2016-09-08, 11:18
Medlem
I Upplands Väsby, min hemort, står det utplacerat husvagnar lite varstans, just de jag är intresserad av står skrivna på en förening som kallar sig "Rättvisans Vänner".

Husvagnarna ser ut som tiggarbostäder, skräpigt och ruffigt, men ingen boende syns till.
De står utplacerade på ställen som drabbar den mer "klena" delen av vår befolkning, alltså äldre.
Jag vill inte säga exakt vart de står för jag vill inte locka dit folk i onödan, mer för de boendes skull.

Någon på området påstår att de ringt polisen och att polisen svarat att det rör sig om farliga personer man inte ska ta kontakt med. Hur sant detta är har jag ingen aning om, det är tredjehandsuppgifter (jag har lite svårt att ta det på allvar)

Jag har googlat mig blå men hittar inget om föreningen förutom en Facebooksida med väldigt lite information. Någon har recenserat föreningen med kommentaren "Det är en förening som driver ensidig rättvisa, även rättvisa har två sidor som ett mynt" och läser man vidare så får man info som "Juridisk förening som driver ideella mål Organisationsnummer existerar!".

Jag vill veta mer, hitta kontaktpersoner, få konkreta svar på vilka som ska bo i husvagnarna.
Jag vill få bort husvagnarna som står både på kommunens mark och på privat mark. Bara kommunen är intresserad av att kontakta KF för att avvisa dom, men det kommer ta ett tag och undertiden är jag rädd att boende runt omkring kommer fara illa.

Regnr på den ena husvagnen: DAY 697
Citera
2016-09-08, 11:55
Medlem
Earees avatar
Föreningen FÖRENINGEN RÄTTVISANS VÄNNER VS SVERIGE registrerades som ideell förening år 2015 på en box. Delar adress med FÖRENINGENS FÖRENADE FORDONS VÄNNER och FÖRENINGEN UPPLANDS WÄSBY RAGGARKLUBB. Finns en uppsjö med info på deras facebooksida inkl en video. En enkel sökning på hitta.se ger inga direkta resultat men en av kommentarerna nämner ett namn som kanske kan vara av intresse?
Citera
2016-09-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Earee
Föreningen FÖRENINGEN RÄTTVISANS VÄNNER VS SVERIGE registrerades som ideell förening år 2015 på en box. Delar adress med FÖRENINGENS FÖRENADE FORDONS VÄNNER och FÖRENINGEN UPPLANDS WÄSBY RAGGARKLUBB. Finns en uppsjö med info på deras facebooksida inkl en video. En enkel sökning på hitta.se ger inga direkta resultat men en av kommentarerna nämner ett namn som kanske kan vara av intresse?

Hm ska leta efter kommentaren.
Annars har jag bara hittat det du hittar. Tror inte sökningar på nätet ger så mkt mer.
Citera
2016-09-11, 06:59
Bannlyst
Verka vara en hög med förvirrade idioter som är missnöjd med någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in