2016-09-07, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det som diskuterades är vad som kan spåras i en kropp som legat nergrävd i ett år. Metaller givetvis och där ingår arsenik.

2005 tog en annan kvinna livet av sin kille med GHB och vodka, och det var tydligen inte heller någon rolig död utan han kvävdes till döds. Drunkningen i Hjälmaren antyder att han drunknat vilket obduktionen påstår. Alltså var han levande då han hamnade under ytan. Så var han drogad och av vadå? Har IF lösningen på det hela eller kommer det falla bort eftersom det kan vara svårt att bevisa att någon dränkt mannen. Sprutan som figurerar i media från makens anhöriga kan ju varit droger eller skulle hon injicerat honom då han sov? Eller ljugit om vad sprutan innehöll? Eller handlar det om felaktiga uppgifter från hans anhöriga?

Ja, visst men det är ju omöjligt att utifrån det scenario som pressen presenterat, att försöka sig på att ringa in någon specifik substans. Sprutan kan ju ha innehållit allt från Stesolid eller insulin till kokain. Alla dessa, administrerade i höga doser intravenöst, ger kraftig förgiftning med sänkt medvetandenivå som ett påtagligt symtom.
Citera
2016-09-07, 19:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Mitt paradexempel från modern tid är Jonna Henningsson, styckmörderskan i Askersund, som gav sig på en rival, dödade henne bestialiskt och styckade därefter upp sitt offer i små delar för en enklare avtransportering. Hon kan tjäna som en påminnelse om att icke-psykotiska kvinnor med berått mod kan begå utomordentligt vidriga dåd på alldeles egen hand. Ingen man hade tvingat Jonna att döda.

Vad vi hittills har sett så är det ingen man som har tvingat JM att döda två personer (om det nu är hon som är GM) och ingen man har, vad vi vet, heller tvingat henne till dubbelmord och/eller till dubbelsex (med flyktingungdomarna).

Men det är stor skillnad att mörda sin make och föräldrar än att mörda en rival.
Stor skillnad skulle jag vilja säga, så fallen i sig är inte lika eller har samma tema.
Det här fallet är iofs inte riktigt löst ännu, men ändå det finns indikationer på att det handlar om anstiftan till mord. I dag ska det förövrigt mycket till för vård istället för fängelse, så det återstår att se, men det är mindre troligt att hon skulle få vård.
Citera
2016-09-07, 19:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuggplutonen
Har säkert varit uppe redan, men enligt 2015 års taxering hade Göran betalat över 100 000 i inkomst av kapital. Nu kan det vara aktier eller fastighet han avyttrat men troligen är det sparat kapital han betalat skatt på.
Johanna har ingen inkomst av kapital och rätt medelmåttig inkomst 2015. 274 800 hade Johanna.

Vi har ingen förmögenhetsskatt (skatt på kapital) sedan 2007 i Sverige.
Inkomst av kapital är någon form av utdelning, t.ex. ränta eller aktie-
utdelning.
Hade han 100 000 i inkomst av kapital eller har han betalat 100 000
i skatt för inkomst av kapital? Skattesatsen är 30% så det är viss skillnad.

Citera
2016-09-07, 19:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja, visst men det är ju omöjligt att utifrån det scenario som pressen presenterat, att försöka sig på att ringa in någon specifik substans. Sprutan kan ju ha innehållit allt från Stesolid eller insulin till kokain. Alla dessa, administrerade i höga doser intravenöst, ger kraftig förgiftning med sänkt medvetandenivå som ett påtagligt symtom.

Ja, det är omöjligt just nu även om det finns kvalificerade gissningar. Däremot så ryktas det om droger i äktenskapet och det kan ju vara en orsak till att han i så fall tillät sig injiceras.
Det ger sig senare förhoppningsvis, och drunkningsfallet har ingen misstänkt än så länge.
Citera
2016-09-07, 19:18
Medlem
Surveillances avatar
Är imponerad av allt grävande som många gjort i den här tråden, polisen följer det med all säkerhet allt noga.
Citera
2016-09-07, 19:19
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Polisens teori: 18-åringen dödade pappan när dottern övervakade
Enligt nya uppgifter till Expressen misstänker polisen att det var den mordmisstänkte 18-åringen som knivskar 41-åringens pappa så att denne dog.

Den unge mannen ska även ha varit den som gav sig på mamman.

Polisen tror också, rapporterar Expressen, att den 41-åriga kvinnan var med vid mordet.

