2016-09-07, 20:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Han var ju finne - alkohol och fiske är ju generalintressen för finnar. Gärna i kombination , , , ,

Jag trodde dom satt i bastun.
Men med den här informationen blir det ju lite klarare ändå att han faktiskt var berusad. Lättare att trycka ner någon under ytan också. Hemska tanke.
Citera
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jävlar...1,36 promille. Då var han ju dyngrak. Beror väl såklart på vilken tolerans man har men vid 1,5 promille så skulle inte jag kunna svara på tilltal. Jag skulle inte heller kunna stå upp.
Människor som bara festar till på helgerna skulle knappt kunna stå upp vid 1.36 promille men här har vi en man som enligt anhöriga tålde mycket alkohol. Frågan är varför han tålde mycket?
Är mannen alkoholist märker du knappt när han har 1,36 promille.
Jag har mött alkoholister med 1,5 promille som har kört bil oklanderligt och där ingen skulle ens misstänka att han hade druckit.

Från Expressen
Drunkningen i Hjälmaren: Mannen hade berättat för anhöriga hur kvinnan skulle ha hotat att döda honom, genom att hänga honom från ett träd. Hon ska även ha talat om att bränna ned sina föräldrars sommarstuga, medan föräldrarna, som där, enligt vad maken hann berätta för anhöriga innan han drunknade. Men än mer oroväckande är att maken berättade för anhöriga att han hade fått en spruta av 41-åringen under en Egyptenresa, vilket gjorde honom väldigt sjuk och tvingade honom att söka läkarhjälp. För anhöriga berättade han om sin misstanke: att 41-åringen hade drogat honom.
http://www.expressen.se/nyheter/expert-om-41-aringens-makes-drunkning/
Vad är detta?
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fillmansbo-olle
Jag lanserade uppfattningen att det rör sig om bipolär sjukdom för en vecka sedan. Det gjorde jag på grundval av att hela brottsserien och annat udda beteende hos JM starkt indikerar en sådan sjukdom. Allt sker i en rasande fart utan minsta eftertanke.

Också den långvariga terapin med Zoloft stämde väl in på bipolaritet.

Dagens beskrivningar av JM från vänner och tidigare partners förstärker bara den bilden ytterligare.

Bäst beskrivet av en tidigare pojkvän:
- Det gick som i skov. Hon ville ha tvåhundra procents uppmärksamhet hela tiden. Jag klarade inte av att ge henne det.

Det kan inte ha varit lätt för människor i JM:s att stå emot när manin riktade in sig på asociala eller kriminella aktiviteter. Det fanns nog bara två förhållningssätt - delta eller bryta.

Pappa GM valde uppenbarligen att bryta till slut, 18-åringen hade inte förstånd och kraft nog att bryta utan valde att delta.

I det förmodade mordet på JM:s make finns det med all sannolikhet ytterligare minst en gärningsman som fortfarande trampar gatorna i frihet ännu ett litet tag.

"Jag lanserade"

Du gissade, som vi andra gör friskt.
Tror inte så mycket på bipolaritet, mer faktisk depression eller liknande. SSRI knapras ju förvisso av alla och envar nu för tiden, men tror inte pillerknaprande av legala substanser har någon större vikt i detta fallet.
Jag gissar detta fallet handlar om antingen girighet och/eller skulder av något slag.
Citera
2016-09-07, 20:48
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Nja en snaps (6 cl) tar minst tre timmar.

(Man förbränner, teoretiskt, c:a 2 - 2,5 cl 100% alkohol i timmen. )

Nu är du allt ute å cyklar på din menstrationscykel,,, en tumregel är att levern förbränner en 1 cl 100% / timme,,
Citera
2016-09-07, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är högst individuellt skulle jag vilja säga. Häller man i sig sprit så får man hög promillehalt men man förbränner också snabbare. Det jag ändå vet är att män förbränner fortare än kvinnor.
Ja men individualiteten är npg inte större än spannet av de, teoretiska, 2 - 2,5 centilitrarna.

Jag är inte heller i det här fallet fackidiot men en viktig faktor nog fettansättningen (som är högre hos kvinnor).
Citera
2016-09-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Nu är du allt ute å cyklar på din menstrationscykel,,, en tumregel är att levern förbränner en 1 cl 100% / timme,,tror du kollat på 40% alkohol
Ja det har du nog rätt i

I stand corrected . . . . .
Citera
2016-09-07, 20:51
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jävlar...1,36 promille. Då var han ju dyngrak. Beror väl såklart på vilken tolerans man har men vid 1,5 promille så skulle inte jag kunna svara på tilltal. Jag skulle inte heller kunna stå upp.

Mja, det är ju väldigt olika hur man beter sig med 1,36 promille i blodet.
Om man ihärdigt har druckit under lång tid så behövs mer och mer alkohol för att uppnå effekt. En alkis måste dricka större mängder än "jag-tar-ett-glas-till-maten-typen".

Edit; möjligen är jag tvåa på bollen..
Senast redigerad av Addhoc 2016-09-07 kl. 20:53.
Citera
2016-09-07, 20:53
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ja det har du nog rätt i

I stand corrected . . . . .

å jag vet vad du menar,,du tänkte på 2-2,5 cl 40% / timme,, no offence , just saying
Citera
2016-09-07, 20:54
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Jag tänkte mer om han satt och pimplade alkohol hela kvällen, men ska man verkligen ut och fiska då?
Får inte ihop båt och alkohol, men visst tål man mycket kan man kanske överskatta sin egen nykterhet. Jag tycker nog att det tyder på att han varit rätt full ändå.
Nej. det tror jag bara är ren bullshit från JM. Inte fan ville han ut och fiska kanonfull och sedan ramlade i vattenbrynet och *bubbel, bubbel, bubbel*...död medans hon hade gått in i huset med barnen heeeelt ovetandes. Ja, just det - hon råkade ju somna också och sov i 12 timmar. Vem fan sover i 12 timmar överhuvudtaget?

Sen det där som stod i Expressen i dag att ett dukat bord stod på bryggan och så makens tallrik och en urdrucken öl. Vilket jäkla trams. Som en riggad teaterscen. Det enda som fattades var väl att JM påstår att maken lämnade efter sig en lapp med texten "Drar ut i ekan en stund! Är kanonfull!".

Han var väl bara där där för barnens skull. Varför skulle han ro runt på sjön mitt i natten?

Vad mutade hon snutarna med? Fitta & pengar? Fan trot.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2016-09-07 kl. 21:06.
Citera
2016-09-07, 20:54
Medlem
Citat:
Jag tänkte mer om han satt och pimplade alkohol hela kvällen, men ska man verkligen ut och fiska då?
Får inte ihop båt och alkohol, men visst tål man mycket kan man kanske överskatta sin egen nykterhet. Jag tycker nog att det tyder på att han varit rätt full ändå.

Vem uppger att han fiskat? Johanna.
Citera
2016-09-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
å jag vet vad du menar,,du tänkte på 2-2,5 cl 40% / timme,, no offence , just saying
Jag är inte slängd i huvveräkniing, precis
Citera
2016-09-07, 20:55
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tack för länken.
Jag håller med om att pengar inte var motivet (iaf inte i första hand).

Om det inte var pengar och heller inte att föräldrarna visste för mycket, vad skulle orsaken vara då?
Det mesta pekar väl på att maken, Aki, blev mördad pga livförsäkringen?

Kvar finns väl då egentligen bara två alternativ,
Få ut sitt arv eller att föräldrarna visste vad som hänt med Aki?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in