbHs avatar
Oväntat tyst om denne (l)ärling? Borde inte travförbundet agera? Eller hans chef? Ska dom bara hoppas att allt blåser över?
Citera
2016-09-06, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GmbH
Oväntat tyst om denne (l)ärling? Borde inte travförbundet agera? Eller hans chef? Ska dom bara hoppas att allt blåser över?

Vad hade du tänkt dig? Han är avstängd från sin tjänst och Travförbundet har gått ut och förklarat hur man hanterar situationen. Tänkte du att de skulle svara i denna tråd eller?
Citera
2016-09-06, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Life
Vad hade du tänkt dig? Han är avstängd från sin tjänst och Travförbundet har gått ut och förklarat hur man hanterar situationen. Tänkte du att de skulle svara i denna tråd eller?
Men han får ff köra lopp på Sveriges travbanor?
Skandal om så är fallet!
Citera
2016-09-06, 19:04
Medlem
Wajis avatar
Han travkarriär kan nog snart ses som över. Det är mycket negativt i travets kretsar om Tino just nu.
Citera
2016-09-06, 19:23
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Han travkarriär kan nog snart ses som över. Det är mycket negativt i travets kretsar om Tino just nu.
I så fall borde också Walmanns vara över som känt till Ärlings beteende länge.
Citera
2016-09-06, 19:27
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
I så fall borde också Walmanns vara över som känt till Ärlings beteende länge.

Inte en chans. Walmann behöver inte ta ansvar för Tino handlingar i brott emot kvinnan. Det man säger att han misshandlat hästar är bara sms kontakt och inget han erkänt eller någon annan känt till. Då hade han inte blivit långvarig så jag tror inte Roger vetat om att något har hänt.

Roger är jävligt hård och jag vet att han inväntat dom. Han har ju ett arbetsansvar så det är inte bara sparka folk som folk tror.
Citera
2016-09-07, 11:27
Medlem
anjoh66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Inte en chans. Walmann behöver inte ta ansvar för Tino handlingar i brott emot kvinnan. Det man säger att han misshandlat hästar är bara sms kontakt och inget han erkänt eller någon annan känt till. Då hade han inte blivit långvarig så jag tror inte Roger vetat om att något har hänt.

Roger är jävligt hård och jag vet att han inväntat dom. Han har ju ett arbetsansvar så det är inte bara sparka folk som folk tror.

Risken finns väl att hästägarna helt sonika flyttar sina hästar, jag skulle nog överväga det i läget som råder.
Citera
2016-09-07, 16:52
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anjoh66
Risken finns väl att hästägarna helt sonika flyttar sina hästar, jag skulle nog överväga det i läget som råder.

Det är ingen risk. Roger är en duktig tränare och jag är säkert att en ynklig lärling inte förstör han imperium han byggt upp.
I travets värd så är det inte tränaren som står åtalad och då bryr sig inte hästägarna om detta mer än att Roger stängt av sin Lärling.

Det är ändå Tino som är den åtalade här.
Citera
2016-09-07, 19:13
Medlem
Tino är den sjuke

Roger är den oansvarige

Du bara babblar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem