2016-09-07, 19:53
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butteri
Jag tror att det spårade ur långt innan asysexskandalen. Asylsexet är nog bara "toppen på ett Isberg", (eller tvärt om) , det läckte ut till media i juni. Därför tror vi att det spårade ut då. Icke i helv... . Det spårade ur långt innan dess.

- JM och LI var ju helt oseriösa/hänsynslösa i sina placeringar. Det som skulle vara familjehem var tydligen lägenheter utan tillsyn som fylldes med "barn". Någon av lägenheterna fick ju saneras efter vräkningen. (Tur i oturen råkade ju de stackars barnen vara ganska brådmogna och kunde ta väl hand om sig. De kunde ju t.o.m ta hand om andra visade det sig).

- Är det någon som på fullt allvar tror, att det fall med sexande av "asylbarn" som läckte till pressen det enda? Om ett tillfälle upptäcks och läcker ut, tror jag det har funnits minst 10+ tillfällen som inte kommit ut. Och det är nog fler än JM som sexat "asylbarn"... det har ju antytts i media.

- JM:s och LI:s HVB verksamhet har garanterat varit rena Vilda Västern vid de offentliga kassakistorna. Inte bara JM utan också LI måste ha fått hybris. Så fort IVO satte stopp för ett av deras företag, så startade de ett nytt. Sen verkar ju JM dragit igång och sålt ett HVB företag till i februari 2016, frågan om de som köpte det företaget skulle agera bulvaner åt JM eller om det fanns andra skäl till den affären.

Oavsett vad de nu gjorde och hur det gick med ekonomin (den borde gått bra, pengarna är ju enorma med bara några få "barn". Och tydligen ville de inte dela med sig av de 80 000 per barn som utdelades, utan de behöll hela kakan och stuvade in ungarna i egna lägenheter). Visserligen blev de stoppade av IVO, men det fanns det ju lösningar på JM/TC. TC:s HVB företag med JM hade säkert fungerat om de inte hade blandat in Julia, utan låtit TC ensam stå för det nya AB:t.

Hur jag än vrider och vänder på det, så kan jag inte få mordet/misshandeln till något annat än att föräldrarna visste något som absolut inte fick komma ut. Och eftersom så mycket redan kommit ut i media, så måste det varit något mycket allvarligt, som t.ex. mord JM har ju visat sig hal som en ål och kunde säkert slingrat sig ur det mesta, men föräldrarna pressade JM på något som var omöjligt att slingra sig ur.

Ps. Jag tror givetvis inte bipolaritet är förklaringen till att det slår fullständigt slint i huvet på JM. Men eftersom man nämner perioder växlande humör. Så tror jag att någon personlighetsstörning psykopati eller sociopati, kombinerat med svängande humör "bipolär", kan ha spelat in. Ds.

Det skall bli intressant att få veta när/om facit kommer

Det spårade ur mycket tidigare som du säger, men vi vet ju inte när pappan satte ner foten - Det är det jag syftar på. Vissa föräldrar har ett långt tålamod även med vuxna barn.. FÖR långt tålamod alltså!
Citera
2016-09-07, 20:01
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Fentanyl kan nog vara en trolig kandidat. Helt klart enklare än att spruta något intravenöst, på ett effektivt sätt.

EDIT: Däremot krävs det nog mer alkohol än några öl. Däremot är inte hembränt med en alkoholhalt uppåt 80 - 90 % en inte helt ovanlig vara som cirkulerar i trakterna runt Hjälmaren, råkar jag veta.

Några groggar på sådan sprit förklädd som vanlig 40% Absolut Vodka gör nog jobbet, däremot.
Fast det är lätt rätt att dö bara av Fentanyl. Räcker med max tre plåster på någon som har sänkt två starköl. Eller inga starköl. En dödlig dos för en man på 70 kilo utan tolerans är 1 mg.

Ja, sådan sprit har jag druckit. Rätt märklig effekt. Det slår helt annorlunda än vanlig grogg (minst sagt). Det blev nästan som en kick, man blev full snabbt. Hela fingrarna domnade bort.
Citera
2016-09-07, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Fast det är lätt rätt att dö bara av Fentanyl. Räcker med max tre plåster på någon som har sänkt två starköl. Eller inga starköl. En dödlig dos för en man på 70 kilo utan tolerans är 1 mg.

Ja, sådan sprit har jag druckit. Rätt märklig effekt. Det slår helt annorlunda än vanlig grogg (minst sagt). Det blev nästan som en kick, man blev full snabbt. Hela fingrarna domnade bort.
Jodå man kan nog dö av enbart Fentanyl. Jag är inte nån vidare expert på detta man jag vill minnas att alkohol och Fentanyl potentierar varandra på ett häpnadsväckande sätt.

