2016-09-04, 18:28
Medlem
MajorTomsAJunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Fråga direkt i kommentarerna till videon han lagt upp: Michael Montes - "Journey (Long Version)", där han besvarat var kommentar, senast 1 månad sedan; eller på DuTubkontots diskussionssida; eller via ytterligare länkar på hemsidans #3. Han bör givetvis inte mejlas, men kan säkert gärna sätta ihop en kruntjigare 2:a version.

Jaså däär kan man skriva, det hade jag missat. Tack för hjälpen!

Vad betyder kruntjig?

Vadå "bör givetvis inte mejlas"? Varför inte då om den där diskussionssidan inte hade funnits?
Citera
2016-09-04, 18:37
Medlem
Söker en svensk reggae/hip hop låt där en rad var ''nu glider du runt i din nya bil, du är borta nu, trodde det skulle vara vi'' något sånt! någon som känner igen????
Citera
2016-09-04, 18:43
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelec
Edit: Hittad!!
Låter kul. Vem/Vilka?
Citera
2016-09-04, 19:35
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorTomsAJunkie
Jaså däär kan man skriva, det hade jag missat. Tack för hjälpen!

Vad betyder kruntjig?

Vadå "bör givetvis inte mejlas"? Varför inte då om den där diskussionssidan inte hade funnits?
Med mer hmpf! i än officiella versionen. Tänk dig själv som honom. Det avsnitt du efterfrågat gör en harmonisk vändning som är i sig enkel men kräver att formen från officiella versionen (som inte har någon form att tala om egentligen) utvidgas drastiskt, om man inte bara ersätter dess motsvarande arpeggioavsnitt (men då tappar mycket av vad som definierat det tidigare stycket). Det leder vidare till ett slutackord som inte heller finns i officiella versionen, som skulle fungera i en nyversion men då bli vansklig: riskabelt okänslig utan epilog, men en epilog lika riskabelt uppfattad som plankning av officiella versionen, eller att han inte lyckats välja; varför det troligaste vore en avslutning med det kraftiga slutackordet inte ensamt men del i en (drastiskt utvidgad) räcka, följd av bara något enstaka utsuckande p-plink. Då fås kontrast & enhet i paret. Ungefär så kan han tänka, men kommer inte ta den detaljdiskussionen med någon på Nätet. Men många gillar sådan här musik (Nyman, Glass, Tiersen, Yiruma), han är tillmötesgående, och nappar nog gärna på en välformulerad & -avgränsad önskan direkt på låten, i ett forum öppet för andra att se & hålla med. Därför ingen mejl.
Citera
2016-09-04, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Jag tror att du menar Frank Valdor.
sv.wikipedia.org/wiki/Frank_Valdor

Tack, det verkar stämma.
Citera
2016-09-04, 22:27
Medlem
MajorTomsAJunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Med mer hmpf! i än officiella versionen. Tänk dig själv som honom. Det avsnitt du efterfrågat gör en harmonisk vändning som är i sig enkel men kräver att formen från officiella versionen (som inte har någon form att tala om egentligen) utvidgas drastiskt, om man inte bara ersätter dess motsvarande arpeggioavsnitt (men då tappar mycket av vad som definierat det tidigare stycket). Det leder vidare till ett slutackord som inte heller finns i officiella versionen, som skulle fungera i en nyversion men då bli vansklig: riskabelt okänslig utan epilog, men en epilog lika riskabelt uppfattad som plankning av officiella versionen, eller att han inte lyckats välja; varför det troligaste vore en avslutning med det kraftiga slutackordet inte ensamt men del i en (drastiskt utvidgad) räcka, följd av bara något enstaka utsuckande p-plink. Då fås kontrast & enhet i paret. Ungefär så kan han tänka, men kommer inte ta den detaljdiskussionen med någon på Nätet. Men många gillar sådan här musik (Nyman, Glass, Tiersen, Yiruma), han är tillmötesgående, och nappar nog gärna på en välformulerad & -avgränsad önskan direkt på låten, i ett forum öppet för andra att se & hålla med. Därför ingen mejl.

Nu blev jag väldigt nyfiken, vad innebär svår musik för dig?
Citera
2016-09-04, 23:50
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorTomsAJunkie
Nu blev jag väldigt nyfiken, vad innebär svår musik för dig?
1 svår sak är att skapa hellre än apa, men det är ingen fråga för denna tråd.
Citera
2016-09-05, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av calle246
Söker en svensk reggae/hip hop låt där en rad var ''nu glider du runt i din nya bil, du är borta nu, trodde det skulle vara vi'' något sånt! någon som känner igen????
Dani M
Citera
2016-09-05, 22:06
Medlem
U-Figs avatar
För er som har Spotify (låten finns inte på Youtube vad jag vet):

Fick upp en låt på min Discover Weekly som det heter nu för tiden. Artist: Lafee, låtnamn: So gut!.

Visst är det en tysk variant på en mer känd popdänga? Om ja, vilken? Kommer inte på namnet men känner igen den så väl. Tack på förhand!
Senast redigerad av U-Fig 2016-09-05 kl. 22:08.
Citera
2016-09-06, 00:00
Medlem
ImSoAwesomes avatar
Jag söker en låt som spelats flera gånger på gymmet nyligen. Det är en tjej som sjunger. Refrängen går såhär "....And oooooooooh... Words will be words till you bring them to life".
Söker man på orden kommer det upp en one direction låt och det är absolut inte den. Hoppas någon vet
Citera
2016-09-06, 22:53
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=ErFM...youtu.be&t=446

7:27
Någon vänlig själ som vet vad låten heter?
Citera
2016-09-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roobiin
Jag söker en låt som kommer från 80-90 talet (tror jag)

Det enda jag har som ni kan gå på är att introt på "Dynamite (feat Pretty Sister) - Nause påminner om denna låt jag söker. https://open.spotify.com/track/2Ae5awwKvQpTBKQHr1TYCg

Lite rock-pop och jag vet att den är med i många filmer osv.

Jag vet att det är nästan ingenting att gå på men om ni känner igen introt på den låten så säg till !

Nu svingar vi vitt och brett men i mitt huvud dyker Breakfast in America med Supertramp upp när jag hör det där hamrande pianot: https://www.youtube.com/watch?v=L3PMYzXL8JM. Alternativt även Lemon Tree med Fools Garden: https://www.youtube.com/watch?v=Va0vs1fhhNI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in