– Man misstänker att hon har gett 18-åringen i uppdrag att begå mord på hennes föräldrar, säger en person med insyn i utredningen till Expressen.

Kvinnan ska själv antingen ha befunnit sig i stugan och kontrollerat att 18-åringen verkligen gjorde det som de kommit överens om eller ha varit kvar i bilen. Polisen anser enligt Expressens uppgifter att det första är det troligaste.

Edit; länken till vlt.se kom inte med
Fy fan vad sjukt...att hon stod där och tittade på (om hon nu gjorde det).
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Hon är nog bara elak och avundsjuk. lätt att sätta psykstämplar på folk och att folk använder det till sin fördel i vissa situationer ex när det gäller brottmål. men som sagt tror bara att hon är en jävla elak kåt egoistisk satkärring
Ja, det är ett sätt att ducka i sin ombonade borgerlighet. Psykopat är ju bara ett annat ord för skitstövel men bipolaritet där man är psykotisk är ju däremot lika med galenskap och JM är inte galen. Hon lär däremot skrapa ihop nog med symptom för skitstövel.
Citera
2016-09-07, 19:24
Medlem
Citat:
Ja, det är omöjligt just nu även om det finns kvalificerade gissningar. Däremot så ryktas det om droger i äktenskapet och det kan ju vara en orsak till att han i så fall tillät sig injiceras.
Det ger sig senare förhoppningsvis, och drunkningsfallet har ingen misstänkt än så länge.

Ja jag vet inte om gissningen att det var hallonsoda i sprutan är mindre kvalificerad än den att det skulle ha varit amfetamin, på det här stadiet.
Överhuvudtaget tycker jag att teorin om att en spruta med kanyl har använts, inte är särskilt plausibel.
Citera
2016-09-07, 19:27
Bannlyst
Citat:
Jodå jag har träffat en del. Till och med de som kanske är mer anslående manipulerande än denna Johanna, om än inte så våldsamma, kanske. Mer sällan i personalgruppen, dessbättre .......

Jonna H, ja. Tänk om de träffar varandra på Hinsan, dessa bägge dödsdrottningar. De har en del att lära varandra - Johanna kan lära Jonna att ladda en spruta med nåt verkningsfullt (inte värdelöst Theralén, vilket Jonna försökte sig på) och Jonna kan lära Johanna att utföra en effektiv transportstyckning . . . . .

(det fetade)
Det känns tryggt att höra.

Ang chansen att JH kommer att få se JM, iklädd ett färskt och passande livstidsstraff, kliva in på Hinsan bedömer jag ligga på >90%
Citera
2016-09-07, 19:27
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Varför inte fentanylplåster? Kanon om man vill ha ihjäl folk. Har dom dragit i sig några öl innan är det ju ännu lättare. Två plåster räcker om man dragen! Går att köpa inom missbrukarkretsar, kostar några hundringar styck.

Bara tänker högt.
Citera
2016-09-07, 19:30
Medlem
Butteris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Tack för alla nya länkar och info. Vi kan väl iallafall dra slutsatsen att det spårade ur efter asylsexskandalen.

Jag tror att det är så att JMs föräldrar har lånat ut eller gett bort större summor till henne under årens gång, utöver bilar och materiella ting, som någon slags investering i hennes projekt.. När hon sexade till det med sina pojkar så rann bägaren över även för hennes far. De ströp flödet helt enkelt, hon skötte inte sitt företag och de tröttnade på hennes nonsens.

Först var det asylboendet som stängdes ned pga problem med tillstånd. Sedan flyttade asylanterna hem till henne och hon låg med dem. Kvinnan orsakade bara problem och huvudvärk för sig själv och sin familj.

@Butteri : vi ser ut att vara någorlunda överens på punkten att föräldrarna fått nog. Jag tänker också bipolaritet eller så var hon helt enkelt jävligt bortskämd och narcissistiskt lagd. Något fel är det på JM.

Jag tror att det spårade ur långt innan asysexskandalen. Asylsexet är nog bara "toppen på ett Isberg", (eller tvärt om) , det läckte ut till media i juni. Därför tror vi att det spårade ut då. Icke i helv... . Det spårade ur långt innan dess.

- JM och LI var ju helt oseriösa/hänsynslösa i sina placeringar. Det som skulle vara familjehem var tydligen lägenheter utan tillsyn som fylldes med "barn". Någon av lägenheterna fick ju saneras efter vräkningen. (Tur i oturen råkade ju de stackars barnen vara ganska brådmogna och kunde ta väl hand om sig. De kunde ju t.o.m ta hand om andra visade det sig).