Jag vet inte men jag har i mina funderingar ändå oftast hamnat i skogstjärnespåret. Det kan iofs vara färgat av mina egna erfarenheter av att hembränt florerar i dessa trakter . . .
Senast redigerad av NurseRatched 2016-09-07 kl. 20:15.
Citera
2016-09-07, 20:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
41-åringen berättade att paret skulle ha ätit middag innan hennes make bestämde sig för att ge sig ut i ekan och fiska. På bryggan stod ett bord, men det vara bara dukat med makens tallrik och en burk öl som han skulle ha druckit ur.
Obduktionen visade att maken hade 1,36 promille alkohol i blodet. Även om makens anhöriga har berättat att han tålde mycket alkohol så tyder det på att det fanns en påverkan.

http://www.expressen.se/nyheter/expert-om-41-aringens-makes-drunkning/

Här jämför man drunkningen av maken med badkarsmordet.
Senast redigerad av Moosky 2016-09-07 kl. 20:22.
Citera
2016-09-07, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.expressen.se/nyheter/expert-om-41-aringens-makes-drunkning/

Här jämför man drunkningen av maken med badkarsmordet.
Jävlar...1,36 promille. Då var han ju dyngrak. Beror väl såklart på vilken tolerans man har men vid 1,5 promille så skulle inte jag kunna svara på tilltal. Jag skulle inte heller kunna stå upp.
Citera
2016-09-07, 20:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jävlar...1,36 promille. Då var han ju dyngrak. Beror väl såklart på vilken tolerans man har men vid 1,5 promille så skulle inte jag kunna svara på tilltal. Jag skulle inte heller kunna stå upp.

Nej, då funderar jag dessutom på hur mycket som försvunnit ur kroppen innan obduktion?
En man förbränner en hel del alkohol under några timmar bara.
Citera
2016-09-07, 20:35
Medlem
Citat:
Jodå jag har träffat en del. Till och med de som kanske är mer anslående manipulerande än denna Johanna, om än inte så våldsamma, kanske. Mer sällan i personalgruppen, dessbättre .......

Jonna H, ja. Tänk om de träffar varandra på Hinsan, dessa bägge dödsdrottningar. De har en del att lära varandra - Johanna kan lära Jonna att ladda en spruta med nåt verkningsfullt (inte värdelöst Theralén, vilket Jonna försökte sig på) och Jonna kan lära Johanna att utföra en effektiv transportstyckning . . . . .
Enligt Hinsebergs info- så anses Jonna av de andra kvinnorna att vara ett riktigt freak.
Då får vi betänka att där finns glada änkan, som tagit livet av två män,
massor av kvinnor som mördat sina män. Ändå ser dessa Hinsebergs-kvinnor på Jonna som ett riktigt freak, för att hon styckat en annan kvinna. Men där finns redan många som liknar Johanna.
Om Johanna döms som skyldig el medskyldig, så blir det Hinseberg.
Hon kommer att få en bukett nya kvinnliga vänner med varierande kunskaper i mördande.
Behöver hon en ny ung och medgörlig vän, så blir det Jonna.
Citera
2016-09-07, 20:35
Medlem
Citat:
Nej, då funderar jag dessutom på hur mycket som försvunnit ur kroppen innan obduktion?
Jag tror dom räknar bakåt bara. Man kan ju säga hur full en person var vid en viss tidpunkt genom att veta hur full denne var vid en annan då man vet hur fort en kropp förbränner alkoholen. I och med att han dog så slutar ju dock kroppen att bryta ned spriten.
Citera
2016-09-07, 20:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag tror dom räknar bakåt bara. Man kan ju säga hur full en person var vid en viss tidpunkt genom att veta hur full denne var vid en annan då man vet hur fort en kropp förbränner alkoholen. I och med att han dog så slutar ju dock kroppen att bryta ned spriten.

Jag tänkte mer om han satt och pimplade alkohol hela kvällen, men ska man verkligen ut och fiska då?
Får inte ihop båt och alkohol, men visst tål man mycket kan man kanske överskatta sin egen nykterhet. Jag tycker nog att det tyder på att han varit rätt full ändå.
Citera
2016-09-07, 20:40
Medlem
Citat:
Nja en snaps (6 cl) tar minst tre timmar.

(Man förbränner, teoretiskt, c:a 2 - 2,5 cl 100% alkohol i timmen. )
Citera
2016-09-07, 20:42
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nja en snaps (6 cl) tar minst tre timmar.

(Man förbränner, teoretiskt, c:a 2 - 2,5 cl 100% alkohol i timmen. )

Det är högst individuellt skulle jag vilja säga. Häller man i sig sprit så får man hög promillehalt men man förbränner också snabbare. Det jag ändå vet är att män förbränner fortare än kvinnor.
Citera
2016-09-07, 20:42
Medlem
Citat:
Jag tänkte mer om han satt och pimplade alkohol hela kvällen, men ska man verkligen ut och fiska då?
Får inte ihop båt och alkohol, men visst tål man mycket kan man kanske överskatta sin egen nykterhet. Jag tycker nog att det tyder på att han varit rätt full ändå.
Han var ju finne - alkohol och fiske är ju generalintressen för finnar. Gärna i kombination , , , ,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in