2016-08-14, 19:43
Medlem
Ngon som idag anvnder Sappa via fiber?

Jag har tv vningar varav min fiberbox sitter p bottenplan. 3 apparater ska kopplas in p bottenplan och Sappa sger att jag behver koppla samtliga boxar direkt mot en dedikerad port p fiberboxen, stmmer det?

Jag i min fantasi tnkt skicka upp en kabel p vinden som kopplas till en Switch som sedan frgrenar ut till mina rum via husets kabelrr. Detta gr tydligen inte?

Tacksam fr svar,
BtB
Citera
2016-08-18, 01:04
Medlem
Colossos avatar
Menar du telia appen Zappa? Jag har den, funkar felfritt. Har dock en box bara.
Citera
2016-09-06, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Menar du telia appen Zappa? Jag har den, funkar felfritt. Har dock en box bara.

Nej, han menar just Sappa.
Har ocks Sappa men genom ConnectTV. P min CPE r uttag 1 dedikerat fr Internet och vriga fr TV. Har dock bara en box men vad jag frstr ska ytterligare boxar anslutas till varsin port p CPE.
Citera
2016-09-11, 19:23
Medlem
Jag har Sappa p mediekonvertern. P mediekonvertern finns det ett antennuttag dr jag sedan kr en kabel till frstrkaren precis som det alltid varit innan nr det var centralantenn. Det funkar ungefr sm kabel-TV med bde analogt och digitalt. Det funkar jttebra med bda. En granne kr via ett av ntverksuttagen frn mediekonvertern (uttaget fr IPTV) och ven dr r det inga problem. Det gr via en ntverkskabel till en box och fungerar ungefr som hos mig med skillnaden att jag kr via antenn (som kabel) och grannen IPTV via ntet. I bda fallen har vi inga som helst problem. Kundtjnsten har ocks varit klockren. De har svarat p under en minut och lst problem utan drjsml.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in