Citat:
Ursprungligen postat av
Axis.bold.as.love
Jävlar...1,36 promille. Då var han ju dyngrak. Beror väl såklart på vilken tolerans man har men vid 1,5 promille så skulle inte jag kunna svara på tilltal. Jag skulle inte heller kunna stå upp.
Människor som bara festar till på helgerna skulle knappt kunna stå upp vid 1.36 promille men här har vi en man som enligt anhöriga tålde mycket alkohol. Frågan är varför han tålde mycket?
Är mannen alkoholist märker du knappt när han har 1,36 promille.
Jag har mött alkoholister med 1,5 promille som har kört bil oklanderligt och där ingen skulle ens misstänka att han hade druckit.
Från Expressen
Drunkningen i Hjälmaren: Mannen hade berättat för anhöriga hur
kvinnan skulle ha hotat att döda honom, genom att hänga honom från ett träd. Hon ska även ha talat om att
bränna ned sina föräldrars sommarstuga, medan föräldrarna, som där, enligt vad maken hann berätta för anhöriga innan han drunknade. Men än mer oroväckande är att maken berättade för anhöriga att
han hade fått en spruta av 41-åringen under en Egyptenresa, vilket gjorde honom väldigt sjuk och tvingade honom att söka läkarhjälp. För anhöriga berättade han om sin misstanke: att 41-åringen hade drogat honom.
http://www.expressen.se/nyheter/expert-om-41-aringens-makes-drunkning/
Vad är detta?