- Är det någon som på fullt allvar tror, att det fall med sexande av "asylbarn" som läckte till pressen det enda? Om ett tillfälle upptäcks och läcker ut, tror jag det har funnits minst 10+ tillfällen som inte kommit ut. Och det är nog fler än JM som sexat "asylbarn"... det har ju antytts i media.

- JM:s och LI:s HVB verksamhet har garanterat varit rena Vilda Västern vid de offentliga kassakistorna. Inte bara JM utan också LI måste ha fått hybris. Så fort IVO satte stopp för ett av deras företag, så startade de ett nytt. Sen verkar ju JM dragit igång och sålt ett HVB företag till i februari 2016, frågan om de som köpte det företaget skulle agera bulvaner åt JM eller om det fanns andra skäl till den affären.

Oavsett vad de nu gjorde och hur det gick med ekonomin (den borde gått bra, pengarna är ju enorma med bara några få "barn". Och tydligen ville de inte dela med sig av de 80 000 per barn som utdelades, utan de behöll hela kakan och stuvade in ungarna i egna lägenheter). Visserligen blev de stoppade av IVO, men det fanns det ju lösningar på JM/TC. TC:s HVB företag med JM hade säkert fungerat om de inte hade blandat in Julia, utan låtit TC ensam stå för det nya AB:t.

Hur jag än vrider och vänder på det, så kan jag inte få mordet/misshandeln till något annat än att föräldrarna visste något som absolut inte fick komma ut. Och eftersom så mycket redan kommit ut i media, så måste det varit något mycket allvarligt, som t.ex. mord JM har ju visat sig hal som en ål och kunde säkert slingrat sig ur det mesta, men föräldrarna pressade JM på något som var omöjligt att slingra sig ur.

Ps. Jag tror givetvis inte bipolaritet är förklaringen till att det slår fullständigt slint i huvet på JM. Men eftersom man nämner perioder växlande humör. Så tror jag att någon personlighetsstörning psykopati eller sociopati, kombinerat med svängande humör "bipolär", kan ha spelat in. Ds.

Det skall bli intressant att få veta när/om facit kommer
Citera
2016-09-07, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Varför inte fentanylplåster? Kanon om man vill ha ihjäl folk. Har dom dragit i sig några öl innan är det ju ännu lättare. Två plåster räcker om man dragen! Går att köpa inom missbrukarkretsar, kostar några hundringar styck.

Bara tänker högt.
Fentanyl kan nog vara en trolig kandidat. Helt klart enklare än att spruta något intravenöst, på ett effektivt sätt.

EDIT: Däremot krävs det nog mer alkohol än några öl. Dessutom är inte hembränt, med en alkoholhalt uppåt 80 - 90 %, en inte helt ovanlig vara som cirkulerar i trakterna runt Hjälmaren, råkar jag veta.

Några groggar på sådan sprit förklädd som vanlig 40% Absolut Vodka gör nog jobbet, däremot.
Senast redigerad av NurseRatched 2016-09-07 kl. 20:14.
Citera
2016-09-07, 19:37
Bannlyst
Citat:
Men det är stor skillnad att mörda sin make och föräldrar än att mörda en rival.
Stor skillnad skulle jag vilja säga, så fallen i sig är inte lika eller har samma tema.
Det här fallet är iofs inte riktigt löst ännu, men ändå det finns indikationer på att det handlar om anstiftan till mord. I dag ska det förövrigt mycket till för vård istället för fängelse, så det återstår att se, men det är mindre troligt att hon skulle få vård.

Men hallå?! (det fetade alltså). Det där var trådens hittills mest överflödiga information, tack för den! Tror nog att vi alla här vet att det existerar skillnad mellan make och föräldrar. Och mellan make och rival.

Vad jag ville understryka med att citera vad 'NurseRatched' skrivit, det var att folks generella beredskap för att se att kvinnor kan bete sig minst lika vidrigt som män, sannolikt kan bedömas vara låg.
Begrips?

Tillägg: Du skriver att "det är mindre troligt att hon [JM] skulle få vård". Gissar att du syftar på RPV om hon skulle dömas för det vi här misstänker har skett med henne som GM? Jag säger att det är 100% säkert att JM INTE kommer att överlämnas till RPV i händelse av dom för mord alt anstiftan till mord m m.
Senast redigerad av Enzenn 2016-09-07 kl. 19:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in